Thursday 10 October 2013

Aku kecewa dengan manusia...

www.layoutsparks.com

Aku kecewa dengan manusia...
Aku sedih melihat sikap mereka..
Mereka tidak tahu hatiku sungguh rapuh dan lemah sekali...
Manusia mengatakan aku adalah wanita yang angkuh tanpa mereka kenali hatiku bagaimana..
Setelah kutahu diriku bagaimana kuat hatiku untuk berkongsi pengertian dengan manusia..
Aku tahu semua ini mampu memberikan mereka kekuatan untuk teruskan kehidupan yang sungguh pedih ini..
Aku sanggup datang ke tengah-tengah mereka tanpa kukenal sesiapa pada awalnya...
Aku bentangkan kain di atas jalan lalu ku susun satu persatu bunga-bungaan yang harumannya menusuk ke kalbu...
Lalu aku menyanyi sendiri sambil melihat manusia lalu-lalang di sekitarku..
Kadangkala ada yang singgah dan mahu membeli bunga dariku...lalu aku tersenyum dan memberikan kuntuman bunga padanya sambil menggeleng kepala sebagai tanda menolak pemberian wang daripadanya sebagai harga bunga tersebut...
Aku berkata padanya..."ambillah sahaja..aku tak mahu apa-apa darimu cuma aku berharap wangian bunga itu dan keindahannya mampu menceriakan hari-harimu..."
Lalu dia berterima kasih...tersenyum dan berlalu pergi sambil menarik nafas dan mencium bunga-bunga pemberianku...
Aku merasa sungguh bahagia...


Aku lalu menyanyi lagi di dalam hati kecilku sambil menyembur wap air ke bunga-bunga yang tersusun di hadapanku...
Kemudian datang sekumpulan manusia datang mengambil bunga-bungaanku tanpa bertanya kepadaku dan berlalu pergi begitu sahaja...dan aku hanya membiarkannya...walaupun hatiku sedikit terasa...
Airmataku menitis sambil aku mengeluarkan bunga-bunga di bakul dan menyusunnya ke atas bentangan kain di jalan..
Datang pula tiba-tiba seorang manusia entah dari arah mana ku tak tahu dan dia memijak-mijak bunga-bungaanku lalu meludah ke mukaku dan menghina aku...
"Apa yang kau lakukan di sini? Kau ingat manusia suka dengan bunga-bunga busukmu ini? Sudahlah baik kau pergi dari sini kerana tiada siapa yang sukakan sampah-sarap yang kau bawa ini..!"
Lalu dia menyepakku dan berlalu pergi...
Dengan mata yang bergenang aku mengutip bunga-bunga yang telah rosak dan hati aku merasa sungguh berat sekali bagaikan hatiku pula yang dihinjak-hinjaknya...
Sambil aku melayan perasaan dan berfikir mahu berbuat apa...manusia tadi kemudian datang lagi dengan beberapa temannya yang lain...
Sempat aku melihat wajah mereka dan berkata di dalam hati..
Mereka inilah yang mengambil bunga-bungaku tanpa bertanya apa-apa padaku sebentar tadi..
Kemudian mereka berkerumun di sekelilingku dan saling ketawa sesama sendiri..
Ada yang hanya diam dan mengajak mereka pulang...ada pula yang membongkar bakulku dan merampas bunga-bunga simpananku lalu mengejek-ejek aku kerana kejelekan pakaianku yang compang-camping.
Aku tersenyum hambar pada mereka dan senyumanku tidak disambut mereka malah aku semakin dicaci dan dihina. Setelah itu barulah mereka pergi dan meninggalkan aku sendiri..
Ada yang ternampak kejadian tersebut dan berlari ke arah aku sambil menjerit-jerit memarahi sekumpulan manusia tadi..
Dia membantuku mengutip bunga-bunga yang telah dipijak-pijak mereka dan aku kemudian membungkus kain tersebut dan mengangkat bakul dan berterima kasih padanya..
Tak mengapalah kataku padanya..


Dengan berat hati aku melangkah pulang sambil menangis semahu-mahunya di dalam hujan yang mengiringi kepulanganku..
Oh Tuhan...
Kenapa begini sikap manusia....
Aku terduduk dan tertunduk di dalam hujan...
Kenapa mereka memperlakukan aku sebegini wahai Tuhanku...
Apa salah aku pada mereka...
Aku ikhlas mahu memberikan mereka bunga-bunga kepunyaanku yang kupetik sendiri di hutan sana..
Mengapa manusia semakin hilang rasa kasih dan sayang dalam diri mereka..
Mengapa manusia sungguh sombong mahukan keindahan namun diri mereka penuh dengan kekotoran..
Mengapa manusia sungguh bangga dengan diri mereka sedangkan mereka adalah insan yang jahil yang tidak mengenal erti susah payahku meredah hutan sana..
Aku sakit tinggal dengan manusia seperti mereka...
Yang mencuri-curi melihat keberadaanku di sini dan tergamak pula mereka mengambil bunga-bungaku dengan lemparan kata-kata yang menghinaku...




......sigh....
Ah....sudahlah....
Biarlah mereka...aku mahu tidur..
Esok aku mahu ke hutan lagi dan memetik bunga kesukaanku lagi untuk kuhadiahkan kepada manusia.
Aku suka dengan kerjaku ini sungguhpun manusia ada yang tidak suka dengan aku..
Aku sedar aku adalah wanita miskin tapi hatiku penuh dengan bunga-bunga dan aku mahu kongsikan keharuman dan keindahan bunga-bunga bersama manusia yang mahu mensucikan hati mereka.
"Ah...biarkan sahaja mereka yang tidak suka padamu...biarkan mereka...mereka tidak tahu..."
Aku terdengar suara memujukku...lalu akupun tertidur dengan genangan airmata...

243 comments:

  1. dan aku pun menjadi manusia.. kini manusia tidak memusuhi aku lagi kerana aku telah tersedar bahawa aku adalah manusia sebaik-baik kejadian.. itulah kisahku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya...sebaik-baik kejadian...namun hati bertanya...siapakah manusia yang sebenar-benarnya...?

      Delete
    2. mahukah kalian aku ajarkan SIAPAKAH ITU SEBENAR-BENARNYA MANUSIA?

      Delete
    3. Di bawah ini telah aku kumpulkan timbunan puzzles yang terlalu banyak yang aku kira kalian tidak mampu menyambungkan semuanya melainkan mereka yang Haqq. Jika kalian mahu ikut aku...akan aku bukakan PINTU INFINITI dan membawa kalian masuk menuju ke KEABADIAN JIWA. Aku tidak memaksa sesiapa dan hanya yang benar-benar mahu mengikut aku kalian akan dapat membuka Kunci Immortality Dalam Diri dan rasai sendiri misteri dan keajaiban ALAM DAN MANUSIA....

      Sila skip bahagian puzzles supaya anda akan lebih terpandu dalam perjalanan jiwa menuju keabadian.... dan terus ke akhir bahagian komen ini....aku susun semuanya bersama-sama kalian supaya anda dapat melihat sendiri KEAGUNGANNYA dan rebahlah kalian padaNya sepanjang perjalanan ini....aku sumpah kamu wahai jiwa-jiwa yang mahukan pengertian!

      Delete
  2. wahai dikau gemala kesuma a.k.a mayangsari! bolehkah kita menjalin rasa? Tapi bukan di sini...di email?
    -Paku Mas-

    ReplyDelete
  3. Pada MS. terima kasih coretan posting dan juga komen dalam blog ni. Pada mulanya aku ke blog ini, aku rasa aku ketinggalan. Tapi bila membaca beberapa posting, rasa ke hadapan pula timbul lantas ucapan "bolehkah kita menjalin rasa" maksudnya untuk bertanya secara peribadi dengan MS. Tapi bila menyelusuri dengan lebih dalam blog ini, oooo rupa-rupanya aku "sudah jauh masa" melangkaui aku. Terima kasih pencerahan yang baik untuk aku mengenali diri ku. Tapi aku letih...sampai ada yang kata aku tak betul....songsang.
    Tapi sekurang-kurangnya aku lega di sini. Terima kasih sekali lagi.
    -Paku Mas-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Datang Paku Mas..
      Nak bertanya boleh...akanku jawab pertanyaanmu sehabis baik yang aku mampu. Aku di sini hanya berkogsi...bukan memaksa manusia mengikut aku atau buta-buta mempercayaiku tanpa berfikir. Terserah pada diri...
      Kamu ada apa-apa soalan ke yang bermain di fikiran dan mahu bertanya pada aku?

      Delete
    2. Terima kasih MS respons darimu. Sebenarnya banyak sekali. Tapi kalau MS sudi bukan disini.

      Delete
    3. poinunagar@gmail.com
      jemputlah dtg.

      Delete
  4. Nama penaku bunga, akan aku sambut bunga-bunga mu untuk dibawa pulang dan disemai di laman rumahku, terima kasih MS :)

    ReplyDelete
  5. Only Love bent the Light and only Love creates..

    ReplyDelete
  6. Our thoughts are on a certain vibrational frequency and hence is part of the vibrating universe. The Law of Attraction, which is based on The Law of Vibration, states that we attract what we are sending out. Hence positive energies attract positive energies and negative energies attract negative energies.

    Our thoughts are cosmic waves of energy that penetrate all time and space. Thought is the most potent vibration - so this means you can attract to you what you want and wish for.

    A thought, in this substance, produces the thing that is imaged by thought.

    Man can form things in his thought, and, by impressing his thought upon formless substance, can cause the thing he thinks about to be created."

    How we should think of our dreams is one of the key elements of the Law of Attraction in order to send out the right vibrations (The Law of Vibration).

    ReplyDelete
  7. The Law of vibration might not be as well known as the Law of Attraction. However - the Law of Vibration serves as the foundation for the Law of Attraction.

    To understand this it is important to know that everything is energy. Science, through Quantum Physics, is showing us that everything in our universe is energy.

    When we go down on a sub-atomic level we do not find matter, but pure energy. Some called this the unified field or the matrix. Others talk about pure potentiality - all being energy.

    This Universal Law states that everything in the Universe moves and vibrates - everything is vibrating at one speed or another. Nothing rests. Everything you see around you is vibrating at one frequency or another and so are you. However your frequency is different from other things in the universe - hence it seems like you are separated from what you see around you - people, animals, plants, trees and so on. BUT you are not separated - you are in fact living in an ocean of energy - we all are. We are all connected at the lowest level - a level professor John Hagelin calls the unified field.

    ReplyDelete
  8. Everything has its own vibrational frequency - the table - the car - the picture frame - the rock - even our thoughts and feelings. It is all governed by The Law of Vibration.

    A table may look solid and still, but within the table are millions of millions of subatomic particles "running around" and "popping" with energy. The table is pure energy and movement. Everything in this universe has its own vibrational frequency. It is The Law of Vibration in action. However we can't see it so it appears separate and solid to us. It is actually AN ILLUSION.

    The Law of Vibration is real. Even if you can't see it it does not mean that it is not true.

    ReplyDelete
  9. above quoted from: http://www.one-mind-one-energy.com/Law-of-vibration.html

    ReplyDelete
  10. Om is more than a sound, but the vibration of the universe. It is the frequency of energy that connects and joins all things together. It is not a short and sharp sound. It lingers and flows like energy itself. Ommmmmmmmmmmm...

    When you open yourself up to the vibration of Om, you will feel yourself grounded not into the earth, but into the cosmos that surround you. Just like a raindrop dissolves into the ocean once it has touched the surface, once you feel the sound resonate in your throat you will feel the barriers that separate you from the ocean of love that is all around you disappear.

    ReplyDelete
  11. The entire physical universe is made up of pure energy and vibration. When you have the insight to see everything as vibration, the nature of the universe is revealed to you.

    Light is vibration. The entire electromagnetic wave spectrum of visible light produces different colors. Colors are simply waves vibrating at different frequencies. On one end of the spectrum you have red, on the other end you have violet. Red has the longest wavelength and the lowest frequency, violet has the shortest wavelength and the highest frequency.

    ReplyDelete
  12. Higher energy levels require higher rate of vibration. It is not the magnitude but the frequency of the vibration that determines it’s energy level.

    Health is vibration. Cold, damp and dark places with lack of airflow are breeding grounds for bacteria, whereas sunny places with abundance of airflow eliminate unhealthy micro organisms. The second type of environment is healthier than the first because it is high vibration while the other is low vibration. Although sunlight is biologically beneficial, too much of it causes heatstroke. The energy turns from being constructive to destructive. The key here is balance. Too much of something beyond the rightful amount causes instability.

    ReplyDelete
  13. The frequency of the vibration that determines it’s energy level.

    ReplyDelete
  14. Sound is vibration. Bassy music is low vibration and energetic music is high vibration. We enjoy listening to different types of music because we like to experience different ranges of emotion. The variety of feelings in life makes it fun and meaningful. High energy dance music appeal to younger people because they are highly energetic and expressive. Slower and emotional entrancing music is what we desire to hear when we want to be moved in a deep and sensual way. We want time to slow down and come to a standstill the experience to be like an eternal moment.

    Chemical is vibration. Alcohol and earl grey tea are opposite in terms of vibration. Although stress and anxiety is a form of high vibration, it is undesirable because the vibration is incoherent and disorderly. Alcohol lowers vibration. That’s why people drink to relax and distress. But drinking consumes more than the natural amount of alcohol that the body is supposed to take. Therefore it causes instability as well. Drivers who drink have impaired judgment and reaction rate are more susceptible to accidents. People who are above the need of alcohol to relax have chosen more intelligent means of doing so. Earl grey tea acts as a stimulant that counters the effects of alcohol to a certain extent to “sober” you up.

    ReplyDelete
  15. The vibration of our “bodies” at every level, physical and non-physical, has a profound influence on our ability to attract positive experiences. The higher your vibration, the more of a “magnet” you become as a result of the thoughts you hold in your mind. By holding only thoughts of the “things” you wish to manifest into your experience, and keeping your vibrations high in the ways we discussed previously, you will find your wishes will manifest much more quickly.

    When you learn to see everything as vibration different in terms of rate and stability, you will understand what you need in order to obtain the desired effect in any situation. It is all about balancing vibrations. There are lots more aspects of physical reality than those mentioned here where this principle is applied to.

