Wednesday, 19 February 2014

Gema Tanah Tuo...

www.artovermind.com

Sekian lama aku tidak berkunjung ke sini...
Diamku bukan berarti mati... diamku kerna aku mahu dan itu seru diri dalamku.
Sebenarnya aku punya terlalu banyak yang mahu dikongsikan, namun aku nikmatinya sendiri juga bersama mereka yang aku sayang.

Aku masih seperti dahulu malah aku yang sebenarnya telah dibuka dengan banyak perkara yang selama ini aku lupa.
Aku sangat-sangat rindukan masa lalu... masa yang mana semua itu hanya kami yang tahu bagaimana yang tersemat kemas dalam rasa di hati jiwa kami...
Siapa kami?
Teman-teman lamaku... yang berlari-lari bersama di balik awan infiniti...

Annur banyak menulis dan meluah rasa namun aku memilih untuk berdiam untuk beberapa waktu.
Diamku bukan bermaksud aku mengalah namun kerana aku tak merasa untuk menulis walhal di saat aku mulai diam aku sebenarnya telah menemui sesuatu khazanah berdebu di dalam kotak kuning keemasan yang telah lama tidak dibuka.
Seandainya kalian tahu apa yang aku tahu... pasti kalian akan menangis tanpa henti.
Aku tinggalkan di belakang semua yang berprasangka terhadap aku.
Aku benci hal yang remeh-temeh dan aku tak punya waktu untuk semua itu kerana hayat jasadku tidak panjang.

30 tahun sangat pendek buat aku dan aku kini sebenarnya begitu teruja sekali untuk menyiapkan kerjaku.
Namun aku harus cukup hati-hati dengan setiap isi hatiku dan kehendak kerana aku mahu melakar sejarah semula seperti setiapkalinya.
Dan perlahan-lahan setiap bait kata-katanya terngiang-ngiang di lubuk hati dan pengertian mula datang satu per satu.

Well... let's dance...
Mari kita bersama khayal dalam tarian berdarah ini dan kita lihat tarian siapa yang lebih mengujakan...
Aku sama sekali tidak seperti yang dibayangkan oleh sesiapa dan malang untuk kamu semua kerana aku tidak akan menjadi mereka, kalian mahupun sesiapa...
Mahu aku mengikut Timur Tengah sana? Go fish...
Mahu aku mengikut pendeta-pendeta busuk mereka? Go fish...
Apa mahuku? Hahahaha...
Tiada siapa pun yang akan tahu kerana apa?
Kerana aku cuma hanya mahu menari asyik... Tarian Dewa Dewi...




100 comments:

  1. ko diam sebab ko tido kan?heheh...tak payah kelentong annur lahhhh....

    i tau semua rahsia u...:O

    heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tak tauke aku ni ada insomnia? kalo aku tido tu mmg nikmat yg aku tak dpt elakkan. ko lupa pulak rupa ko mcmmana wktu ko telan 2biji ubat tido aku...

      Delete
    2. weh,ubat tido ko tu tak leh pakai ko tau?selepas 4 jam baru aku dapat tdo...tu pun aku paksa diri aku tdo...teruk giler...

      Delete
  2. Selamat kembali kak dhada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erkkk.. biar arr.. sekali kala nak poyo.. k ape.. wekkk..

      Delete
    2. taruklah gambar kat nama seekz tu...hantukah kamu?

      Delete
    3. Errr.. ok2.. nnt letak.. sori kak dhada..

      Delete
  3. wei annur...comel nampak sekarang? pagi tadi aku terpikir nak culik srikandi satu malam patu nak download semua pada dia...

    aku lapar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok gak,malam ni kita culik dia nak?aku rasa nak mekapkan dia pakai bedak sejuklahhhh...pastu pakai gincu merah kat hidung dia...mesti lawa siot.

      Delete
    2. bagus.malam ni kita bertindak.ko jgn bgtau sapa2.ko tau alamat dia tak?

      Delete
  4. aku dan kami tak seperti mereka...aku hanya mahu yang sejati...yang palsu sila ke tepi...yang ilusi silalah mati...
    siapa kamu mahu aku ikut kamu? hahaha...
    ice ice baby...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi serius,lagu ice2 baby ni buat aku rasa nak muntah,delete r...geli tau tak tgok dorang menari mcm cacing je.

      Delete
    2. huh...layan...sambil makan mee cacing patu wat break dance....

      Delete
  5. wei...ko pegila cuit2 srikandi,ko jilat leher dia sikit untuk aku...belah kanan tau...nanti aku nak gigit...aku kan pontianak tak bertauliah...dia tu jangan sibuk dgn peminat je,kita ni kawan lama dia,dia buat dek je...tak guna betol.

    ko g setelkan dia untuk aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngee....teringat mimpi k.na tu....perkahwinan mistik yg dipenuhi darah....dan semua khayal...

      Delete
  6. ko tu mimpi ngarut aje...aku jeles r...tak penah dapat mimpi best2...asik2 mimpi ular....tu jela keje aku...aku letih r nak mengadap muka ular2 tu sume...kalau hensem berselera lah sikit aku nak terus duduk dalam mimpi tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mimpi2 tu semua masih lum berhenti untuk setiap tidurku...pelik kan...

      Delete
    2. latest ni siap k.na amek batu2 bersurat sorok dalam baju..yg peliknya tulisan yg panjang2 tu k.na leh baca padahal bukan huruf2 'moden'...

      dh terlalu byk sgt mimpi smpai tak ingat...