    Once you are aware of this principle and always think in terms of vibration, you can understand practically everything that happens in the physical world. This is one of the governing dynamics that allows you to make sense of everything.

    Having this awareness is like seeing the world in code, like the Matrix.
    http://www.mindreality.com/science-of-vibration-in-every-aspect-of-physical

    ReplyDelete
  16. If you want to find the secrets of the universe, think in terms of energy, frequency and vibration.”
    ― Nikola Tesla

    ReplyDelete
  17. The whole of the Universe is energy and each basic element of the known atomic chart consists of energy at different rates of vibration. The difference between any two elements is the difference in both atomic structure and vibration rates.

    There is a frequency or vibration of energy that fills the Universe. This energy is not only beneficial, but also essential to all living cells whether human, plant or animal. Man utilizes this energy with his mind.

    Every thought is transmitted by this energy. Every aspect of life in the physical depends on this basic energy or power of the Universe.

    ReplyDelete
  18. The Universal Energy of Vibrations is at the very foundation of physical existence, and through scientific innovation, millions of users worldwide are experiencing the help made available through the concentration of this "life force energy."

    ReplyDelete
  19. Humanity needs to understand much more about Energy vibrations, because this is the one great influence on everything in the universe.

    Energy hits the earth at a set rate of seven waves per second. This will change to eleven in the future. For now, I’m going to discuss the seven waves per second. Picture water hitting the beach. It hits about one wave per thirty seconds. Imagine it at seven per second. You can’t even mentally count to seven in one second. It is a faster current of air washing continuously over earth. This cannot be felt. It is not like a breeze or wind. It has a pulsing motion like a heart pumping blood. The pulsations are fast enough that they form a steady rhythm that is not sensed or felt, but nevertheless is there.

    This rhythm influences everything on the planet. You might call it the heartbeat of the Creator God that sends the blood through the universe. It does originate at the central core and is a steady stream coming up through the black hole that gave birth to earth. It is what keeps earth in place and turning and spinning.

    ReplyDelete
  20. You see, it is not air that hits these plants or that arm, or that body of water. It is Energy, a vital, sparkling, tingling, alive Energy.

    The energies coming into the earth today is the energies from other planets that are being beamed to us. The Energy from these other planets has always affected earth more at one time than another depending on the position at any given time of that particular planet in relation to earth.

    For instance the Energy of Mars or Saturn, or whichever, can be increased or decreased from what it would ordinarily be. This can only be done when their position in relation to earth is at the right place. The timing of the energies will not be changed; they can only control the intensity of the Energy.

    The Energy from different planets has a different effect on humanity and also on plant and animal life. The study of the effect on plant life has not been thoroughly pursued. It needs to be. Each species of plants is affected differently in its growth by the different energies. It would be similar to drawing up an astrological chart for the vegetable and fruit crops. These energies will be harnessed in the future and trained on the vegetables and fruit through colored lights in the vegetable and fruit barns. These lights are the different energies coming from different planets.

    Animals are affected the same as humans by their birth times and places, not to as great a degree of course, but only as much as evolution has advanced that particular animal. Animals can be trained by controlling the energies they receive from birth on. For instance, a litter of pups can be separated and one of them be placed constantly under red light, which is an aggressive Energy from Mars. Another can be basked in amber light with a marked increase in intelligence and so on.

    This same concept can be applied to humans. This would be a furthering of the astrological chart. In other words, once the chart is laid out and read and the goals are known, then the colors would be used to increase the Energy of the particular goal. This is taking astrology one step further, an aid to getting more out of having your chart done.

    ReplyDelete
  21. http://www.esotericonline.net/

    ReplyDelete
  22. Everything has come out of Primordial Vibration, which
    is represented by Om. This concurs with modern scientific thinking which says
    that everything - every atom and molecule in every nook and corner of this universe - is formed out of energy vibration. Einstein formulated his famous equation that
    E = mc² which indicates that matter (m) is but an expression of Energy (E). Every atom, at-Om, comes out of the Primordial Vibration which is symbolised by Om.
    Om as a sound, syllable (Om or Aum) and glyph (\) all symbolise the fact that all material objects, all phenomena and all thought patterns, both on a microcosmic and macrocosmic level, are states of energy vibration.

    ReplyDelete
  23. Before creation began it was "Shunyakasha", the emptiness or the void. Shunyākāsha, meaning literally "no sky", is more than nothingness, because everything then existed in a latent state of potentiality.

    If you believe from quantum physics that matter is made up of vibrating, pulsating energy then it makes sense that this vibration has a sound. The Hindu Upanishads state that the sound is OM. OM is actually made up of three separate sounds, A-U-M, that together make the sound, OM. It is said that if you keep still, totally still, and listen in silence then you can her the universe buzzing with this sound.

    The vibration of "OM" symbolizes the manifestation of God in form. "OM" is the reflection of the absolute reality, it is said to be "Adi Anadi", without beginning or the end and embracing all that exists.

    Its a vibration.Very high level intellect can hear this sound.There are many vibration in universe going on.Which is the main source of all the different powers.As scientist Einstein heard "Hreen" sound.

    ReplyDelete
  24. In 1959 a survey was conducted of scientists across America concerning their understanding of the physical sciences. One particular question asked “What is your concept of the age of the Universe?” More than two thirds of the scientists polled responded that there was no origin of the Universe. They believed that the Universe was eternal.

    Then five years later, in 1964, radio astronomers Arno Penzias and Robert Wilson discovered a microwave signal buried in their data. They attempted to filter out the signal, assuming that it was merely unwanted noise. However, they soon realized what the signal actually was; they had inadvertently discovered the Cosmic Microwave Background (CMB). The CMB had been predicted by a theory that few believed at the time called the Big Bang. This discovery was the first evidence that the Universe had a beginning.

    Scientists believe that the Universe was initially so hot and dense, that even elementary particles like protons and neutrons could not exist. Instead, different types of matter (called matter and anti-matter) collided together, creating pure energy. But as the Universe began to cool during the first few minutes, protons and neutrons began to form. Then slowly over time these protons, neutrons and electrons came together to form Hydrogen and small amounts of Helium. During the billions of years that followed, stars, planets and galaxies formed to create the Universe as we see it today.

    The CMB signal detected by Penzias and Wilson, a discovery for which they later won a Nobel Prize, is often described as the “echo” of the Big Bang. Because if the Universe had an origin, it would leave behind a signature of the event, just like an echo heard in a canyon represents a “signature” of the original sound.

    http://space.about.com/od/astronomybasics/a/Origin-Of-The-Universe.htm

    ReplyDelete
  25. If you take a look at the universe as a whole, 73 percent of the universe is made out of dark energy; the energy that is expanded in the universe. Twenty three percent is made out of dark matter; invisible matter which holds the galaxy together. Four percent is hydrogen and helium of the stars.

    ReplyDelete
  26. The exact nature of visible light is a mystery that has puzzled man for centuries. Greek scientists from the ancient Pythagorean discipline postulated that every visible object emits a steady stream of particles, while Aristotle concluded that light travels in a manner similar to waves in the ocean. Even though these ideas have undergone numerous modifications and a significant degree of evolution over the past 20 centuries, the essence of the dispute established by the Greek philosophers remains to this day.

    Quantum mechanics was born from the research of Einstein, Planck, de Broglie, Neils Bohr, Erwin Schrödinger, and others who attempted to explain how electromagnetic radiation can display what has now been termed duality, or both particle-like and wave-like behavior. At times light behaves as a particle, and at other times as a wave. This complementary, or dual, role for the behavior of light can be employed to describe all of the known characteristics that have been observed experimentally, ranging from refraction, reflection, interference, and diffraction, to the results with polarized light and the photoelectric effect. Combined, the properties of light work together and allow us to observe the beauty of the universe.

    Light: Particles and Waves (Jiwa dan Ilusi)

    ReplyDelete
  27. If we want to understand how the material world is created and what keeps it in a perpetual motion, we need to study the language of the living energy codes of matter, which is made of light, sound, and vibration. Most of us know that the material world is made of matter, but we do not understand the mechanics behind it.

    Conventional science taught us that the material world came into existence by accident. If we study the science of matter deeply enough, we should eventually come to the conclusion that the material world did not occur by accident. The fact that physicists can describe the Universe using only mathematical formulas is proof that a divine being designed and created the material or external world.

    When we look at frequency and vibration from the perspective of the external Creation, frequency and vibration have their differences. Frequency is the cyclic pattern of scalar waves that flash on and off. The frequency rate is determined by how fast energy units (partiki) contract and expand. Partiki units are the smallest building blocks of matter, even smaller than the smallest particles known to the human race. For this reason, modern scientists are not yet aware of partiki. Partiki is made of units of conscious energy that act like the template upon which consciousness enters manifestation.

    The process when energy contracts toward the neutral point is known as vibration. The process when energy expands away from the neutral point is known as oscillation. The combination of vibration and oscillation is what determines the frequency rate (cyclic pattern of scalar waves) of all things. Scalar waves are standing waves that flash on and off. This process creates energy patterns that are processed by our consciousness and DNA to create our external reality. The on and off energy pattern is very simple but yet it has infinite potential. This is the mysterious and amazing power of the intelligence of Creation.

    http://energyfanatics.com/2013/03/19/how-frequency-vibration-create-structures-matter-life/

    ReplyDelete
  28. How reality works at the most fundamental level

    The core structures of reality work similar to how a computer works. A computer communicates and operates through the use of binary codes, which are codes that consist of ones (on) and zeros (off). Binary codes are very simple but with the right combinations they can help computers create magnificent things. For example, when we paint a picture using a computer software, the core state of the colors and shapes in the picture are basically made of ones and zeros. We do not see our picture as ones and zeros, because the central processing unit (CPU) and its counterparts process the binary codes as colors and shapes. The greatest thing about binary codes is that there are no limits to their combinations.

    The simple process of using binary codes to create things within the hardware of computers is very similar to how Creation creates our external reality or material world. The material world works very similar to a virtual reality. At its core, the material world is made of only light (energy) that flashes on and off to create energy codes. This fundamental process that involves light flashing on and off is known as partiki phasing.

    Partiki phasing creates energy patterns, which are then processed by our consciousness and DNA before we become aware of our existence in the material world. It is at this moment that we are tricked into believing that our reality is made of solid material. In reality, the material world is made of only energy patterns. This is the big secret of the Art of Creation.

    Partiki are responsible for creating our external reality. It is through the dynamics of their interaction that electromagnetic fields of sound frequency and light spectra are created, and frequency and vibration are brought into being. Frequency and vibration play very important roles in creating the structures of matter because they help organize matter, giving it appearances and uniqueness. For this reason, frequency and vibration are essential for life to exist.

    http://energyfanatics.com/2013/03/19/how-frequency-vibration-create-structures-matter-life/

    1 dan 0

    ReplyDelete
  29. Frequencies Sound + Vibration = Sacred Geometry

    http://www.youtube.com/watch?v=LIBhZknJEMI

    ReplyDelete
  30. The belief that God created the universe according to a geometric plan has ancient origins.

    Plutarch attributed the belief to Plato, writing "Plato said God geometrizes continually" (Convivialium disputationum, liber 8,2).

    In modern times the mathematician Carl Friedrich Gauss adapted this quote, saying "God arithmetizes."

    At least as late as Johannes Kepler (1571–1630), a belief in the geometric underpinnings of the cosmos persisted among scientists.

    Sacred geometry is the geometry used in the planning and construction of religious structures such as churches, temples, mosques, religious monuments, altars, tabernacles; as well as for sacred spaces such as temenoi, sacred groves, village greens and holy wells, and the creation of religious art. In sacred geometry, symbolic and sacred meanings are ascribed to certain geometric shapes and certain geometric proportions.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sacred_geometry

    ReplyDelete
  31. In nature, we find patterns, designs and structures from the most minuscule particles, to expressions of life discernible by human eyes, to the greater cosmos. These inevitably follow geometrical archetypes, which reveal to us the nature of each form and its vibrational resonances. They are also symbolic of the underlying metaphysical principle of the inseparable relationship of the part to the whole. It is this principle of oneness underlying all geometry that permeates the architecture of all form in its myriad diversity. This principle of interconnectedness, inseparability and union provides us with a continuous reminder of our relationship to the whole, a blueprint for the mind to the sacred foundation of all things created.

    ReplyDelete
  32. Where Math, Geometry and Spirituality meets

    The flower of life shape contains a secret shape known as the fruit of life that consists of 13 spheres that hold many mathematical and geometrical laws. These laws represent the whole universe. Giving the flower of life to someone is like giving them the whole universe in one jewel.

    The Flower of Life can be found in all major religions of the world. In Egypt, the source of all the monotheistic religions, the "Flower of Life", can be found in the ancient Temple of Abydos. In Israel, it can be found in ancient synagogues in the Galilee and in Mesada.

    People reported physical and psychological changes after wearing this pendant - faster heart beats, prophetic dreams, breaking of illusions, seeing the reality as it is and becoming free from long time fears.

    The flower of life is one of the strongest sacred geometric shapes!

    ReplyDelete
  33. The Flower of Life



    Introduction

    The "Flower of Life" can be found in all major religions of the world. It contains the patterns of creation as they emerged from the "Great Void". Everything is made from the Creator's thought.
    After the creation of the Seed of Life the same vortex's motion was continued, creating the next structure known as the Egg of Life.
    This structure forms the basis for music, as the distances between the spheres is identical to the distances between the tones and the half tones in music. It is also identical to the cellular structure of the third embryonic division (The first cell divides into two cells, then to four cells then to eight). Thus this same structure as it is further developed, creates the human body and all of the energy systems including the ones used to create the Merkaba. If we continue creating more and more spheres we will end up with the structure called the Flower of Life.

    The flower of life holds a secret symbol created by drawing 13 circles out of the Flower of Life.
    By doing this, one can discover the most important and sacred pattern in the universe. This is the source of all that exists; it's called the Fruit of Life. It contains 13 informational systems. Each one explains another aspect of reality. Thus these systems are able to give us access to everything ranging from the human body to the galaxies. In the first system, for example, it's possible to create any molecular structure and any living cellular structure that exists in the universe. In short every living creature.

    The most common form of the "Flower of Life" is hexagonal pattern (where the center of each circle is on the circumference of six surrounding circles of the same diameter), made up of 19 complete circles and 36 partial circular arcs, enclosed by a large circle.

    The "Seed of Life" is formed from seven circles being placed with sixfold symmetry, forming a pattern of circles and lenses, which acts as a basic component of the Flower of Life's design.

    ReplyDelete
  34. The Tree of Life is one of the most familiar of the Sacred Geometry Symbols. The structure of the Tree of Life is connected to the sacred teachings of the Jewish Kabbalah but can be seen in other traditions such as the ancient Egyptian.

    The Tree of Life is explained in Sefer Yetzira ("Book of Creation"). The book explained the creation as a process involving the 10 divine numbers (sefirot) of God the Creator and the 22 letters of the Hebrew alphabet. The 10 sefirot together with the 22 letters constitute the "32 paths of secret wisdom".

    The Tree of Life is used as a sign of unity and love.

    The Tree of Life pendant forms the key to God's original creation. The pendant fits exactly to the Seed of Life and the Flower of Life.

    ReplyDelete
  35. http://www.world-mysteries.com/sar_sage1.htm

    ReplyDelete
  36. the complete ancient flower of life is an inter-dimensional tool, a portal, a stargate, a window into what some call the inter space plains. The original flower of life (found on several pillars within "the Osireion" at Abydos in Egypt) is incomplete, because it is only the first layer of three

    ReplyDelete
  37. In 1959, a Czechoslo­vakian radio engineer, named Karl Drbal, received a patent for a model pyramid that regenerates a dull steel razor blade to its full sharpness.

    His patented method of sharpening a blade involves pointing one angle of the pyra­mid toward true north, and then placing the blade under the pyramid so the edge lies in the direction of the electro-magnetic ley lines of the Earth grid. The magnetic energy of the Earth then sharpens the blade by eliminating the disturbances in the bonds of its structure.[i]

    Christopher Dunn is a mechanical engineer who has worked primarily in aerospace with an emphasis on precision and laser application. In 1998, he wrote a best-selling book titled The Giza Power Plant. In his book, he describes how he spent 24 years reverse-engineering the Great Pyramid in Egypt and, in doing so, he discovered that its design is that of a power station.[ii]

    In fact, the energetic power of all pyramids is that they create a force field, which amplifies whatever energy lies beneath them. The word pyramid takes its origins from the Greek meaning ‘fire in the center of.’ The Egyptian people accidentally discovered this power long after the Great Pyramid was built, and then harnessed it to mummify their pharaohs.

    The most beautiful thing we can experience is the Mysterious. It is the source of all true Art and Science. Albert Einstein

    ReplyDelete
  38. There are five geometric shapes that have faces, edges and angles that are congruent. Revered by the Greek philosopher, Pythagoras, each of these Platonic Solids produces specific energetic effects. The pyramid is one of these shapes. In geometry, the three-sided pyramid is known as the Tetrahedron.

    When two Tetrahedrons are merged together, they form a Star Tetrahedron – the Star of David. The Star of David is the symbol of Judaism, a set of religious beliefs and practices that originated from the Hebrew Bible. It is interesting to note that, when drawn overtop of one another, each of the 24 letters in the ancient language of Hebrew together form the Star of David.

    Spiritually, the Star of David is the Merkaba, which is the Light-body. In the language of Hebrew, the word Merkaba means ‘the heavenly Throne-Chariot.’

    Wherever the spirit would go, they would go, and the wheels would rise along with them, because the spirit of the living creatures was in the wheels. Ezekiel 1:20

    The Tetrahedron is the most fundamental building block of life on Earth. The geometric shape of the water molecule is the Tetrahedron. Currently, it is water that supports life.

    The molecule of Silicon is also in the shape of the Tetrahedron.[iii] And Silicon can also support life. But what is most interesting is that the Silicon micro-­computer chip is in the geometric shape of the Star Tetrahedron - the Star of David.

    The Star Tetrahedron is the electric balance to magnetism. This is how data is stored so efficiently within a computer. It is this geometric shape that provides for memory.[iv]

    No one can enter the kingdom of God unless he is born of Water and the Spirit… You must be born again. John 3:5-7

    http://hiddenlighthouse.wordpress.com/tag/sacred-geometry/

    ReplyDelete
  39. The Circle
    The Circle is a universal symbol representing Totality, Wholeness, Simultaneity, Original Perfection, The Unmanifest, The Infinite, Eternity and…GOD or Source, the creator of all that is.
    ‘God’ is a ‘circle’ whose centre is everywhere and whose circumference is nowhere.
    Roundness is held sacred as the most natural shape and it is also timeless and spacelessness – having no beginning and no end, no above and no below.
    The circle represents the eternal ‘NOW’ – this moment, the only one you ever have. It symbolises Celestial Unity and Recurrence, Solar cycles, all cyclic motion, dynamism, endless movement, completion and fulfillment.

    ReplyDelete
  40. A Circle with a dot in the centre
    depicts cyclic perfection or the completion of a cycle and the resolution of all possibilities in existence. It is also a symbol of the Sun Gods, the Alchemist and the supreme power of the TAO.

    ReplyDelete
  41. Concentric circles
    represent – Solar & Lunar – The sky, The Heavens and the different states or degrees of consciousness in Manifest existence. 3 concentric circles can signify – past – present – future, earth – air – water, the phases of the moon or the dynamics of the reconciliation of opposites.

    ReplyDelete
  42. The Square
    The Square represents the ‘Earth’ as opposed to the circle of the heavens. Earthly existence, static perfection, immutability, integration, God manifest in creation, and the totality of the Godhead. – three sides being it’s threefold aspect and the fourth side representing totality.
    The symbol of the square also denotes, honesty, straightforwardness, stability, integrity and morality and the four sacred elements, earth – air – fire – water.
    The square represents limitation and therefore form and order within the universe.
    In sacred architecture, the square symbolises transcendent knowledge: the archetype controlling all works. In sacred buildings such as Temples or Churches it represents the mystical union of the four elements and the attainment of unity in the return to primordial simplicity.




    Fire
    Water
    Air
    Earth

    Squaring the circle or Circling the square
    represents the transformation of spherical form of ‘spirit’ into the rectangular form of matter or vice versa.

    The union of the Square and the Circle is the union of Yin and Yang, Heaven and Earth, and also symbolises the perfectly balanced human.

    The square also symbolises ‘The Soul’.

    ReplyDelete
  43. The Triangle

    The Triangle represents the threefold nature of The Universe – Heaven – Earth – Man, Father – Mother - Child, the human as Body – Mind – Spirit and the mystical energy of the three – dynamic action.
    The Equilateral Triangle symbolises completion, and the trinity in unity.

    The Upward pointing Triangle
    is ‘solar’ and symbolises Life, Fire, Heat the masculine principle, the Spiritual World, and the trinity of Love – Truth – Wisdom. The horizontal line representing Air.

    The Downward pointing Triangle
    is ‘lunar’, the Feminine principle, the Matrix, the Waters, Cool, the Natural World, the Body, the Yoni, the Shakti and the Great Mother. The horizontal line representing The Earth.

    The Triangle within the circle
    depicts the plane of ‘form’ and ‘creation’ held within the circle of eternity.


    The Double Triangle – The Merkarbar (the 6 pointed Star, Solomons Seal, Star of David)
    symbolises “as above, so below”, the combination of Heaven & Earth, Spirit & Matter, the union of opposites, Male & Female, Positive & Negative, Fire & Water, Evolution & Involution and the perfect balance of complimentary opposites.
    It also symbolises Man looking into his own nature and the twin forces of Creativity.
    The synthesis of all elements within the Upright Triangle as the celestial nature and the inverted Triangle as the terrestrial, encompass the whole representing Universal Man uniting the two as Mediator.

    ReplyDelete
  44. Sacred Geometry is the blueprint of Creation and the genesis of all form. It is an ancient science that explores and explains the energy patterns that create and unify all things and reveals the precise way that the energy of Creation organizes itself. On every scale, every natural pattern of growth or movement conforms inevitably to one or more geometric shapes.

    As you enter the world of Sacred Geometry you begin to see as never before the wonderfully patterned beauty of Creation. The molecules of our DNA, the cornea of our eye, snow flakes, pine cones, flower petals, diamond crystals, the branching of trees, a nautilus shell, the star we spin around, the galaxy we spiral within, the air we breathe, and all life forms as we know them emerge out of timeless geometric codes. Viewing and contemplating these codes allow us to gaze directly at the lines on the face of deep wisdom and offers up a glimpse into the inner workings of the Universal Mind and the Universe itself.

    The ancients believed that the experience of Sacred Geometry was essential to the education of the soul. They knew that these patterns and codes were symbolic of our own inner realm and the subtle structure of awareness. To them the “sacred” had particular significance involving consciousness and the profound mystery of awareness ….. the ultimate sacred wonder. Sacred Geometry takes on another whole level of significance when grounded in the experience of self-awareness.

    ReplyDelete
  45. As far back as Greek Mystery schools 2500 years ago, we as a species were taught that there are five perfect 3-dimensional forms -The tetrahedron, hexahedron, octahedron, dodecahedron, and icosahedron. Collectively these are known as The Platonic Solids -- and are the foundation of everything in the physical world. Modern scholars ridiculed this idea until the 1980's, when Professor Robert Moon at the University of Chicago demonstrated that the entire Periodic Table of Elements -- literally everything in the physical world -- is based on these same five forms!

    ReplyDelete
  46. The Energy in Action
    Leonardo Fibonacci was an Italian mathematician who introduced to Europe and popularized the Hindu-Arabic number system (also called the decimal system). He contributed greatly to number theory, and during his life published many important texts. He is also known for the Fibonacci Series, a numerical series found frequently in the natural world.

    The Fibonacci sequence is generated by adding the previous two numbers in the list together to form the next and so on and so on.(1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55...). Divide any number in the Fibonacci sequence by the one before it, for example 55/34, or 21/13, and the answer is always close to 1.61803. This is known as the Golden Ratio.

    One of the most profound and significant activities encompassed within sacred geometry and lightSource is the 'Golden Mean Spiral', derived by using the 'Golden Ratio'.

    The Golden Mean was used in the design of sacred buildings in ancient architecture to produce spiritual energy that facilitated connectivity with spiritual realms through prayer.Our reality is very structured, and indeed Life is even more structured. This is reflected though Nature in the form of geometry. Geometry is the very basis of our reality, and hence we live in a coherent world governed by unseen laws. These are always manifested in our world. The Golden Mean governs the proportion of our world and it can be found even in the most seemingly proportion-less (active) living forms.

    The understanding of geometry as an underlying part of our existence is nothing new, and in fact the Golden Mean and other forms of geometry can be seen imbedded in many of the ancient monuments that still exist today. The Great Pyramid (the oldest of these structures) at Giza is a good example of this. The height of this pyramid is in Phi ratio (e.g. the Golden Mean Ratio) to its base. In fact, the geometry in this particular structure is far more accurate than that found in any of today's modern buildings.

    This explains why popular among spiritually significant shapes are pyramids and hemispheres (e.g. the domes, that are the basis of religious buildings, be it a mosque, a church or a synagogue). These particular shapes are energy emitters; they are shapes that produce a type of penetrating carrier wave which Chaumery and De Belizal named negative green (which acts as carrier-like radio waves that carry sound information). The vibrational quality of the Golden Mean gives it very strong communication properties, which facilitate resonance with higher realms in prayer.

    We live in the 3rd dimension, or the 'Plane of Manifestation'. The Golden Mean is an intra-dimensional doorway though which matter emerges into manifest 3-D reality. For example, when a star is born it follows specific number sequences or universal rules, the same rules of life in the expansion process. Then we see the light!

    Thus the Golden Mean is the "fingerprint" of creation. When we re-create this moving and always expanding sequence, we have in effect - 'the exact movement of creation in the expansion process'. When lightSource is playing, one is encountering and literally being bathed in this 'Golden Ratio' creation activity...undeniably one of the most harmonious, balancing experiences one can interact with.

    ReplyDelete
  47. The Thirteen Sacred Geometries
    1. Torus
    The first shape to emerge out of the genesis pattern. It governs many aspects of life including the human heart with its seven muscles that form a Torus. The Torus is literally around all life forms, all atoms, and all cosmic bodies such as planets, stars and galaxies. It is the primary shape in existence.
    2. Vesica Piscis
    The crucible of the creating process. An opening to the womb from which all geometric forms are born. A symbol of the fusion of opposites and a passageway through the world’s apparent polarities. The geometric image through which light was born. Also the geometry for the human eye.
    3. Flower of Life
    The geometric power symbol, which activates energy coding in the mind, helping one to access their “light body.” It is the primal language of the universe—pure shape and proportion. This interlocking circle design has the ability to unlock memories that are deep within our being because it is a primary energy/language pattern that has a resonance with all things within us and around us. Shown here with a harmonic overlay.
    4. Tree of Life and Seed of Life
    The Tree of Life is one of the most ancient and profound teachings of the awareness of Universal life force energies and the light body. Along with the Seed of Life it is part of the geometry that parallels the cycle of the fruit tree. When these two forms are superimposed upon each other that relationship becomes apparent. The Tree of Life is most widely recognized as the geometry that is the basis for the Kabalah, the ancient system of mystical Judaism.
    5. Ankhs and the Seed of Life
    Geometry of seven interconnected circles, the Seed of Life is considered to be the basic unit of information necessary for the formation of all material substance. In this rendition, the Seed of Life is superimposed over the geometry of an Ankh or Ansate cross, an ancient Egyptian hieroglyph signifying life, health and happiness. This cross has been extensively used in the symbolism of the Coptic Christian church.
    6. Electro Magnetic Field of the Human Merkaba
    The Star Tetrahedron (a three dimensional Star of David) is the sacred geometry at the center of this form and is the pattern of the etheric light grid that surrounds each human being. This grid is called the Merkaba and it is an interdimensional vehicle used initially to incarnate spirit into human bodily form. The Universal energy of Love is the fuel for this vehicle.
    7. Metatron’s Cube
    One of the most important informational systems in the universe and one of the basic creation patterns for all of existence. Within it are found all five of the Platonic Solids, the ”building blocks” of creation.