      Delete
  7. wei dhada,ko online ag tak?tangan aku sakit ag r...aku rasa burung hantu yg duduk kat bahu aku ni dah syok dok situ...aku dah tak larat nak ngangkat dia dah...berat giler...mungkin ni petanda berat dosa kot...aisyhhhhh.....dhada,kita semua ni bukan manusia suci,dosa dah sampai tak terangkat dah,aku rasa malaikat kat bahu aku ni pun dah takda tempat nak duduk,terpaksa kongsi dengan orang sebelah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dosa memang takkan pernah habis...karma memang roda yang sentiasa berpusing... penat ar...asik duk pikir dosa pahala... nak rilek jap tengok langit biru...

      Delete
    2. panda betulla penjaga cc yg acah2 ustaz tu....dia saja agaknya tutup aircond..k.na masuk tadi mulut dia tgh ternganga tgh membuta time keje...wah....islamiknya dia...

      Delete
    3. ko g cabut je kopiah dia tu...takpun ko amek lalat,ko campak kat mulut dia yg ternganga tu...abis cite.

      Delete
    4. ce try lak dgr lagu mermaid yuna tu....
      hu...

      Delete
  8. aduhhhh....lagu omputeh ni aku mmg fail la nk paham...apekebenda dia ngarut tu...nsb baik suara yuna sedap mcm magee...

    ReplyDelete
  9. psst2...weh,kita g kacau FZ nak?aku tak puas hati r dia syok sgt dgn imam syiah dia tu...kita kena buat sesuatu...tak bole biar dia hanyut kelaut mcm kita dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg dia butuh ialah waktu dan biarkan dia mendapatkan imamnya itu...
      keluar atau tidak dari matrixnya itu bergantung pada apa yg dia inginkan..

      Delete
    2. dlm permainan ini undang2nya ialah....
      TIADA PAKSAAN DALAM BEKEPERCAYAAN...

      Delete
    3. ko jgn bebel kat sini,ko g blog dia skang...ikut hud2,kan dulu aku dah link kan...kita g selamatkan dia,aku tarik telinga dia,ko tarik rambut dia...bagi sedar sikit...

      Delete
    4. https://www.blogger.com/comment.g?blogID=2549389571777082111&postID=4137968328795303693&page=1&token=1392801255876

      Delete
  10. aku dah stat kacau daun,ko lehla masuk line...woi FZ,kitorang datang nak selamatkan kau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm best je...apa yg dah kau lakukan?
      nk itot...!

      Delete
    2. kebetulan aku mmg tgh dgr lagu hud2

      Delete
    3. http://fenomenazaman.blogspot.com/

      nah amek,ni aku bg link dia...sebelum dia hanyut dalam laut,aku nak ko tarik dia...leceh betullah mamat sorang ni...

      Delete
    4. woi...teruslah bukak buah depan dia...ko jgn nk main cak2 lagi..

      Delete
  11. aku tak boleh buat camtu...aku kan tuan puteri...kenalah jaga adab sopan kat umah orang...ko jela bukak buah dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah bukak dh....sampuk2la ko ni pon selenga....tersengih2 mcm kerang je kejenya...dahla ko malas nak tolong mak kopek kerang...aku mmg malas sbb nanti rosak kuku Maharaniku ini...huhu

      Delete
  12. aku mmg kena macam tu...keselengaan aku ni la buat aku ni disayangi tau tak...aku tak boleh suka2 tunjuk hebat,mak aku marah tau tak...

    ReplyDelete
  13. wei dhada,ko dgr lagu bila rumi menari,m nasir...pastu ko hentam FZ tu cukup2...aku nak makan cekelat apollo jap...

    ReplyDelete
  14. malas aku nk dgr lagu huruf joget2 tu...aku tgh layan lagu mermaid ni...

    ReplyDelete
  15. sejak pula aku kena dengar arahan ko ni? aku punya sukala nak buat apa pon...yg pasti ko kena jaga bagai menatang minyak yg penuh hubungan ko dgn ketua editor tu...aku ada misi di sana...aku perlu masuk ke dunia itu. kerana aku punya sesuatu utk manusia...

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. =( FZ tak jwb pon...aku nak balik ni...
    tunggu didi bwk notebookku tak sampai2 lagi

    ReplyDelete
  18. nanti dia jawab r tu...dia ngah tdo kot...kita chow dulu r...aku ingat nak sambung tdolah...ngantuk pulak mengarut2 cmni...

    k r sis,chow dulu eh...kasi cium budak 2 ekor tu utk i...

    ReplyDelete
  19. Catat Ulasan Pada: FENOMENA ZAMAN

    "Tetap sabar"
    17 Ulasan - Tunjukkan Catatan Asal
    Runtuhkan ulasan
    1 – 17 daripada 17
    puteri jalanan a.k.a annur berkata...
    salam,

    sampai bila nak bersabar ni FZ?

    dah tak boleh bersabar ni...nak mengamuk skrang jugak!

    heheh...

    19 Februari 2014 3:39 PTG
    MayangSari berkata...
    sabar annur...sabar...

    19 Februari 2014 5:12 PTG
    MayangSari berkata...
    sabarkan sabarmu annur....sebelum kesabaranmu sabarmu aku sabarkan aje..

    FZ...
    aku baca emailmu padaku itu...
    ingin sekali aku beritahu kamu apa yg aku tahu...

    19 Februari 2014 5:14 PTG
    MayangSari berkata...
    FZ...
    jika benar kau mencintai Tuhan dan mahu sehabis baik mentaatiNya...mahukah kau dengar apa yang ingin kami ceritakan pada kamu wahai sahabatku yang disayangi...