    ReplyDelete
  48. 8. Icosidodecahedron and Pentagonal Star
    The Decagon emerges from the pentagon and shares its self-generating divine proportion, the golden mean. At the center of this design is the Pentagonal Star, a powerful psychological icon symbolizing excellence, authority and uprightness.
    9. Golden Mean Spiral
    The Golden Mean Spiral is the ideal and correlates to Source. It is the symbol of life’s unfolding mysteries. With each revolution the spiral reveals a complete cycle of evolution. It offers a wiser and more all-encompassing perspective gleaned from growing by “learning all angles” of each experience. With their continuous curves, spirals are feminine in nature. Logarithmic spirals, like cochlea of the inner ear, reveal the intimate relationship between the harmonics of sound and geometry.
    10. Harmonics of Music and the Thirteen Chakras
    Like the Golden Mean Spiral, this geometric progression has no beginning and no end. It is from the Harmonics of Music that all the laws of physics can be derived, reveling the potent nature of this form. Music is a powerful tool for opening the charkas. This geometry artistically symbolizes this relationship, and as such, may be a particularly good focus for meditation when listening to Enos Dream.
    11. Endless Knot
    One of the eight sacred emblems of Tibetan Buddhism, this geometry forms ten enclosures and symbolizes the endless cycle of death and rebirth until illumination. (The core Buddhist insight underlying this symbol is: addiction and aversion lead to delusion, which is the ongoing source of all suffering.)
    12. Sacred Heart
    Is said to be primary source of spiritual intuition, and the seat of true wisdom. The purpose of which is to illuminate, inspire and lead the mind, rather than be controlled by the mind.
    13. Sri Yantra
    A geometric power symbol. The ancient yogis of India considered it to be the most powerful of all known geometric power symbols. Represents the geometric structure of the sound of creation—OM.
    Meditation on the Sri Yantra will bring enlightenment and that all the secrets of the universe will be revealed to the person who meditates on it until its image is engraved in the mind. This form also has the ability to focus, balance and increase the level of life force energy. The key is experiencing Sri Yantra as a “star gate” to the Zero Point of Source from which all manifestation ultimately comes.

    ReplyDelete
  49. http://www.spiraloflight.com/sacred_geometry.htm

    ReplyDelete
  50. Borobudur and the Several Levels of Reality

    The symbolism of Borobudur centers on the gradual revelation of the several levels of reality to the initiants, more or less in the way the Egyptian temples did, as explained above. The lowest levels of Borobudur corresponds to the basest manifestations of reality and progress in the upper levels, until the ultimate reality — the one corresponding to the highest condition of spiritual enlightenment — is reached in the uppermost level. It was meant to enlighten the visitor and to cause his spiritual progress, as he ascended gradually and finally reached the summit.

    The monument proclaimed the unity of the Cosmos permeated by the light of Truth. It explained the apparent paradox of the union of incongruals such as Good and Evil, Fire and Water, Truth and Illusion, Creation and Destruction, Male and Female, and so on, in the one person of God as the Supreme Reality. Adi Buddha, "the Primordial Wisdom" is precisely the knowledge of our paradisial origins in the Far East, in the region of Indonesia.

    Adi Buddha is the same spiritual reality that the Hindus call Mahavidya ("Supreme Wisdom"); that the Gnostics call Gnosis or Sophia ("Wisdom"); that the Jews named Hokhmah ("Wisdom") or Binah ("Understanding"), and so on. It is no coincidence that we have ten sefirots (or "aspects of divine manifestation"), just as we also have ten steps in Borobudur’s pyramid or ten "lights" in the Temple of Solomon. For, after all, ten is the number of (Indian) Atlantis, just as seven is the one of Paradise (Lemurian Atlantis).

    ReplyDelete
  51. The Wondrous Pyramids of Southeast Asia

    Another wonder of Southeast Asia are the temples of Angkor and, particularly, Angkor Vat and Angkor Thom. The Wat is an enormous pyramidal complex of some 1500 x 1400 m2 . The complex is surrounded by a vast cloister and is approached from the west. This is done via a monumental paved road built upon a causeway delimited by balustrades formed from standing serpents (nagas). These Nagas symbolize the Cosmic Pillars that support the world, and which are the Eastern counterparts of the Titan Atlas. The reference to Atlas suggests an undeniable connection with Atlantis.

    The Wat rises in three concentric enclosures that define three courtyards, as in the Jewish and the Egyptian temples discussed above. The symbolic meaning of the Wat pyramidal complex is clear to specialists. It corresponds to the Polar Mountain (Meru), the hub of the universe. The central shrine corresponds, as in Borobudur, to the supreme reality, while the lower levels, the gate complex, the cloister, the city of Angkor and the outer world represent, in descending order, the outer shells of reality. The orientation of Angkor Wat towards the West represents the fact that it was a mortuary temple.

    The Angkor Thom is even more grandiose than Angkor Vat. Like its predecessor, it replicates the sacred city of Paradise (Lanka), built upon the slopes of Mt. Meru. The city was in turn, also a symbolic replica of the Cosmos, on whose shape it was designed. This symbolic universe follows Hindu Cosmological doctrines. When possible, the kings of Angkor utilized natural hills for the construction of their holy cities. When this was impossible, they built artificial mountains in the shape of stepped pyramids like the beauttiful ones of Angkor Thom and Angkor Vat.

    The central pyramidal complex of Angkor Thom, the Bayon, is the biggest though not by all means finest of them all. Within the moats of Angkor Thom, fully 16 km around, lie the huge complexes of buildings and of barays (dams), lakes and irrigation channels that formed the sacred city, its temples, houses and palaces.

    The plan and conception of angkor Thom are both grandiose. But the execution — pressed by the huge size and the enormity of the work to be done — is somewhat poorer than the refined art of its predecessors such as Angkor Vat and others. The plan of Angkor Thom illustrates the creation of the Cosmos darting from the Center (Mt. Meru), and spreading in successive waves from it. This plan is based in the Cosmogonic myth known as The Churning of the Ocean of Milk and, even more exactly, in the lotus-like mandalas such as the beautiful Shri Yantra.19
    The two monumental roads leading to the central tower of Angkor Thom are lined with a mile-long road of divine personages pulling on the body of the Serpent Shesha (Vasuki) in a giant tug-of-war, exactly as in the myth just mentioned. The serpent is coiled around the Polar Mountain (Meru) that served as the giant churning stick activated by the devas and the asuras. The two parties pull on opposite sides of the churning rope which consists of the immensely long body of the Serpent Shesha. Below, at the bottom, lies the Turtle (Kurma), that represents the Paradise sunken to the bottom of the Ocean of Milk in consequence of the war.

    ReplyDelete
  52. All in all, the symbols and the sacred geometry of temples and cathedrals everywhere only find their full explanation in the languages and archetypes of India and Indonesia. And this can only mean one thing, when we pause to think the problem over: these replicas of Atlantis all originated there, in the dawn of times. If this undeniable reality is accepted, we can only conclude that therein lies the true site of Paradise-Atlantis. Where else?

    We would also like to point out the fact that, though the ancients had to follow the rigid canons pertaining to the sacred geometry of temples and cathedrals, this in no way hampered their creative freedom. Though always following these stringent canons, the ancient architects and stonemasons exercised their creativity and came out with the magnificent temples and cathedrals that we can see, even today, just about everywhere in the world.

    Temples, more than anything, attest the unicity of the Primordial Religion, for they all obey the same Sacred Geometry everywhere and everywhen. The fact that they all imitate Paradise and, more exactly, Atlantis, is, in our view, the most compelling evidence that the Lost Continent indeed existed, just as Plato stated.

    It was Atlantis that civilized the whole of the ancient world, in prehistoric times far earlier than the rise of Egypt, Mesopotamia, Greece, Rome, and the other civilizations we know of. Atlantis is indeed so old that its existence was utterly forgotten by all but the pious traditions that come to us from antiquity. The existence of Atlantis-Paradise is indefinitely stated in our holy rituals and in the sacred symbols of all religions. But we utterly forgot their meaning and purpose long ago. And we only perform our rites apishly, and copy our symbols blindly, never connecting them to the originals at all, and never realizing that they indeed commemorate Atlantis and its demise, in the dawn of times.

    http://www.bibliotecapleyades.net/atlantida_mu/esp_atlantida_4a.htm

    ReplyDelete
  53. http://hans.wyrdweb.eu/tag/sri-yantra/

    ReplyDelete
  54. The Symbol of the Heart Chakra contains Two Triangles
    About Pascal’s Triangle

    When a number represents a Geometric Structure it is called a Figurative Number.

    Every possible figurative number is generated by the Triangle of Pascal.

    The Fractal Sierpinsky Triangle is the Triangle of Pascal Modulo 2.

    The Triangle of Pascal was known long before Pascal (re)discovered it.

    It was known in Ancient India as the Meru Prastara and in China as the Yang Hui. Meru Prastara relates the triangel to a Mystical Mountain called Mount Meru. Mount Meru is also implemented in the Sri Yantra.

    ReplyDelete
  55. The name Djed contains the term DJ meaning Serpent. Dj comes back in Dj-huti (Thoth/Hermes), Dj-inn (a Magical Serpent Ghost) and Djedi (An Egyptian Magician).

    The name Djedi was used in the famous Movie Star Wars. The Djedi are called the Skywalkers because they are able use the Power of the Serpent to move in Space/Time, the Fifth Dimension.

    In other cultures the Serpent Power is called the Kundalini.

    The Serpent or the Kundalini is a Tremendous Power that rests in the Spinal Chord at the place of the Sacrum, the first part of the Spine.

    At this place the first Chakra, the Muladhara is situated. The Muladhara Chakra is made of the Earth Element and represents the Beginning of Life (the Chemical Soup).

    When awakened and nourished, this association with the Earth element manifests itself as a Electro Magnetic Force within that person.

    One of the most important secret rituals in the Cult of Osiris was called the Raising of the Djed. When you Raise Your Backbone you are opening the Path of the Serpent to let the Electro Magnetic Field of Mother Earth move you to the Fifth Dimension.

    ReplyDelete
  56. What is the Physical Explanation of the Serpent Energy?

    The Earth is a huge magnetic sphere. The E/M field of the Earth varies in strength and consistency through the ages. Our bodies own magnetic frequencies and our bio-field patterns react to this variance of the Earth’s field.


    Eye of Horus
    The pineal gland, the Eye of Horus (or the Horn of the Unicorn), is the “clock” that controls biological cycles. The Eye of Horus stands for the sixth chakra.

    The pineal gland is the principal structure in the brain that is directly sensitive to the Earth’s magnetic field.

    The pineal gland produces a host of psychoactive chemicals (such as Melatonin, Dopamine, Serotonin, and others).

    Its abnormal functioning may result in a variety of Physical (the Immune System), Neurological (Tremors) and Psychological (Psychosis) Problems including Mystical and Para-Normal Experiences.

    Our bone structure Converts Vibrational Energy, such as sound or light, into Magnetic and Electric Energy. When the bone is bent it produces an E/M-field. This E/M-field interacts with the Pineal Gland and creates a Feed-Back Cycle.

    The E/M-field of our Body, the Aura, is a combination of all kind of waves. A special type of wave-structure is called a Standing Wave.

    When the E/M-field acts as a Standing Wave all the waves are in harmony and conserve structure. The Human body is in harmony when the total field of all the separate E/M-fields of the Body act as a Standing Wave.

    The Standing Wave appears when the Spinal Wave of the Vertebrae of the Body is in a special Alignment. This alignment happens when the Djed is Raised.

    If this happens the Standing Wave of the Spine Resonates with the Standing Wave of the Earth. At that moment the Kundalini Rises and the Pineal Gland reacts with a Huge Mystical Experience.

    ReplyDelete
  57. What was the Aim of the Djedi?


    Phoenix
    The E/M-field of the Earth is different at every place on Earth. It also changes every day because of the influence of the Moon, the Sun and other powerful fields in the Universe.

    At a certain moment in Time, at a certain place on Earth and with the help of special instruments (The Pyramid of Giza, the BnBn Stone) the old Egyptian Magicians, the Djedi, imagined it would be possible to resonate with the Standing Wave of the Center of our Galaxy situated in the Pleiades.

    If this happens it will generate a tremendous, almost deadly, Mystical Experience, a giant influx of the Serpent of the Galaxy (the Black Hole) also called the Phoenix (Greek) or the Bennu Bird (Egyptian).

    To endure this experience the Mystical Body, the Sahu, the Resurrection Body of Osiris, the Barque of the Sekhem, has to be available. The Sahu, the Light Body, is activated when the Djedi has balanced his chakras in the middle, the Heart Chakra. To experience a mystical union with the One, the Djedi has to live from the Heart.

    At that moment the Skywalker will become Immortal. He will Climb Jacobs Ladder, move through the Einstein-Rosen Bridge (Sekhem, Bindu, Wormhole) into our (Black Matter) Twin Universe, the Underworld, the Nagual, the Duat, the Daad, Heaven, the Place where the Souls Live.

    This Special Alignment of the Stars, The Galactic Cross, the Return of the Galactic Serpent, is the Moment the Egyptian Djedi, the Pharaos in their Coffin, the Jews (The Coming of Christ), the Muslims (the Coming of Christ), the Christians (the Return of Christ, the Resurrection), the Mayas (the Return of Quetzalcoatl, the End of the Maya Calendar, 2012), the Hopis (the Fifth World) and many other cultures are waiting for for a very long time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. subhanallah....aku mengerti ini...dan ia telahpun terjadi...dan membuatku lebih memahami...

      kepada yang mencari...sesungguhnya aku berkata benar...maka bersabarlah...aku akan bawa semua ini kepada kalian...

      Delete
    2. hany rindu syg kakdhada annur15 October 2013 at 05:19

      astaqfirullahalazim .tergeliat lidah adk akak :3 laju kaw2 ni

      Delete
  58. Isis is the Queen of Magic. She restores the 42 parts (4+ 3×13), the Sri Yantra) of Osiris. Osiris, the Good Shephard, represents the Nine, the End of the Cycle, The Resurrection.

    ReplyDelete
  59. Current Physics is unable to explain the so called Dark Matter. A Huge amount of Matter in our Universe is affecting Gravity but Invisible. An explanation is the existence of Seven Mirror-Universes (7+1, 1= Atum, the One).