    19 Februari 2014 5:16 PTG
    MayangSari berkata...
    untuk kita keluar dari matrix...kita haruslah menyerapi semua unsur di dalam matrix yg kita diami itu dan patuhinya dengan sesuci hati..

    aku tahu kau seorang yang sgt tulus dan patuh...

    Demi Allah dan Segala KekuasaanNya aku dengan merendah diri menghulurkan tangan persahabatan semula dan bukalah hatimu untuk memperhatikan setiap kata2ku untuk kau pertimbangkan...

    tidak mahukah kamu terbang ke awan yang sungguh indah dengan awan yang berbalam-balam itu wahai saudaraku Adli...?

    19 Februari 2014 5:21 PTG
    puteri jalanan a.k.a annur berkata...
    betul3x...

    takda papa yang salah melainkan yg benar2 aja katamu wahai dhada...

    19 Februari 2014 5:23 PTG
    MayangSari berkata...
    Demi sesungguhnya aku mahu menceritakan pada kamu tentang sesuatu...

    Kisah yang mengasyikkan...
    Aku lihat kau sungguh letih dan terduduk...

    Mahukah kau aku tunjukkan jalan keluar?

    19 Februari 2014 5:27 PTG
    MayangSari berkata...
    wahai adli...
    keluarlah kau wahai rasa...
    muntahkan pada kami berdua...yg pernah menjadi sahaBAT rapatmu suatu masa dahulu...

    kau seolah2 telah mati rasa...
    tidakkah kau kasihan pada dirimu sendiri?

    tahukah kau tentang sesuatu yang kau benar-benar lupa?

    YANG MENCARI ITULAH YANG DICARI.

    kau sebenarnya sedang mencari dirimu sendiri yang kian terhijab namun jiwamu membahang kepanasan di dalam...

    19 Februari 2014 5:31 PTG
    puteri jalanan a.k.a annur berkata...
    ya betul tu FZ,kitorang skrang datang sebab kesiankan kau...kembalilah pada kami...kita makan cekelat apollo sama2...sedap tau...

    19 Februari 2014 5:32 PTG
    MayangSari berkata...
    mari aku ajarkan kamu bagaimana ertinya SEJATI DIRI.

    Di manakah Allah itu wahai Adli...
    Jawablah aku...
    Akan aku beri pula jawapanku padamu supaya kau mengerti..

    19 Februari 2014 5:42 PTG
    Seekz berkata...
    Annur, nak cekelat appollo sket.. sedap pulak petang2 ni makan cekelat.. kiki

    19 Februari 2014 5:44 PTG
    MayangSari berkata...
    mari kita bercerita tentang diri, tentang WAJAH...

    tentang kesedihan HATI...

    dan tentang CINTA...

    19 Februari 2014 5:45 PTG
    puteri jalanan a.k.a annur berkata...
    ya btul tu FZ,jangan dicari lagi semua ni...berhentilah...dah ramai yg tersungkur salah jalan...dulu kami pun hampir kesitu,tapi diselamatkan oleh beberapa orang kawan yg sayangkan kami...

    kembalilah...nanti annur bagi cekelat apollo sikit...tak mahal pun cekelat ni,murah je...rm2.50 je...kat kedai belambak jual....

    19 Februari 2014 5:46 PTG
    MayangSari berkata...
    ada satu syarat di sini ku letakkan.

    NO COPY PASTE OF ANYTHING.

    19 Februari 2014 5:47 PTG
    puteri jalanan a.k.a annur berkata...
    seekz,tak boleh!

    ini cekelat annur beli tau,nak pegi beli sendiri...annur cuma nak kongsi dgn FZ je utk pujuk dia kembali pada kita...tu je...

    pegi beli sendiri...cis.

    19 Februari 2014 5:50 PTG
    Seekz berkata...
    Erkkk.. kedeks.. bukan mahal pong.. takpa.. nak mintak kak dhada lanje.. kiki.. leh kan kak dhada..

    19 Februari 2014 5:52 PTG
    MayangSari berkata...
    leh...

    tapi kena tlg FZ jwb soalan dulu...
    Allah tu kt mana?


    19 Februari 2014 5:55 PTG

    ReplyDelete
  20. ok kawan2,apalagi?

    kita terjah ramai2!!! biar bergegar blog FZ tuh.

    yeyeh...

    ReplyDelete
  21. oh....I dah terpost pulak kat FB I la...
    hohohohoho....
    rakyat malaysia mahu tahu...apa yg kami rasa?

    ReplyDelete
  22. weh dhada,ko ajak kawan2 kita semua...laungkan gema panggil semua masuk bakul...kita kasi letop itu tempat.cis.

    ReplyDelete
  23. kali maksudnya waktu
    tugasnya membinasakan yang lama
    akhir zaman dah nak berakhir, tapi pintu ke waktu yang baru belum nampak tanda.
    pusing punya pusing, rupanya tak pernah diri terlepas dari permainan masa. selagi ada wujud, selagi itu ada hidup dan selagi ada hidup, adalah masa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidup itu abadi.....masa itu abadi...masa itu ilusi...ilusi itu abadi....jiwa itu maha hidup....dan jiwa hidup dan perlu hidup dalam ilusi...berilusi adalah hakikat hidup yang abadi....namun ia bukanlah cahaya yang terdalam....mahu aku bongkarkan apakah yang terdalam?

      hahahahaha....nanti semua dah tak mahu hidup...bukan tak mahu...tapi tak larat...