    These Universes look like our Universe but they are equipped with a different Symmetry. During Creation the Universes took their own course.

    The Four Forces of the Underworld could be associated with our Mirrors. If this theory is true the Invisible Mirror Universe is the place where the Souls exist in their period of Re-Generation.

    They are able to communicate through the Void of Atum (now called a Worm-Hole) with our Universe.

    ReplyDelete
  60. The first Trinity was a Union of the Opposites with the Void in the Middle. To Move Back into the Void the Human Opposites, Mind and Body, have to be united again in the Heart. If this has happened the next step is to unite the Opposites in the Material World.

    This all can be summarized in a Simple Statement of the Parsi-Religion, the old Cult of Mitrash: Good Thoughts, Good Words and Good Deeds.

    ReplyDelete
  61. In the ancient teachings a problem is defined and the teacher gives a clue how to solve the problem.

    If the pupil has solved a problem he is able to move to a deeper level.

    The whole idea is that real knowledge, wisdom, is only discovered, when the pupil has solved the puzzle of life him- or herself.

    ReplyDelete
  62. What is Plato Trying to Explain?

    The Golden Ratio
    The Divine proportion is the basic concept behind Harmony.

    The Divine Proportion is Not Symmetrical so Harmony is not related to Balance.

    If everything would be balanced the Universe was never created.

    Harmony is Balanced Unbalance.

    An Architecture is beautiful when there is a slight unbalance in the Design.

    This Unbalance shows the Sign of the Creator.

    The Universe is created out of an Unbalance between Two Forces, the Positive and the Negative, the Good and the Bad.

    The Two forces (-1,0,1) are divided into Four Forces (-2,-1,0,1,2) with the One in the Middle (Five) and are expanded into Seven Levels (-3,-2,-1,0,1,2,3). The Four Forces are “the most perfect bodies that can be constructed, four in number“.

    The Seven Levels are related to the Circle. The Four Forces are related to the Square. The Universe oscillates between The Square and The Circle.

    When the Square, the Game We Play with the Four Forces and the Circle (The Five Fold Cycle, Our Destiny) are in Balance the Human is in the Tao and Magic happens.

    Every division is a split of the Trinity into Trinities until a state of Balance is reached. At that time the process reverses.

    ReplyDelete
  63. The unbalance of the Good (+1) and the Bad (-1) is an Illusion. They Cooperate to Create Harmony (0).

    Behind the perceived Unbalance is a balancing principle, the Divine Proportion. This principle brings everything Back into the Balance of the One who is the Void (0).

    What we don’t know is to be known if we understand the progression of the Divine Spiral.

    ReplyDelete
  64. The Four Forces (Control, Desire, Emotion(Compassion) and the Whole of the Trinity, Imagination) and the related sacred geometry were a guiding principle for the Imagination and the E-Motivation of many Western Scientists.

    ReplyDelete
  65. The most important implementation of the Bronze Mean can be seen in the Sri Yantra (“Sacred Device”).

    The Sri Yantra is related to the Red Triple Goddess of Creation, Tripura also named Lalita (“She Who Plays“).

    The Sri Yantra is generated out of the FiveFold Pattern or Creation and the Four Forces of Destruction.

    It contains 9 interlocking isoceles triangles. 4 of them point upwards and represent the female energy Shakti, while the other 5 point downwards, representing the male energy Shiva.

    The standard form of the Sri Yantra constitutes a total of 43 triangles. The centre of the Yantra has a Bindu which represents the Void.

    The FiveFold Pattern of Creation moves with the Clock. A pattern that moves with the clock is a generating pattern.

    It moves away from the void and generates space. The FiveFold Pattern is the pattern of the Universe. It creates Universes, Galaxies and Planets. The Pattern moves around the Cellestial Center of Creation, the Black Hole.

    The FourFold Pattern moves Against the Clock and is a destructing pattern. It dissolves space and moves back to the void. The FourFold pattern is the pattern of the Human Being and Earth.

    The combination of both patterns is a Moebius Ring (the symbol of infinity) with the celestial Centre in the Middle. The FiveFold/Four Fold pattern resembles the Ninefold Egypian Pesedjet and the Ninefold Chinese Lo Shu Magic Square.

    “From the fivefold Shakti comes creation and from the fourfold Fire dissolution. The sexual union of five Shaktis and four Fires causes the chakra to evolve” (Yogini Hridaya (Heart of the Yogini Tantra)).

    ReplyDelete
  66. http://hans.wyrdweb.eu/tag/sri-yantra/

    ReplyDelete
  67. As-Salamualaikum kepada semua pembaca Migdal Gideon...
    Selamat datang aku ucapkan kepada sesiapa yang mahu mengembara bersama aku...

    Tahukah anda SIAPAKAH ITU YANG DIGELARKAN SEBAGAI MANUSIA?
    Aku kira semua pembaca aku adalah manusia...persoalannya....
    Siapakah anda yang sebenar-benarnya?

    Berjalan di dalam alam ini melalui fasa-fasa kehidupan...manusia menjalani pelbagai cerita yang berbeza-beza dan permulaan ekspedisi pencarian diri setiap manusia juga bermula dari arah yang berbeza-beza...bukan di blog ini sahaja malah banyak di luar sana yang mencari-cari jawapan kepada semua persoalan fitrah yang lahir dalam jiwa manusia..

    Maka di blog ini...aku mahu mengajak sesiapa yang berminat untuk membuka minda dan mencari pengertian bersama-sama. Kita mulakan dengan ayat...

    LAILAHAILLALLAH...Tiada 'Tuhan' melainkan Allah..

    INNALILLAHI WA INNAILAIHIRAJIUUN....
    Daripada Allah kita datang dan kepadaNya kita akan kembali...

    LAHAULA WA LAQUWWATA ILLA BILLAH
    Tiada Daya dan Kekuatan melainkan dari Allah.

    Sungguh dalam maksud ayat-ayat di atas dan kita tidak akan dapat membahaskan semuanya dengan baik melainkan diri kita mengalami Hakikat ayat-ayat tersebut.

    Sebenarnya...Petunjuk Allah ataupun Cahaya Allah yang mampu memberi pencerahan kepada jiwa bukanlah hanya datangnya dari Al-Qur'an...seluruh alam dan seisinya juga adalah Ayat-ayat Allah kerana TIADA APAPUN YANG WUJUD MELAINKAN SEMUANYA ADALAH MANIFESTASI SIFAT-SIFATNYA dan marilah kita gunakan kuasa cahaya dengan getaran frekuensi yang berbeza-beza bergantung kepada apa yang kita terima sebagai clue untuk membongkarkan rahsia diri ini...

    ReplyDelete
  68. Dari zaman ke zaman manusia yang tinggal di atas muka bumi ini meninggalkan 'clue' atau petunjuk dalam bentuk simbol-simbol...kata-kata hikmah...binaan bangunan... arca-arca seni... kisah-kisah yang kini dipanggil mitos...dongeng...dan banyak lagi..

    Bukan semua manusia dapat mencantumkan clue-clue ini dalam bentuk satu gambaran besar yang dapat menjawab semua persoalan dalam diri dengan baik melainkan mereka yang terpilih... siapakah yang memilih manusia-manusia istimewa ini? Tentulah bukan manusia itu sendiri melainkan Allahlah yang memilih mereka sama ada manusia suka ataupun tidak. Di dalam perjalanan mengenal diri dan mensucikan jiwa ini ada satu syarat....SYARATNYA IALAH...

    ANDA TIDAK BOLEH SOMBONG DAN MERENDAH-RENDAHKAN SESIAPA YANG MEMBERIKAN ANDA ILMU jika tidak...anda akan terhijab dari mendapatkan Ilmu (Cahaya) yang anda mahukan itu.

    JANGAN MELIHAT SIAPA YANG MENYAMPAIKAN ILMU TAPI LIHATLAH APA YANG DIBAWANYA nescaya kita akan menjadi orang yang kaya.

    Jika kalian sombong dengan aku dan tidak menyukai aku...MAKA DI SINI BUKAN TEMPAT ANDA...TAK PERLU CURI-CURI BACA ISI BLOG INI...ANDA BOLEH ANGKAT KAKI...

    Maafkan aku jika ada yang terasa kerana aku hanya mahu bawa mengembara mereka yang mahu membuka minda dan mahu berfikir. Dan aku selamanya tidak akan mengikut cara kalian kerana aku bukan kamu...dan aku adalah aku...cukuplah Allah buat aku dan untuk mengerti aku..

    ReplyDelete
  69. Di dalam PenciptaanNya terdapat BUKTI-BUKTI KEKUASAANNYA bagi mereka yang mahu memikirkan. Setiap kejadian jika kita tahu hikmahnya dan cerita di sebaliknya kita akan memahami bahawa apa yang disampaikan itu tetap akan membawa kita kepada KEPERCAYAAN DAN KEBERGANTUNGAN YANG TEGUH PADANYA. Maka jangan kita menjadi orang yang berfikiran negatif dan terus melabelkan syirik kepada apa yang kita tidak ketahui melainkan kita nyatakan pada diri bahawa AKU TIDAK TAHU TENTANG ITU DAN TIDAKLAH AKU TAHU MELAINKAN AKU DIBERI PENGETAHUAN YANG SEBENAR TENTANGNYA. Jika anda tidak berminat dengan apa yang ada temui maka anda boleh biarkannya berlalu dengan terus berfikiran positif. Namun ini berbeza halnya dengan aku...setiap yang aku lalui adalah suatu pelajaran daripada Allah yang mana aku harus mendapatkan pengertian tentangnya supaya aku mengerti tentang keberadaannya dan semua ini tentu ada gunanya jika bukan sekarang maka pasti suatu hari nanti.

    ReplyDelete
  70. Manusia pasti akan mati kerana manusia hidup dalam had-hadnya yang tersendiri. Berlainan pula dengan JIWA. Jiwa hidup selama-lamanya... Dan kita manusia tentulah bertanya siapa itu manusia... kalau kita jin...mestilah kita tertanya siapa itu jin...namun mengapa dikatakan MANUSIA ADALAH SEBAIK-BAIK CIPTAAN? Dan satu persoalan yang timbul daripadanya pula ialah... MANUSIA YANG BAGAIMANA DIKATAKAN SEBAIK-BAIK CIPTAAN ITU? Lihat sahaja di atas muka bumi ini...berapa ramai yang TIADA PERIKEMANUSIAAN DAN TIADA KEWARASAN DALAM TINDAKANNYA dan kita melihatnya lebih teruk dari binatang...ya bukan? Ini adalah fakta yang tidak dapat dinafikan.

    Aku lebih suka berbicara tentang JIWA dan skop berkaitan dengannya. Namun sekaligus ia mampu menjawab persoalan manusia...siapakah itu manusia...dan juga tentang ALAM.

    ReplyDelete
  71. Setelah zaman Maya berlalu pada 2012...ada sesuatu yang berlaku sebenarnya....
    Dan akan aku bongkarkan setakat mana yang aku mampu supaya kita lebih mengerti akan semua makna dan maksud tersirat semua clue-clue yang kita dapat akses melalui PEMBUKAAN KUNCI IMMORTALITY. Jiwa sebenarnya hidup bukan di dalam ruanglingkup ruang dan masa melainkan semua itu adalah ILUSI. Namun...bukan semua jiwa mampu mengerti semua ini melainkan jiwa-jiwa yang memegang kunci Immortality dan jiwa-jiwa ini mampu mencapai TAHAP KESEDARAN YANG TINGGI dan kesedaran yang mereka alami inilah yang MEMBUKA PINTU KEABADIAN DI DALAM DIRI jiwa-jiwa tersebut dan membuatkan mereka dapat membebaskan diri daripada roda permainan ilusi yang melingkari jiwa-jiwa.

    Hanya Jauhari yang mengenal Manikamnya... anda boleh mendapatkan juga clue kepada jawapan persoalan yang bermain dalam jiwa manusia daripada Adikku Annur...Aiz Nusanaga...Srikandi Mistisfiles dan sikit dalam penulisan ringkas Khalil Affandi...serta dalam penulisanku...TEPUK DADA TANYALAH APA YANG ANDA PERCAYA....

    ReplyDelete
  72. Sepanjang perjalanan sejarah...jiwa-jiwa masuk dan keluar berkali-kali ke dalam medan ujian iaitu di bumi ini dan juga paralel universe yang lain sebagai medan ujian untuk jiwa mengenali dirinya. Watak-watak utama dalam sejarah dari pelbagai ketamadunan dimainkan oleh jiwa-jiwa yang hebat dan juga ramai di antara mereka adalah PEMEGANG KUNCI IMMORTALITY dan kini hadir ke muka bumi dan membawa memori-memori mereka di dalam diri. Jika anda tonton filem-filem hebat dari Hollywood anda sebenarnya dihidangkan bukan sekadar imaginasi manusia...tetapi anda sebenarnya DICERITAKAN TENTANG PERKARA YANG BERLAKU DAN IA ADALAH MEMORI-MEMORI JIWA YANG MATI DAN DIHIDUPKAN KEMBALI. Anda mungkin tidak mengingati apa-apa atau barangkali anda akan merasakan sesuatu yang MENUSUK HATI ANDA apabila menonton babak-babak filem tersebut seolah-olah anda hadir ke zaman itu dan melaluinya... Sama juga apa yang berlaku apabila anda bertembung dengan kisah-kisah sejarah manusia dan juga semua yang berkaitan dengannya seperti yang dirasakan oleh Srikandi Mistisfiles (barangkali dia masih lagi belum sedar sepenuhnya).

    Di dalam diri kita terdapat chakra-chakra yang wujud sama ada ia telah dibuka ataupun tidak. Walaupun di bahagian kepala terdapat chakra yang penting namun... LALUAN PINTU MASUK UTAMA ADALAH TERLETAK DI DALAM HATI. Jiwa manusia berhubung dengan jasadnya juga melalui hati. Terdapat litar tenaga di dalam jasad yang mana ia akan dapat dihidupkan apabila hatinya 'diaktifkan' dan kod-kod rahsia di dalam DNA manusia terutamanya 'JUNK DNA' hanya akan mampu diaktifkan apabila cahaya yang berfrekuensi tertentu masuk ke dalam ruangan hati yang tertentu dan mengaktifkannya. Manusia-manusia Immortal berjaya membuka kod-kod rahsia dalam diri juga melalui pengaktifan DNA-DNA yang menyimpan memori-memori lampaunya kerana di dalam jiwanya mengalir suatu ingatan rasa yang kuat yang menyebabkan mereka mampu membuka kunci-kunci diri ini pada setiapkalinya. Mengapa? Ini adalah disebabkan KEKUATAN HATINYA YANG MAMPU MENANGGUNG KEMASUKAN CAHAYA KOD-KOD SUCI DARI TUHAN. Siapakah mereka? Ada ramai yang memiliki kekuatan hati seperti mereka dan mereka juga berada di merata dunia. Aku hanya beri beberapa contoh sahaja di sekitar kita. Adakah anda mampu menjadi seperti mereka dan membuka kunci immortality di dalam diri anda? Ya. Anda juga punya potensi namun hati anda haruslah melalui penyucian di tahap yang tinggi dan untuk memiliki hati yang suci haruslah mempunyai dayatahan yang amat tinggi untuk melalui proses penyucian hati.

    ADAKAH HATI ANDA BENAR-BENAR SUCI? Tepuk dada...TANYALAH HATI...
    Perjalanan mistik jiwa hanya dapat ditempuh dengan melalui pintu masuk satu-satunya iaitu hati.

    ReplyDelete
  73. Adoi...aku letih sangat ni...kita sambung saja nanti...TBC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak cerita tapi nanti dululah...aku tengah upload ilmu ni...adoi...sakitnya jasad nak menanggung...tapi demi manusia...aku tak akan biarkan diri aku gila sepenuhnya...aku nak rilek2 dulu...makan kacang...kalau tak mahu mati aku nak pikul semua ni...takde siapa nak buat kerja dah...nabi dah takde...diberi petunjuk pulak manusia tak paham-paham...abis dah semua pegang puzzles beza2...takde siapa nak sambung...kalau korang mampu...cubala sambung...ringan sikit keje aku...huhuhu...tunggu aku bagi gambaran besar dulu ek...barulah korang boleh sambung...kalau lepas ni korang nak sombong lagi aku tak tahulah...mungkin korang belum kenal Tuhan lagi..tu yang sombong...aku ni nak sombong ke tak tu urusan aku...aku macam nak mati ni...korang tak tahu...biarlah...kita lihat sahaja...jika jiwa kalian mampu serap apa yang aku bagi ni...aku nak tengok...masihkah kalian mampu berdiri gagah dan berlagak sombong lagi....

      Tunggu ya...aku tgh upload ni....

      Delete
  74. http://migdalgideon.blogspot.com/2013/03/suatu-ketika-saat-masa-belum-lagi-ilmu.html

    sila rujuk post ini untuk kisah penciptaan jiwa...sebelum penciptaan ruang dan masa...alam dan isi alam...

    ReplyDelete
  75. Semua jiwa-jiwa diciptakan daripada CahayaNya. Semua jiwa-jiwa yang diciptakan wujud dalam Kesatuan Jiwa sama ada sedar mahupun tidak. Semua jiwa dalam jiwa Shiva. Dan dia adalah ikon Jiwa. Sifat Jalal yang dibawa dalam diri Shiva melahirkan jiwa-jiwa hitam seperti syaitan..iblis...puak asura...kafir...dan lain-lain...manakala Sifat Jamal yang dibawa dalam diri Vishnu melahirkan jiwa-jiwa putih seperti nabi-nabi..wali-wali...dan ramai lagi...kemudian Dua Sifat Allah yang dominan ini iaitu Sifat Jalal dan Sifat Jamal berdempak membentuk satu kesatuan yang bergaul tapi tidak bersatu maka kedua-dua sifat ini masuk ke dalam jiwa-jiwa dengan kadarnya masing-masing dan melahirkan Sifat Kamal iaitu diri Muhammad iaitu seimbang dua sifat dalam satu diri dan NurMuhammad ini masuk ke dalam semua jiwa-jiwa.

    Semua jiwa-jiwa pada tahap ini adalah dalam keadaan kosong dan semua yang terjadi pada diri mereka adalah menurut arahan 'Kun Fayakuun' Allah yang masuk ke dalam diri jiwa dan mengawal semua tindak-tanduk mereka. Jiwa Shiva yang bersama jiwa-jiwa lain yang di dalam Kesatuan kemudian berilusi...

    God's Thought Creates...

    Jiwa-jiwa yang mula berilusi menghasilkan suatu jentikan cahaya daripada dalam dirinya kemudian ilusi itu yang juga dikenali sebagai Shakti iaitu tenaga kosmik mulai wujud bermula daripada ruang vakum dan kemudian menjadi satu zarah tenaga yang tersangat-sangat kuat dan kemudian meletup dan membiak-biak menjadi berganda-ganda dicetus daripada getaran cahaya dalam diri jiwa. Alam kemudian berkembang dalam bentuk kabus-kabus yang bergelombang. Getaran ini ataupun ilusi jiwa semakin kuat dan frekuensi getaran cahaya daripada dalam diri jiwa membentuk kejadian alam yang berlapis-lapis dan dalam setiap lapisan alam pula memiliki alam-alamnya yang tersendiri..dan jiwa-jiwa dilepaskan masuk ke dalam jasad yang berbeza-beza lalu memulakan perjalanannya yang sangat-sangat jauh untuk kembali kepada dirinya sendiri iaitu Penciptanya..

    (Pembaca yang ragu-ragu boleh merujuk kepada kitab-kitab melayu lama tentang ilmu ini untuk menambahkan lagi keyakinan.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada menjadi satu...satu menjadi dua...dua menjadi tiga...tiga menjadi empat..empat menjadi lima...dan seterusnya...semua unsur-unsur alam ini terbentuk dalam rekabentuk yang tersendiri dan cukup berseni. Setiap kewujudan mempunyai potensi dan sebabnya yang tersendiri. Boleh rujuk tentang Sacred Geometry seperti pautan di bawah untuk jelas dengan proses penciptaan ini...Kuasa Getaran Kun Fayakuun..

      http://www.youtube.com/watch?v=AS67HA4YMCs
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_bnU6K1y468
      http://www.youtube.com/watch?v=vFRtjZ3NrqM

      Delete
    2. sila rujuk juga puzzle-puzzle di atas tentang rekabentuk 5 geometrikal yang membentuk planet-planet dan galaksi dan juga 13 bentuk pecahan yang membentuk blueprint design untuk ciptaan alam dan corak pecahannya membawa maksudnya yang tersendiri.

      Delete
  76. Mystical Mountain called Mount Meru.

    Alam ini keseluruhannya pada asalnya adalah satu namun kemudian berpisah. Pada zaman dahulu...Alam Kahyangan dan Bumi pada asalnya satu dan makhluk di kedua-dua alam ini saling berinteraksi antara satu sama lain. Kisah Dewa-Dewi yang dinukilkan kemas dalam banyak Kitab-kitab Hindu adalah kisah yang benar-benar pernah berlaku pada suatu masa dahulu dan masih lagi menjadi rujukan sesetengah penganut Hindu dan yang lain. The Land of The Gods berlaku di Tanah ini iaitu Kisah Atlantis dan Lemuria yang telah tenggelam dan melalui waktu juga pintu-pintu langit telah ditutup dan tiada lagi turun naik makhluk dengan sesuka hati melainkan dengan Izin dariNya. Banjaran Himalaya yang bersambung sehingga ke Banjaran Titiwangsa ini adalah tanah tinggi pada zaman tersebut. Malah di Tanah Melayu kini yang tertinggal di dalam peta juga adalah tanah tinggi pada zaman lampau dan mereka juga dikenali sebagai orang gunung. Banjaran Himalaya yang bersambung dengan Hujung Tanah Titiwangsa ini adalah Pergunungan MahaMeru yang mistikal dan melakarkan pelbagai kisah-kisah sakti jiwa-jiwa pada zaman lampau. Dikatakan juga di Pergunungan MahaMeru ini bersambungnya alam kahyangan dan alam nyata manusia. Kisah Samudera Manthan yang pernah aku sebut di post yang lama dahulu juga melibatkan puak dewa-dewi dan juga asura sewaktu alam masih lagi dalam proses penciptaan. Terdengar kisah-kisah seperti ini adalah sangat asing pada hari ini namun ia mempunyai signifikannya yang tersendiri dalam sejarah kehidupan jiwa-jiwa. Apa yang berlaku di alam kahyangan adalah simbolik kepada kejadian alam dan di peringkat alam-alam yang rendah kelihatan alam-alam ini melalui proses penciptaannya dan alam seakan-akan sunyi daripada makhluk sedangkan kewujudan makhluk ada di setiap dimensi alam. Namun pada waktu itu seluruh alam adalah suatu kerajaan yang besar sebelum Allah menciptakan jasad manusia yang dimasuki jiwa yang dinamakan Adam. Pada waktu itu alam belumlah terhijab sepenuhnya seperti yang kita alami pada hari ini.

    ReplyDelete
  77. Binaan-binaan seperti Piramid...Candi Borobudur...Angkor...Obelisk adalah binaan yang direka daripada realiti-realiti alam dalam diri manusia dan ia adalah binaan yang mempunyai hubungkaitnya dengan alam mistikal ataupun alam ghaib termasuk juga perkaitannya dengan susunan planet-planet serta terikat dengan energi-energi alam. Jiwa-jiwa yang hidup dari zaman lampau yang mempunyai ilmu alam yang tinggi meninggalkan pelbagai medan-medan magnetik yang tinggi dalam binaannya dan ilmu numerologi yang membuat kira-kira terhadap pergerakan alam dan segala apa yang akan terkesan daripadanya telahpun dicatat kemas dalam peninggalan mereka hanya saja manusia selepas mereka ramai yang tidak dapat melihat gambaran maksud mereka secara keseluruhannya. Alam dan zaman seperti yang diramalkan oleh pelbagai spiritualist dan utusan-utusan Tuhan telah pun kiamat dan apa yang mereka katakan sama ada tersirat mahupun tersurat telahpun berlaku dan tiang masa telah pun runtuh apabila jiwa-jiwa yang diramalkan telah menemui Lohong Masa dan Pintu Infiniti telahpun terbuka. Rahsia alam dipegang oleh jiwa-jiwa ini dan mereka datang untuk meruntuhkan alam dan matrix-matrix ilusi manusia. Seluruh alam bergegar kerana ketidakseimbangan yang berlaku dan apabila resonans badan manusia dan jiwa mulai bersatu maka segala pintu rahsia dalam dirinyapun terbuka dan membuatkan insan-insan terpilih tersebut mengalami pengalaman mistikal dalam dunia keabadian jiwa. Mereka berkemampuan pergi ke masa lampau dan masa akan datang kerana Kunci Masa berada dalam tangan mereka.

    Satu lagi hal yang berkaitan dengan tulang belakang manusia di mana struktur ini juga disimbolikkan sebagai Pergunungan Mahameru dan di Hujung Tanah pergunungan ini adalah tempat kebangkitan manusia yang berjiwa suci berlaku dan di dalam badan manusia berlaku pembukaan chakra di tulang ekor manusia yang menjadi pusat Kundalini. Ia diaktifkan dan bersambung dengan tarikan elektromagnetik di pineal gland ataupun di bahagian Torus di otak yang membuatkan manusia tersebut mengalami pengalaman yang mistikal. Maka yang wujud setelah kiamatnya zaman maya hanyalah Keesaan Tuhan dan semua kewujudan akan kembali kepada Kesatuan yang menyeluruh. Yang wujud hanyalah Sifat dan WajahNya.

    Segala binaan dari zaman lampau yang bersifat Sacred Geomatrical kini mulai diteroka dan kegunaan serta signifikasinya mula diketengahkan oleh manusia dan manusia kini sebenarnya telah kembali kepada umat yang satu sama ada manusia sedar mahupun tidak. Lama-kelamaan semua ini akan tersebar dan manusia sama ada suka mahupun tidak akan mengerti bahawa semua ciptaan alam maya dan isinya adalah di bawah naungan Pencipta yang Satu. Tuhan itu tidak akan memusuhi ciptaanNya sendiri dan hakikat ini telahpun dipecahkan bersama-sama tiang masa yang telah diruntuhkan. Sesungguhnya tiadalah sia-sia di sebalik setiap kejadian di atas muka bumi ini melainkan semuanya mempunyai hikmah dan jiwa-jiwa si kafir juga bakal mendapat pembelaan dan lama-kelamaan Pengetahuan tentang Kesatuan Alam dan Manusia bersama-sama Kewujudan Tuhan yang Maha Esa lambat laun akan tersebar ke merata alam dan jiwa-jiwa kafir akan mengetahui hakikat ini sama ada disampaikan oleh umat Islam mahupun tidak kerana Sains dan juga pengetahuan mistik penganut agama lain juga akan bercantum puzzlenya sama seperti puzzle umat Islam.

    Maha Suci Allah daripada segala apa yang makhlukNya sangkakan dan Tiada Daya dan Upaya melainkan datangnya daripada Dia.

    ReplyDelete
  78. Malahan Jiwa-jiwa yang menjadi ikon penyembahan manusia dari pelbagai ketamadunan kini telah kembali bersama kenyataan bahawa mereka semua adalah jiwa-jiwa ciptaanNya dan mereka semua tiada daya dan upaya melainkan daripada Pencipta mereka yang sama dengan semua jiwa yang lain. Mereka yang juga pemegang Kunci Rahsia Alam kini datang dengan kebesaran jiwa membawa rahmat dan doa-doa suci untuk sekalian umat manusia. Kekuatan daya tarikan elektromagnetik dalam diri mereka dengan kuasa mengawal diri...kuasa kehendak..emosi...imaginasi serta kesedaran yang tinggi membawa suatu kepimpinan jiwa dan alam di bawah sifat-sifat dominan Tuhan dalam diri mereka dan fungsi kewujudan mereka juga turut diselaraskan dengan keadaan alam dan manusia yang menyeru-nyeru kehadiran mereka kembali sama ada golongan jiwa-jiwa hitam mahupun putih. Sememangnya bakal terjadi peperangan psikologi di kalangan umat manusia dan ramai juga watak-watak lain yang turut akan memainkan peranan dalam kebangkitan manusia pada zaman baru ini. Dan hanya yang haqq akan melaksanakan tugas mereka masing-masing bersama dengan pengurusan qarin-qarin jiwa yang semakin memenuhi alam ghaib di dimensi yang berdekatan. Alam juga turut menyatu dengan jiwa-jiwa manusia dan keseimbangan serta keharmoniannya akan dicapai perlahan-lahan di mana manusia dan alam akan berbaik-baik semula dan tidak saling memusuhi. Kicau burung pun bernyanyi gembira dan faham tentang kedatangan rahmat ke seluruh alam. Alam yang berantakan dengan pelbagai bencana akan perlahan-lahan surut melalui masa kerana kutukan-kutukan jiwa-jiwa yang lara akan dineutralkan dan kebahagiaan iaitu Kasih Sayang di mana ia adalah Hakikat Tertinggi Kalimah Ikhlas akan memenuhi seisi langit dan bumi sama ada mereka yang takut dengan hakikat ini suka mahupun tidak.