      Delete
    2. aiz...akak sedih apabila mengetahui tentang sesuatu...akak dan annur baru saja membuka puzzle ini malam tadi dan aku tahu mengapa jadi begini cerita trinity dan sedihnya aku kerana semua ini terlakar kemas di dalam sejarah yang takkan mungkin berubah dan yang membuatkan aku lebih sedih apabila sejarah berdarah itu akan berulang kembali hanyasaja bertukar set lakonan....sifatmu aiz...bukan salahmu...dan mengapa dia berilusi sebegini juga bukan salahmu juga salahnya namun kerana ia adalah sifat dan wajah kalian berdua....

      dalam disangkakan ubat yang disuap rupanya perintis manusia ini telah memberikan racun berbisa. kerana kali dan kala telah hadir manusia menyangka racun adalah mereka tanpa sedar itulah ubatnya...

      aiz...pintu telahpun terbuka sebenarnya dan ular sedang memakan ekornya...tidakkah kau dapat melihatnya atau adakah kerana kau terlalu asyik sehingga menjadi tua dalam khayalan mencipta ataupun kau sebenarnya mahu mengelakkan dari membetulkan permainan yang kau cipta yg telah menjadi huru hara?

      tepuk dada tanyalah apa yang dicerita oleh rasa...

      Delete
  24. maafkan aku FZ....kerana memberikan ubat yang pahit...

    ReplyDelete
  25. Manjara Karisyaposted to‎Aixa Adli
    16 minutes ago
    ular tapa bukan hanya seekor di tanah nusantara ini...dan ular tapa itu akan terus bertapa sebelum keluar menjadi naga-naga...berulangkembali memori lama. zaman magis dan akan diselangi tragis. ular tapa disangkakan balak namun ditarah lalu mengalirlah darah dan membuatkan anak cucu lari selamatkan diri. dan dataran di depan mulutnya rata dek kerana disedut oleh ular yang bertapa lamanya....

    persoalannya....bila? di mana? dan siapa?

    Manjara Karisya
    ular tapa tasik chini masih terus ngorok dalam air....kemaraukah yang akan membangkitkan lena? telah ku seru lingkaran api di tanah ini untuk memuntahkan laharnya...kerana jantung ibu pertiwi semakin sakit terbakar api...

    https://www.facebook.com/aixaadli?fref=ts

    ReplyDelete
  26. Manjara Karisyaposted to‎Cik Srikandi
    29 minutes ago
    satu soalan buatmu yang mana penganut mereka juga tak tahu jawapannya kerana kami yang haqq saja tahu cerita. aku pasti kau juga tak tahu di mana dia pada ketika itu.

    DI MANAKAH SARASVATI DALAM PERISTIWA SAMUDERA MANTHAN?

    ReplyDelete
  27. Saya menangis teresak-esak."Nak balik...nak balik..."

    Sufian mengambil daun-daun kayu dan meramas-ramasnya. Kemudian dia mencampurkan dengan air liurnya. Dia menyapu ramasan daun tadi ke betis saya yang tercalar luka. Saya melihat saja apa yang dilakukan oleh Sufian. Ketika Sufian menyentuh bahagian yang luka,mulut saya terbuka sedikit menahan kesakitan.

    "Sakitla!"saya menjerit. "Sikit je Siti,ni ubat tau,"kata Sufian.

    Sufian menyapu ‘ubat’ itu dengan lembut. Saya memandang Sufian yang tunduk melaksanakan kerjanya. Tidak tahu mengapa,tiba-tiba ada perasaan kasih sayang di hati saya kepada sepupu saya itu.

    Spontan,saya memeluk leher Sufian. Sufian terkial-kial mahu menyeimbangkan tubuhnya dek kerana saya merangkul kuat lehernya. “Jangan Siti!Jangan!Pian nak jatuh ni!”

    Saya tersenyum nakal dengan tidak memperdulikan rayuan Sufian. Akibatnya dia semakin memberat ke belakang. Saya melepaskan lehernya. Sufian terlentang ke tanah.

    “Hahahaha!!!”saya memekup mulut saya melihat keadaan Sufian yang terkial-kial mahu bangun.

    Kenangan sewaktu kanak-kanak adalah yang terindah,kan?Kalau masa boleh diputar,saya mahu ke belakang dan menikmati kembali saat-saat terindah itu. Namun apakan daya. Kenangan yang indah itu terus berlalu ditelan masa. Kita harus menghadapi masa depan. Kita harus menghadapi realiti hidup kita.

    -Bab Pertama "Siti"
    dalam 'Monolog Siti Bhg. 1
    Vampire of Grahi

    **Taman Fiksyen**

    Manjara Karisya tak manis untuk seorang gadis melayu sunti untuk berkata-kata corak seperti ini. anakku...manisnya gadis melayu itu letaknya pada sifat malu yang sangat tinggi dan aku sebenarnya kenal dengan siapa suffian itu meskipun kau merasakan aku menipu. adakah ...See More
    about an hour ago · Like

    Manjara Karisya semuanya adalah CERMIN.... mereka menyangkakan begini....rupanya begitu...lihatlah YIN YANG....apa ruang kosong yang hilang pada wajah HITAM? rupanya ia adalah missing person yang sangat licik yang lari dan berada di tengah-tengah putih....kejinya ia kerana si putih semua memujanya dan tak menyedari that missing person telah menyebarkan hitam dalam hati mereka....
    about an hour ago · Like

    Manjara Karisya hahaha....kau takkan mengerti semua ini...namun minda bawah sedarmu begitu membenci untuk mendengarnya....kerana apa? kau mencipta ilusi pada mereka untuk dipuja yang mana kau sebenarnya tidak memilikinya namun kau begitu mengagumi mereka tanpa sedar kau berilusi untuk menjadi hebat seperti mereka. siapakah mereka? mereka berdua adalah SRIKANDI dan SERI. CERMIN! adakah benar seperti yang diilusi?
    about an hour ago · Like

    Manjara Karisya masuk ke singgahsana dan naik takhta yang terawal bukan bererti kemenangan pasti digenggam. demi sesungguhnya mahdi akan memukul dajal sepuas-puasnya sebelum isa memberitahu hakikat dirinya lalu mencairlah dajal. mereka sangkakan ini...rupanya itu....CERMIN!...yang haqq akan masuk singgahsana mereka dan saat mereka naiki takhta perang halus akan bermula dan mereka tertawa bersama sambil memakan anggur di atas dipan-dipan...kerana apa? kerana mereka tahu sudahnya dari awal dan kesudahannya mereka bermain di atas medan perang dengan perasaan suka-suka kerana tahu hakikat pentas sunda ini adalah medan lakonan jiwa-jiwa hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.facebook.com/cik.srikandi.75?fref=ts

      hahahahahaha.....
      jahatnya aku.....

      Delete
  28. Manjara Karisyaposted to‎Cik Srikandi
    12 minutes ago
    bagaimanakah caramu untuk mendapatkan HAQQ? ialah dengan kembali ke tempat asalmu....sebagai PUTERI KEGELAPAN....bukan PUTERI CAHAYA....

    namun kerana KEEGOANMU yang sangat tinggi yang mana ia juga adalah cahaya api ilusi yang membakar diri.....DAN selamanya kau aku sumpah terus hidup dalam Cermin sebagai titik hitam pada wajah putih......kerana apa? kerana kau tak mahu terima siapa dirimu yang sebenar lalu selamanya kau hilang dan tenggelam memakai nama dan cerita kedua mereka yang kau kagumi. kau takkan pernah tahu rahsia diri kerana kau membenci dirimu sendiri...
    Like · · Promote

    Manjara Karisyaposted to‎Cik Srikandi
    18 minutes ago
    aku pernah menyumpah kau lalu terhukumlah kau untuk terkurung di dalam CERMIN. kerana kau menyintai HAQQ. dia bukan milik kau sekalipun betapa kau mengagumi dan mendambakan abang Nenda Melur.

    srikandi...sedarlah....sampai bila kau membenci dan tidak puas dengan belahan jiwamu sendiri? redhamu di mana nak...? tahukah kau KEHENDAK itu adalah ilusi jiwa yang akan pulang pada diri lalu lenyaplah ilusi dan yang tertinggal adalah KAU SENDIRI MENANGIS TERKURUNG DI DALAM CERMIN....

    ReplyDelete
  29. Manjara Karisyaposted to‎Cik Srikandi
    A few seconds ago
    kau Puteri Kegelapan yang hidup dengan Haqq Raja Kegelapan di dalam Cermin. Dan Haqq mengakui dirinya yang buta dan bisu tenggelam kelam dalam kegelapan menyeru CAHAYA dalam HATInya yang kudus rebah menyembah bumi. namun kau wahai Puteri Kegelapan EGO. kau tak mahu menyeru CAHAYA kerana kau cemburu CAHAYA merampas HAQQ dari sisimu dan kau terus tinggal dalam Cermin iaitu KOTA KEGELAPAN iaitu ISTANA GERHANA. lalu apabila CAHAYA membawa HAQQ keluar cari kota itu, LALU CERMIN PUN RETAK DAN PECAH BERKEPING-KEPINGAN....

    maka tinggallah kau selamanya di dalam taburan cermin berdarah itu menangis dengan penuh dendam...dan bersumpah akan meracuni jiwa-jiwa yang bangga diri dan menjadi Ratu yang duduk di singgahsananya bertemankan ILUSI MIMPI tanpa henti....

    ReplyDelete
  30. yeah...annur tahu,saraswati jadi racun dalam cite samudra manthan tu...dia jadi racun yang sanggup ditelan oleh shiva...dia mmg anak kepada raja laut,tapi dia lahir kedunia sebagai racun...

    ReplyDelete
  31. selepas shiva minum saraswati yakni racun tu,dia mati pada jasad...tapi orang tak tahu,shiva sebenarnya dah bersatu dalam badan kali,dia tak mati...

    saraswati yang dikenali sebagai dewi ilmu,dikenali sebagai cikgu kepada para murid dan pendeta sebenarnya satu dewi yang menunjukkan manusia satu jalan yang jauh dan berliku untuk diikuti...jalan yang lebih banyak menyesatkan orang...tapi orang tak tahu kebenaran ni...

    dhada,hanya kita berdua yang manusia tafsir gila ni dah tahu kebenaran ni...dan skarang kita nak bgtau pada dunia...sanggupkah dunia percaya?