    ReplyDelete
  79. Sesungguhnya Kebenaran itu datangnya daripada Tuhan dan Dia berkehendak untuk memberikannya kepada sesiapapun yang Dia mahu sekalipun sekalian umat manusia membencinya. Bukanlah aku memilih diriku sendiri untuk memikul kebenaran ini melainkan aku melakukannya hanya untuk membawa pencerahan kepada jiwa-jiwa manusia yang meraba-raba di dalam kegelapan. Bukanlah aku ini datang untuk manusia mengangkat aku di kalangan mereka dan mendapat sanjungan manusia melainkan semua ini adalah tugasku yang aku cintai dan aku akan siapkan segala tugasku sehingga nafasku yang terakhir. Bukanlah aku jiwa yang sombong melainkan aku kenal dengan Tuhanku dan aku ini tiada apa-apa daya dan kekuatan melainkan dengan kekuatan dan daya daripadaNya. Apa yang kalian sangkakan buruk-buruk tentang aku semuanya tidak benar melainkan aku hanyalah memainkan watak dan perananku. Aku tidak minta untuk diangkat manusia... aku juga manusia seperti kalian yang melalui kepayahan hidupku sendiri dan aku tidak mempunyai kebolehan magik dan mistik melainkan aku diberi pencerahan ilmu dari Allah untuk kegunaan manusia sejagat. Ambillah ilmu dariku setakat yang kalian mampu cerna kerana semua ilmu ini kalian tidak akan mampu pikul sepenuhnya kerana bimbang ia tidak akan seimbang dengan penerimaan jasad kalian kerana jika diberikan ilmu-ilmu ini pada manusia yang mempunyai kebolehan akal yang biasa mereka tidak akan mampu cerna dan manusia biasa boleh gila sepenuhnya jika mengetahui apa yang aku tahu. Aku ini hanya mengharapkan belas kasihan dari Tuhan kerana jika tidak pastilah aku hancur memikul ini semua dalam diri kerana kemasukan keabadian jiwa dalam diri seakan-akan memikul bebanan seberat alam semesta keseluruhannya dan setiapkalinya aku lemah dan terbaring...tidak tidur dan tidak makan apabila aku diberikan ilmu oleh Allah. Hanyasaja kalian tidak tahu keadaanku. Dan aku redha apabila manusia datang mencemuh aku sungguhpun jiwa aku sakit dengan perlakuan mereka. Jiwa yang tidak kenal Allah memang sombong dan jika jiwa mulai kenal denganNya maka PASTI jiwa itu tak mampu untuk mengangkat kepalanya sedikitpun memandang Wajah Tuhan apatah lagi untuk berbicara sombong dan angkuh di kalangan jiwa-jiwa yang lain. Aku tidak mahu kalian tunduk dan sujud dengan aku tapi tunduk dan rebahlah kalian pada Allah Azzawajalla yang KekuasaanNya tiada tergambar melainkan jiwa pasti akan kalah denganNya. Maha Suci Allah daripada apa yang makhlukNya sangka-sangkakan!

    ReplyDelete
  80. Kemudian Aku azab orang-orang yang kafir; maka (lihatlah) bagaimana akibat kemurkaan-Ku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesungguhnya azab itu adalah suatu bentuk penyucian diri...jika manusia mengetahuinya..

      Delete
    2. pergilah bawa ayat tu berjumpa dengan orang kafir...kesian mereka..mereka tak tahu...tu tugas kamu tu nak sampaikan...bukan tugas aku...kerana jika aku jumpa mereka pasti aku nyatakan pada mereka bahawa Allah sayang pada mereka juga dan akan aku beritahu bahawa Tuhan kita semua satu. kamu pergilah takut-takutkan orang kafir sana...mudah-mudahan kamu berjaya...tapi aku cuma nak ingatkan kamu sahaja bahawa Allah tak memaksa jiwa untuk percaya melainkan jiwa tersebut haruslah datang padaNya dengan hati yang rela...Allah mahukan orang Ikhlas beriman padaNya...memanglah azabNya keras tapi azabnya tidak akan membunuh jiwa kerana jiwa itu juga berasal daripadaNya juga...masakan Allah memusuhi apa yang Dia ciptakan sedangkan Dia tahu si kafir itu pasti punya iman walau sebesar zarah kerana masakan iman yang Allah tanamkan kemas itu boleh tertanggal...kesian jiwa...jika dia dimusuhi Allah selama-lamanya manalah dia nak mengadu hatinya yang lara tu...Aku juga pasti kecewa jika Allah Tuhanku berkecil hati dan merajuk lebih teruk dari anak kecil. Aku pasti kecewa jika Allah Tuhanku membenci apa yang Dia ciptakan. Namun aku pasti...Allah Tuhanku Maha Pengampun...sejahat-jahat jiwa...jika jiwa merintih sayu padaNya meminta simpati dengan hati yang tulus Ikhlas pasti suatu saat Allah akan mengampunkannya. Dan derita itu adalah makanan untuk jiwa membesar dan mengenal Tuhannya..

      Delete
  81. Dan orang-orang yang kafir, bagi mereka neraka Jahannam; mereka tidak dijatuhkan hukuman bunuh supaya mereka mati, dan tidak pula diringankan azab neraka itu dari mereka; dan demikianlah Kami membalas tiap-tiap orang yang melampau kufurnya. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. masakan tuhan akan mengazab jiwa2 ciptaanNya..

      Delete
    2. Dan orang-orang kafir yang mendustakan ayat-ayat keterangan Kami, mereka itu ialah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.

      Delete
  82. Assalammu'alaikum...
    'MAYANG SARI: Sebuah Hikayat dari Pulau Rimau'.

    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1379237_382995331831790_220780622_n.jpg

    Kisah Mayang Sari yg saya terbaca dlm fb...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan tidak semena-mena Bujang terasa bulu tengkuknya meremang.Tandanya dia sedang diperhatikan orang atau sesuatu.Dia beredar ke tepi kapal,matanya meneropong segenap ceruk di daratan. Puas diperhati,dia tidak menemui sesiapa di atas pulau itu melainkan seekor kijang putih berdiri di atas busut di sebuah bukit kecil.Kijang putih itu ditenungnya lama-lama,dipusatkan pancaindera keenam yang berpadu dengan tenaga dalam. Dalam telekannya,kijang putih itu ghaib.Tempatnya diganti dengan seorang gadis yang amat cantik,berlesung pipit dan bertahi lalat di bibir persis Kuntum.Gadis itu berpakaian Melayu cara lama,berselindang kuning serta bertelekung hijau paras dada.Dari lehernya tergantung sebuah kalung dengan lambang aneh.Cara gadis itu merenungnya sungguh mendebarkan.

      -(“Nama dinda Mayang Sari”)- suara halus dari gadis itu memperkenalkan diri.

      “Apa yang ditenung lama-lama tu?”suara Nakhoda Ali bergema di cuping telinga.

      Bujang tersentak.Gadis itu ghaib.Yang berdiri di atas busut itu hanyalah seekor kijang putih.

      Dia menoleh ke sisinya.Nakhoda Ali turut sama melihat ke atas pulau itu.

      “Ada orang di pulau itu?”tanya Bujang padanya.

      Delete
  83. Penat baca puzzles yg panjang bermayang-mayang tu.. huhuhu.... anyway terima kasih saudari Mayang Sari... Jumpa lagi... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. puzzle tu utk rujukan sy sendiri sebenarnya.huhuu...nt sy baca hikayat di atas. terima kasih atas kunjungan. ingatkan hanya sudi bertandang di selendang kuning.

      Delete
  84. Manusia adalah Angelic Human iaitu yg telah aktif 7 cakra utamanya & aktif 12 strand DNA. Jln alternative adalah bila jasad capai tahap SUPERCONDUCTOR lalu mampu berinteraksi dengan The Field - Zero Point Energy (The Void). Tatkala itu dia akan menjadi multi dimensional being.

    ReplyDelete
  85. Angelic Human adalah Manusia Sakti a.k.a Dewa/Dewi. Pd zaman ini, satu contoh manusia yg hampir2 menjadi manusia Sakti a.k.a Dewa/Dewi ini ialah seorang bekas tentera Mesir yg kekuatannya beratus2 horse power. Dia juga mempunyai kekuatan seks yg cukup luar biasa. Cuma, kekuatan dia ini banyak pada kekuatan muscle atau fizikal shj. Dia agak lacking dari segi kekuatan spiritual.

    Cerita ni sudah keluar di Youtube lama dah. So, satu soalan cepu emas. Apa rahsia manusia ini? Dia ada sebut bahawa kekuatannya datang dari pemakanan. Tapi, dia tak explain secara detail rahsia di sebalik makanan dan minumannya.

    Kekuatan dia banyak bersumber dari rahsia para firaun - 'Manna' & zero point energy. Dirinya dah ada ciri2 Superconductor. Litar energy dlm diri dah cantik sbb elemen2 penting dlm Periodic Table of Elements dah ada dlm jasad dia. Andaikata dia boleh bawa dirinya satu tahap lagi ke atas dalam bab kejiwaan nescaya banyak lagi miracles, keajaiban, psikik power dll akan muncul.

    So. tiada yg 'mistik' dan pelik. Semua org boleh jadi 'angelic human' kalau tahu cara & rahsia.


    ReplyDelete
  86. mari kita main kejar-kejar...dapatkah kalian menangkap aku?
    hahahahahaha....

    ReplyDelete
  87. izinkan bertanya. ape kaitan flower of life, piramid, bintang daud, sacred mantra ni dengan dna awakening, atau proses utk sampai pade kesedaran yg tinggi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti ya kurosaki....aku tengah malas sangat ni...
      tgh mood nak bermalas-malasan....aku suka semua puzzle kat atas tu...sacred geometry ni menjawab banyak persoalan manusia. dan junk dna tu terkunci dan perlu dikejutkan dari tidurnya dan design sri yantra adalah 13th design berkaitan dgn high spiritual awakening...

      aku tgh malas sngat ni...aku saja buka puzzle ni...aku tahu korang pun ada jwpannya...aku nak berhibernasi dulu...huhu...

      maaf ya...

      Delete
    2. xpe2, timekasih sudi berkongsi..

      Delete
  88. Penting untuk diketahui bahawa Segala-galanya di dalam alam berputar mengelilingi Objek Sentral dan semua ini juga berputar mengelilingi Objek Sentral yang lain. Objek Sentral menetapkan Masa dan mendetakkan Irama Keharmonian dalam Struktur Putaran Alam. Dan putaran menghasilkan daya tenaga. Dalam isi alam, terdapat ikatan daya tenaga yang mengikat planet-planet, matahari-matahari dan galaksi-galaksi. Ikatan inilah yang membuatkan mereka saling tidak berlanggar antara satu sama lain. Kerana medan tenaga yang menjarakkan dan ikatan yang tidak menjauhkan dari kadar kedudukannya.

    ReplyDelete
  89. Untuk memahami Sacred Geometry, kita haruslah mempunyai asas yang kuat dalam Ilmu Nombor. Ilmu Numerologi sangat berkaitrapat dengan pergerakan planet-planet dan matahari di dalam alam. Bermula dari saat penciptaan yang awal dahulu, setiap zarah yang berkembang masing-masing membentuk ciptaan-ciptaan agung dengan rekabentuk yang tertentu mengikut kiraan dan percambahan yang teratur dan tepat.

    ReplyDelete
  90. Cube of Kaabah and Pyramids are Centres of Communication.

    ReplyDelete
  91. Di manakah Sekolah Misteri yang mempunyai Medan Elektromagnetik yang seimbang di dunia yang mengajarkan kuasa getaran frekuensi spiritual dalam menangani masalah?

    ReplyDelete
  92. Sewaktu aku kecil aku pernah bermimpi...ketika itu aku berada di dalam ruangan bilik yang dipenuhi oleh makhluk yang berkepala binatang dan berbadan manusia. Mereka sedang bermesyuarat dan seseorang telah menyedari kehadiranku lalu mahu mendapatkanku dan akupun terus lari untuk menyelamatkan diri. Bila aku ingat-ingat kembali...aku seringkali bertemu dengan makhluk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...seperti mereka sama ada tidur mahupun berjaga...aku rasa aku kenal mereka...

      Delete
  93. Dalam Hukum Karma, apa yang diberi atau dikeluarkan adalah bersifat seperti Boomerang dan apabila jiwa mula hidup dari dahulu sehingga sekarang dia akan bersifat mengeluarkan ataupun memberi sama ada sedar mahupun tidak. Itu juga yang Melayu sifatkan sebagai Budi Bahasa. Atau pun apa yang kita keluarkan itu seharusnya adalah sesuatu yang berbentuk 'budi' ataupun amal kebaikan ataupun sesuatu cahaya berwarna hijau emerald yang menukarkan EGO daripada 'BERIKAN PADA AKU' kepada 'BOLEHKAH AKU BERI'. Inilah KORBAN yang sebenarnya iaitu pengajaran erti kehidupan yang sebenar iaitu KUASA KEHIDUPAN ialah DENGAN MEMBERI DENGAN IKHLAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seseorang tidak akan merasakan erti kehidupan yang sebenar JIKA DIA TIDAK MEMBERI PEMBERIAN YANG IKHLAS. Kerana manusia adalah suatu terminal-terminal yang perlu melantunkan cahaya bukan menyerap cahaya dan menyimpannya. Kerana jika dia menyimpan cahaya tersebut lama-kelamaan dia akan 'terbakar' dengan cahaya tersebut sama seperti menderitanya jiwa dibakar neraka.