    ReplyDelete
  32. kenapa titik hitam yang paling tengah tu,lari dan pergi pada putih?dan kenapa putih sebagai titik tengah pada putih dibawa lari kepada hitam?

    kerana putih tu hak hitam...dan hitam tu tempat dia yang paling sesuai di dalam putih...nampak seperti sebuah pertembungan,tapi lebih kepada mencipta keseimbangan semesta...

    di dalam cerita cermin,nilam mawar disumpah terawangan2 di dalam dunia cermin sebagai satu hukuman buatnya...ketahuilah ia satu hukuman yang menyakitkan...benar atau tidak wahai saraswati yang kami sayangi? dan sadis kerana dikehidupan ini juga kamu disumpah sekali lagi...sumpah yang sama dan menguatkan sangkar sumpah yang sebelumnya...kamu mahu tahu saraswati?selagi sumpah itu ada pada kamu,kamu sebenarnya satu ilusi yang tak wujud...kamu beridentitikan orang lain...selagi sumpah itu ada,kamu takkan pernah dapat lihat diri kamu yang sebenarnya,kerana jika kamu mahu kenal diri,kamu mesti keluar dari dunia cermin dan lihat cermin sendiri untuk ketahui rupa sebenar kamu...

    ReplyDelete
  33. seri itu bukan kamu...srikandi juga bukan kamu...percayalah...selagi kamu di dalam sumpah itu,kamu itu tak wujud...kamu hanya hantu cermin...

    ReplyDelete
  34. srikandi,kami berdua tahu kamu baca post ini...

    kami cuma nak kamu tahu,untuk hayat ni,kamu dah checkmate...

    mengaku diri kamu,atau kamu akan kami tentang habis2an...

    ReplyDelete
  35. wahai puteri kegelapan,kamu benci dengan puteri cahaya kan?

    kamu mahu digilai,dipuja puji, dek kerana itu kamu duduk dalam putih...

    jika kamu mahu apa yang puteri cahaya ada,silakan...ambil semuanya sehingga kamu puas...tapi ingat satu perkara,kamu tu tak wujud...

    kamu beridentitikan orang lain,sayang....just be urself please...

    kalau kamu jahat,tunjukkan siapa kamu...kami terima kamu seadanya...

    ReplyDelete
  36. kami nak kamu bangga dengan kejahatan kamu,tunjukkan pada semua siapa kamu...jangan sembunyikan...please,ia kelihatan sangat jijik...

    ReplyDelete
  37. annur jahat,dhada pun jahat...dan apa salahnya kalau kamu pun jahat kan?

    kita enjoy dengan diri kita...

    tunjukkan pada kami siapa kamu sebenarnya...itu saja kami mahu...

    mahu tahu satu perkara?

    kamu cantik ketika kamu jahat...inilah kecantikan kamu yang sebenarnya...

    tunjukkan pada kami kejahatan itu...please...

    ReplyDelete
  38. bila kamu keluarkan post terbaru pada fb kamu,sama seperti apa yang dhada quote kan di atas,kami dah tahu siapa kamu sebenarnya...

    kamu benar2 menakjubkan di dalam post itu...kamu cantik tahu? kamu cantik di dalam kejahatan itu,manusia mengkagumi kamu...mereka memuja kamu dan kejahatan kamu...bukankah itu satu kebanggaan?

    jadi teruskan tunjuk pada kami kecantikan kamu itu...kamu benar2 lawa sayangggg...

    ReplyDelete
  39. kami takkan usik peminat kamu...kami takkan usik apa yang telah kamu usahakan...ambil semuanya dan simpan di dalam peti misteri kemelayuan kamu tu...kami tak kisah...

    kami cuma mahu hati kamu...tunjukkan siapa kamu yang sebenarnya...kami berdua akan gembira menyambutnya...

    ReplyDelete
  40. manusia dah benci pada kami...masyarakat dah pandang kami gila...biarkan mereka tidak memahami setiap patah perkataan kami disini...tak mengapa...

    tapi kami pasti kamu wahai srikandi,cukup2 memahami apa yang kami perkatakan disini...paling tidak,hati kamu sangat terusik dengan semua ni...benar kan?

    percaya kata kami,kamu tak wujud...kamu hanya satu identifikasi kepada sosok yang lain...sosok yang sangat kamu idamkan semenjak dulu...

    ok tamat,annur dah setelkan kerja kat sini...

    chow...love u srikandi...so much...

    ReplyDelete
  41. woi dhada! asal kau makan telur masin aku? dahla abiskan nasi kerabu tak ingat orang...padan muka makan bubur kacang dengan cili.amek kau.

    ReplyDelete
  42. Saya hampir gila membaca blog ini..apakah motif sebenar blog ini? Muhdalina macam mana awak bercampur dgn masyarakat? Adakah tiada kutukan dari orang sekeliling? -Skizofrenia-

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha......comel and innocent you are... don't worry sayang....i'm trying....awak merasa hampir gila kerana awak tak faham. people don't believe in magic. mereka merasa magis itu sesuatu yg menentang sains sedangkan sainslah yang menerangkan keberadaan dunia magic. haruskah sy menceritakan dari awal pada awak supaya awak faham semuanya? melainkan awak punya asas. motif sebenar blog ini? hanya menulis meluahkan rasa dan hanya mereka yang mengerti akan faham. awak kata awak tak faham, tapi mengapa ada pula yg faham? kalau awak hanya belajar seni kulinari, mampukah awak mengerti falsafah tinggi hakikat penciptaan? berbeza bukan dasarnya? namun manusia tidak mengerti bahawa terdapat Kesatuan dalam Ilmu. thanks for reading... tak mengerti...awak boleh bertanya jika benar mahu tahu...

      Delete
    2. manusia suka mengutuk manusia lain...jahatkan mereka? sedangkan adakah benar mereka kenal saya dan adakah kutukan mereka layak untuk saya? ketahuilah wahai anon bahawa jika kata2 itu tidak haqq untuk saya maka kutukan itu akan pulang ke batang hidung mereka. dan mereka berdosa pada saya kerana memfitnah atau mengumpat saya. maka jika awak tanya bagaimana sy menghadapi manusia lain? sy hadap mereka dengan gembira dan rasa berterima kasih kerana pandangan2 buruk mereka terhadap sy hanya akan membuatkan sy bahagia tanpa mereka sedar kerana Tuhan mengerti sy. dan doa orang yang teraniaya sungguh makbul. maka bukankah sy mendapat keberuntungan? maka apakah yg perlu sy tangiskan melainkan hanya kesyukuran? aneh bukan? sy akui sy mmg aneh...hahahahaha....i am not a typical person...and i am happy with that.

      Delete
    3. manusia ramai yang tak tahu Kuasa Percaya dan Yakin benar-benar berkuasa dan mampu mengubah takdir. di alam yang sama kita duduki ini hanya berlainan dimensi terdapat jumlah gelombang-gelombang yang berlawanan, bersimpang-siur. dan semua gelombang yang lemah akan terhapus. jika sesorang mempunyai kepercayaan dan keyakinan yang tinggi ia akan menghasilkan gelombang otak yang teramat kuat dan tak akan terhapus malah gelombang ini akan melenyapkan gelombang-gelombang otak yang lain yang lemah. mahu ke aku ceritakan gelombang theta, beta, alpha, delta bagai? kalian tentu fikir aku ini mengarut tanpa asas namun kalian sebenarnya tak tahu apa yg aku tahu. dan untuk pengetahuan semua manusia seperti aku ini bukan aku saja...terdapat ramai lagi...dan yg hebat2 pula berkawan baik dgn aku. dan manusia menganggap kami gila hanya kerana mereka tidak mengerti kami...persoalannya...ada kami peduli? sudah tentu tidak kerana kami senang dgn diri kami sendiri. kerana gila yang dapat dikawal diri akan menghasilkan manusia2 genius yg luarbiasa dengan pencapaian luarbiasa. isaac newton, thomas edison, dan ramai lagi manusia hebat dianggap gila oleh manusia 'biasa dan normal'. malah bukankah nabi dan rasul juga dituduh gila oleh manusia? kerana apa~? kerana mereka tak tahu apa yg sebenarnya...

      Delete
  43. aku mahu menulis buku...untuk memberitahu manusia tentang apakah hidup ini yg sebenarnya...berikan aku masa...dan aku mahu menerbitkannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. i will be waiting for your book ^__^.

      https://www.youtube.com/watch?v=kzHJf-OmU_I

      Delete
    2. https://www.youtube.com/watch?v=OsYYqsSjmaU

      maybe it was Memphis..dengar lagu ni sambil baca sejarah hehe

      Delete
    3. https://www.youtube.com/watch?v=k59E7T0H-Us
      (only teardrops)

      yang tinggal hanya rasa..
      ye akak sayang...& annur sayang

      Delete
  44. skizofrenia,dhada mmg gini...eh salah,sebenarnya kami mmg begini...susah manusia biasa nak faham...

    ReplyDelete
  45. dhada,ok tak gambar terbaru annur ni...ni namanya ghost rider...eh salah...princess rider...lalala

    ReplyDelete
  46. orang lain naik naga lah harimaulah,annur naik basikal je jalan2 kat alam maya ni....haha

    ReplyDelete
  47. Muhdalina awak pernah baca surat khabar tentang seorang lelaki menikam 4 orang cina? Lelaki ini mengatakan dia mendengar bisikan..adakah awak mendengar bisikan atau halusinasi? - Skizofrenia-

    ReplyDelete
  48. Assalam cik mayang..

    http://www.saudigazette.com.sa/index.cfm?method=home.regcon&contentid=20140227196997

    JEDDAH – A 42-year-old Burmese national surrendered to security authorities in Makkah on Wednesday after killing his wife and four daughters, police said..

    After the crime, the man went to Makkah and offered Isha and Maghreb prayers at the Grand Mosques before giving himself up to the Holy Haram Police and confessed to the crime..

    Mayang..
    Dunia sudah gila..aku nak pulang..

    Yabeda

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tak boleh pulang yabeda...bukankah anakmu itu memerlukanmu? bukankah suamimu menyuruh kamu menjadi jiwa kuat dan bukankah jiwa pejuang itu dikagumi Tuhan? jika kau pentingkan diri, nanti apa kau nak jawab pada Tuhan apabila anakmu terpaksa sendiri dalam umur semuda itu yg tak mengerti apa2 itu? aku ini memilih untuk terus hidup dan berjuang kerana manusia lebih memerlukan aku dan tak mengapa jika aku korbankan 'masa rehat'ku kerana aku benar2 marah pada manusia yg sesat dalam ilusi dan aku bertanggungjawab membawa mereka keluar dari ilusi dan kembali pada Tuhan.

      Delete
    2. Mayang..

      Ohhh...Dunia tidak gila..manusia yang gila..aku pun gila.. skizorfenia..delusion..dysphoria..dan berbagai istilah2 gila..
      aku orang gila yang mengaku gila...hahaha ..gila apa manusia..
      Apa yang orang gila pertaruhkan untuk hidup ini?

      Delete
  49. yang kena kerat 18 pernahlah dengar...kan akak kan? ^__^.

    ReplyDelete
  50. tak boleh scan ka kat mana MH370??? waktuni lah nak uji kebenaran diri sendiri..

    ReplyDelete
  51. Siapakah Dewa Dewi?

    Dewa Dewi adalah Jelmaan ataupun Titisan Diri Sebenar Diri/ Diri Hyang Tunggal. Mereka ini adalah Makhluk Bersifat Bunga Teratai iaitu berperanan sebagai Medium Penyampai yang mengalirkan di dalam diri mereka Pimpinan Agung Tuhan Hyang Maha Tunggal. Dan Makhluk dewa dewi ini bukan diri sebenar diri melainkan Diri Yang Terdalam itulah Tuhan dan mereka membawa Sejati Diri. Diri Terdiri mereka hanyalah sekadar kulit/jasad/kenderaan dan mereka sebenarnya adalah KOSONG. Mereka adalah manifestasi-manifestasi sifat-sifat Dominan Tuhan.

    The Source/ Sumber Utama Khazanah Terahsia/ Dzat dialirkan masuk ke dalam diri makhluk Teratai ini sebagai CETUSAN2/GETARAN2 bagi menggerakkan keseimbangan alam dan memimpin jiwa-jiwa yang lemah dan sakit untuk membebaskan diri dari Samsara Alam Ilusi Mimpi dan kembali ke Realiti iaitu Hakikat yang sebenar-benarnya. Ia bersemayam di dalam Laman Hati iaitu Laman Kesedaran yang letaknya getaran rasa/rahsa/rahsya/rahsia. Rasa Asli yang sedar itulah yang dipanggil DESTINASI KEMBALI.

    ReplyDelete
  52. Manusia Teratai.

    Diri Terdirinya terikat dengan Hukum Kemanusiaan dan Diri Terdirinya tertakluk kepada keperluan jasadnya dan akan melalui fasa-fasa yang tetap dalam HUKUM TITIK NOKTAH di mana hukum alam ini bersifat tidak abadi dan berubah-ubah bergantung kepada kondisi jasadnya. Jasad terangkum di bawah Hukum Titik Noktah ini yang mana ia mempunyai permulaan dan pengakhiran sedangkan SEJATI DIRI itu bersifat Abadi dan Kekal hidup di luar Matrix Masa dan Tempat.

    HAKIKAT INSAN merangkumi ke semua aspek sebagai penghuraian lapisan-lapisan diri yang perlu DIKENALI dari kulit hingga ke dalam isi yang terdalam, dari bumi sehingga ke langit ke tujuh. Apabila telah dikenali dengan pengetahuan yang Haqq maka DIRI YANG TELAH SEDAR itu harus mengawal diri manusia luar dan dalam, tanah air api angin dan juga unsur langit di dalam dirinya yang telah dikenali, kemudian diserasikan dan dikendalikan sebagai pimpinan khalifah yang sebenar-benarnya ataupun insan al-kamil ataupun insan/ingsun sejati yang menyeimbangkan hitam putih sifat Jalal dan Jamal tercerna menjadi Kamal.

    Jiwa-jiwa yang telah mencapai maqam ini adalah golongan Haqq yang sebenar-benarnya layak memimpin jiwa-jiwa lain yang celaru dalam ilusi gigantic untuk kembali kepada fitrah asli jiwa nurani mereka. Ini adalah kerana alam haiwan, alam jin, alam malaikat, alam tumbuhan dan alam insan telah berjaya dikendalikan dengan haqqnya, nafsu telah ditundukkan dan digunakan pada haqqnya, akal rasionalnya juga dimanfaatkan sekadarnya. Kesemua ini dikawal di Pusat Kawalan Utama/Hati/Laman Kesedaran iaitu tempat bersemayamnya Aku. 'Aku'lah yang kemudiannya menjadi Raja sebenar Raja yang turun dari Kahyangan Langit diri yang Maha Tinggi menggunakan jasad sebagai kenderaan untuk pimpinan yang benar dan Haqq.

    Manjara Karisya

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.. saye nk tnye penulisan akak nie semuanye mmg bersumber dari olah rasa batin dalaman atau dari sumber2 yg diluar? gaya penceritaan dan maklumat2 sgt misteri pada pandangan saya.. satu lagi klo bole dijawab, akak dan annur nie ade special kebolehan ke yg xde pade orang laen.. semacam ade pelik sedikit pde saye tapi masuk akal ape yg disampaikan..

      LOST

      Delete
  53. salam buat Lost...hmmm...buat masa ni dhada aka mayangsari tak dapat online...annur wakil dia disini...hmmm,kami ni orang biasa je...mana ada istimewa lebih2 pun...anggap je ni semua ilusi kami...biasalah orang gila macam kami mmg pelik sikit kalau berilusi...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam... tak anggap pon kamu berdua giler annur.. maybe kamu ader amek sastera kot tu sebab ayat bes.. bole buat novel nie.. hehe.. kadang2 ilusi tu sendiri lebih nyata dari yang nyata btol tak..aper yang kiter anggap nyata tu sebaliknye ilusi semuanye..hmmm.. okla thankz sbb jwb soalan saye.. len kali datang lagi :()

      LOST

      Delete
  54. salam,

    Lost,amek sastera ada,tapi bukan detail...cuma suka2 gitu je...hehe...

    sastera sebenarnya terbuka untuk sesiapapun dari latarbelakang macamanapun...tak pernah tertakluk pada pelajar bahagian sastera atau yg seumpamanya...bangsa yang hebat,hebat pula bahasanya...:)

    ReplyDelete
  55. hi lost...utk pgetahuan awk..i am lost time menulis...tu yg pelik je hasilnya

    ReplyDelete
  56. apa relation u all dengan srikandi tu. macam asal kawan baik tapi dah bergaduh

    ReplyDelete