      Delete
  94. Kuasa Transmutasi (Kuasa Menukarkan Susunan ikatan zarah dan getaran). Siapakah yang memilikinya? Sejauhmana anda kenal dengan Cahaya? Cahaya itu sifatnya berlapis-lapis. Tenaga Tachyon ataupun Cahaya Asli juga adalah tenaga kuasa Kun yang menentang Hukum Sebab-Akibat yang berkemampuan bergerak lebih dari kelajuan cahaya biasa. Pengawalan Penggunaan Kuasa Tenaga Tachyon ini juga yang mempunyai kuasa transmutasi yang mampu mengubah air menjadi wine seperti yang dilakukan oleh Nabi Isa.

    ReplyDelete
  95. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  96. pade penghujung ramadhan yang lalu, saye mimpi melihat flower of life, piramid, bintang daud dan sasra birawa. tu kan ade kaitan dgn sacred geometri. saye tahu mimpi tu mahu memberitahu sesuatu tapi sampai sekrg saye masih tak dapat lagi ape yg nak cube disampaikan oleh mimpi tu. nak tanya tapi tak tahu siapa yg patut ditanya. banyak lagi clue2 yang muncul dalam hidup saye dalam setahun ni tapi byk yg x dapat diselesaikan. sakit jiwa dibuat nya, rase mcm mahu mati saje. rase dah tak larat nak tanggung semua ni. cerita kat orang, orang kate gila. at this point saye betul2 tertekan dan sangat2 kesunyian, dari kecil saye pendam. siapakah yang mengerti perasaan ini :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kurosaki...bersabarlah...aku juga banyak mendapat mimpi pelik dan melalui waktu banyak yang terjawab dengan sendirinya. Sebenarnya kamu punya jawapan kepada soalan yang kamu cari kerana aku yakin ia adalah sebahagian daripada memori kamu sendiri. Ingatlah segala sesuatu yang berlaku ia bukanlah sia-sia. Kamu tahu... Flower of Life...Piramid...Bintang Daud adalah pattern dan Design dalam Sacred Geometri yang mana Sewaktu awal penciptaan dahulu dan Allah mengarahkan Kun! dan kemudian ia semua terbentuk. Kuasa Arahan 'Kun!' ini adalah sangat hebat di mana daripada tiada (void) kuasa minda menghasilkan jentikan tenaga cahaya yang sangat-sangat kuat di mana dari Void kemudian menjadi satu zarah dan meletup sekuat-kuatnya seperti bunga mawar. Dan Design Letupan ini mengikut susun atur Sacred Geometri yang mana ia membentuk ciptaan isi alam lapisan demi lapisan. Umat Islam yang kurang ilmu atau tidak tahu langsung confirm akan mengatakan ini semua syirik apatah lagi semua design ini sangat berkait-rapat dengan ilmu penciptaan dari agama lain selain Islam sedangkan semua corak ini adalah sungguh Tauhid dan ia mencantumkan semua misteri menjadi satu gambaran besar yang terbentuk daripada jumlah puzzle yang tidak terkira dan puzzle2 ini juga dimiliki oleh orang kafir seolah-olah ada yang tidak kena. Sebenarnya setiap manusia khususnya mereka menghasilkan tenaga cahaya pada setiap hari dari mereka mula lahir sehingga mati. Design-design seperti Cube of Kaabah, Piramid dan Sri Yantra seperti di Candi Borobudur adalah Giant Transmitter yang menerima Cahaya dan Tenaga dari Langit tanpa mengira dimensi-dimensi alam kerana Getaran, Frekuensi dan Cahaya dapat menembusi dimensi-dimensi matrix alam. Alam-alam berputar pada paksinya mengikut kiraan dan kiraan ini membentuk waktu di mana pada susun atur isi alam yang tertentu pada kiraan kadar 'waktu' yang tertentu medan magnetik alam akan membentuk vortex ataupun stargate iaitu laluan masuk jiwa-jiwa yang mempunyai kadar cahaya dan tenaga yang tinggi ke muka bumi. Masa sebenarnya tidak wujud namun 'Imej Masa' ini akan diruntuhkan atau dalam ertikata yang lain iaitu End Of World ataupun Kiamat seperti yang diramalkan oleh Kaum Mayan dan lain-lain bangsa dengan yang mana manusia satu dunia telah menerima suatu getaran cahaya dan tenaga yang amat kuat yang diterima bergelombang-gelombang dalam 50 tahun ke belakang dan 50 tahun ke depan. Transmitter-transmitter Gigantic seperti Sacred Building tersebut menerima suatu gelombang Tenaga dan Cahaya yang kuat pada 'akhir zaman' untuk dineutralkan atau dinyahcaskan ke bumi dan mereka yang telah terbuka cakra-cakra utama dalam diri dan telah aktif tenaga kundalininya serta tertegaknya tenaga dalaman pada jasad dan kemudian mencapai resonans pada jiwanya kemudian ia dapat menyerap tenaga dan cahaya mistikal yang telah dinyahcaskan ke bumi oleh transmitter gigantic tadi pada saat-saat tepat seperti perkiraan akan mengaktifkan DNA-DNA manusia-manusia tertentu mendatangkan suatu kejutan dengan pengaktifan memori-memori lampau dan juga didownload padanya ilmu-ilmu yang pernah dimilikinya pada masa lampau termasuk getaran-getaran perasaan yang pernah dilaluinya dahulu. Malah pada waktu-waktu berdekatan dengan saat terjadinya vortex baru-baru ini, pasangan jiwa-jiwa triniti yang kuat dan hebat bertembung untuk menghasilkan daya tenaga yang maha hebat dan hasil cetusan tenaga dan cahaya mereka yang berbeza-beza dicantumkan membentuk bintang merkaba ataupun dua segitiga bertindih dan kemudian berputar-putar menyebarkan tenaga dan cahaya ke serata alam dan manusia.

      Delete
    2. Kamu tahu Kurosaki...aku sebenarnya sudah bilang perkara ini pada komen2 post yang lampau...Ramadhan yang lalu adalah saat tercantumnya Bintang Trinity Daud ini dan Gerak Tari Kosmos Shiva Nataraja telah pun ditarikan dan alam yang lesu mulai terjaga dari tidurnya. Dan kini seluruh alam telahpun bangkit sikit demi sikit. Kamu tahu...pada zaman jin sebelum manusia diciptakan, pada waktu itu dikenali sebagai zaman hitam dan setelah manusia diciptakan zaman putih pula mengambil alih. Setiap kali pertukaran zaman pasti alam akan berantakan kerana ia sedang mengalami proses penyeimbangan dan penstabilan semula. Begitu juga pada 100 tahun ini iaitu 50 tahun ke belakang dan 50 tahun ke depan. Kini Zaman Putih telah pun berlalu dan akan bermulanya Zaman Hitam yang mana seperti yang kita ketahui Freemason dan Brotherhoodnya serta penganut2 agama yang lain lain menyeru Lucifer ataupun Kuasa Hitam untuk 'hidup' di muka bumi. Pada saat itu iaitu pada saat alam menukar putarannya dan menyalurkan gelombang tenaga dan cahaya, Langit membuka pintu Vortexnya lalu menerima Cahaya Hitam untuk dinyahcaskan ke bumi. Kamu akan melihat pergolakan pada kepercayaan-kepercayaan manusia dan sisi hitam manusia akan mulai tertonjol hari demi hari. Kamu juga akan melihat setiap perlakuan yang dahulunya didiamkan sahaja oleh manusia kini mulai dituntut pembelaan ke atasnya. Semua manusia atas muka bumi ini akan bertindak seirama. Dan Cahaya Kasih Sayang akan mula tercetus dan tersebar dan mengaktifkan Merkaba dalam hati manusia. Kamu semua mungkin berfikir bahawa aku ini cuma mengarut dan memandai-mandai. Itu terpulang. Hanya mereka yang merasa akan mendapati kata-kataku ini ada benarnya.

      Delete
    3. Aku ada taip sesuatu yang panjang tadi tapi laptopku termati sendiri untuk restart dan semuanya hilang...huhu...mungkin bukan rezeki kalian untuk tahu dan aku malas nak ulang apa aku nak cakap. Huhu...

      Apa yang aku boleh katakan, apa yang kamu sedang lalui ini wahai adikku Kurosaki...adalah sesuatu yang kamu harus lalui. Barangkali kamu di antara mereka yang telah terbuka cakra-cakra dan telah hidup Pheonix dalam diri kamu yang membuatkan kamu hampir gila seperti ini. Bukan aku seorang yang bagai nak gila. Kamu semua di luar sana malah satu dunia...ada di antara kalian yang sedang mengalami pengaktifan junk DNA dalam diri dan membuatkan kalian dalam State of Spiritual Awakening. Umat Islam bangga dengan Islam dan Al-Quran mereka. Al-Quran tak pernah salah tapi merekalah yang tersalah tafsir. Berapa banyak kali Al-Quran bertanya....'dan ingatlah ketika.....' 'dan ingatlah apabila...' untuk membangkitkan memori jiwa...namun jiwa-jiwa banyak yang telah lupa ingatan. Hanya mereka yang kuat hatinya akan mengingat semula. Bagi yang tak ingat apa-apa...jalanilah kehidupan kalian sebaik-baiknya seolah-olah esok bagaikan tiada. Aku juga tak mengerti mengapa ada yang tak mahu mengambil pengertian masih lagi membaca blog aku ini. Barangkali kamu suka mendengar celoteh aku? Ataupun sengaja mahu mencari kesalahan aku dan kemudian membidas aku? Hahahahah...ada aku peduli ke? Aku tak mahu membuang tenaga lagi dengan bergaduh dan bertekak. Baik aku habiskan tenaga aku membuat perkara yang aku suka.

      Delete
    4. Sesungguhnya terdapat KESATUAN dalam kesemua perkara di dunia ini. Dan Lucifer and the Gang juga telah dinyahcaskan ke perut bumi dan bersatu dengan alam ini sama ada umat Islam suka ataupun tidak. Bukankah Hitam dan Putih itu adalah Wajah Allah? Siapa kamu untuk hidup dalam Kesucian Putih sahaja? Adakah wali Allah layak menjadi jiwa-jiwa suci yang hidup dalam Putih sahaja? Kamu siapa? Sedangkan Allah punya Wajah Hitam...kamu hanya mahu yang putih sahaja? Aik...lebih dari Tuhan nampak.... kamu zikirlah sampai juta-juta trilion sekalipun....sisi hitam kamu tidak akan terhapus. Jin-jin qarin kamu akan tetap mengekori kamu sekalipun kamu menuduh mereka jahat dan kafir. Kamu tidak sedar bahawa mereka itu adalah kamu....jika kamu katakan mereka kafir maka kamu juga kafir...dan bukankah kamu sendiri yang beriman bahawa kafir itu tempatnya di neraka? Kau adalah aku, aku adalah kau. Zahir kau melafazkan Syahadah namun Batin kau dapatkah kau kawal? Kau sujud berkali-kali...namun adakah kau sedar kau juga engkar pada banyak Ketetapan Tuhan? Tentu kau tidak sedar bukan? Kerana kau kerjanya asyik menuding jari ke sana ke sini....sedangkan kerja buruk dan terkutuk kau semuanya ada walaupun tersembunyi. Usahlah kau mahu berlagak suci depan aku....tuih....belajar ilmu istinjak dulu bak kata Purba. Belajar bersihkan najis sendiri sebelum datang mengajar orang lain. Kau benci kafir, Iblis dan Syaitan? Semua itu adalah diri kau sendiri tapi kau yang tak kenal diri. Berlagak pula bawa ayat-ayat suci yang tak habis dihadam. Kau ingat kau suci sangat sampai api neraka tak berani sentuh kau? Kita semua layak dibakar api neraka. Tiada yang tertinggal. Dan masuk syurga pula dengan Rahmat dan Kasih SayangNya. Kau Tuhan ke tahu siapa yang beriman siapa yang tidak? Tak tahu duk diam-diam... bukankah lebih baik kau ceramahkan si kafir yang kau benci itu daripada duk sini dengkikan aku... muka kafir pun kau tak mahu pandang apatah lagi berteman dan melontarkan hujah-hujah persahabatan dengan mereka mengajak masuk Islam. Di fikiran asyik terbayang si kafir dibakar api neraka sedangkan diri sendiri belum tentu dapat mengelak api yang diejek-ejek tu. Hm....semuanya pengecut bersembunyi di sebalik topeng anon...main baling-baling ayat...ingat aku takut? Tu ha....ayat-ayat duk atas kepala tunggu masa nak hentam je...tak perasan ke...kita semua sama je....Allah je yang tahu apa kurang lebih jiwa-jiwa yang diciptakan tu...sembahnya jiwa pada Allah....Allah saja yang tahu...jangan kita pula yang lebih... dh 1400 tahun lebih....asik duk copy paste je...tak Islam pun satu dunia...? Sebab memang tak boleh...jiwa tak boleh dipaksa...tahulah Allah mengajar jiwa-jiwa...setiap satu ada masa dan ketikanya... EGO itu pasti akan ditundukkan Allah dan jiwa tetap akan kalah dengan Allah dan jiwa tetap akan merasa belaianNya kerana itu memang hak jiwa. Sudahlah usah dibahas. Tak usah ditamakkan Kasih Sayang Allah...

      Delete
    5. Sorry Kurosaki ayatku tunggang terbalik...nak menyusun ayat sampai mata aku naik juling...huhu...fahamkan fungsi Gigantic Transmitter tu dan bagaimana ia membantu Spiritual Awakening. Heart Chakra dan Crown Chakra tu dah kena tembak dengan tembakan dari bumi tu.. tu yang hang jadi sasau tu...kawallah diri sikit jangan sampai gila sepenuhnya... barangkali solat yang dimengerti boleh membantu. Hang banyak pikir tu yang Crown Chakra tu makin berkilau sampai silau mata...huhu....

      Delete
    6. Baguslah Kurosaki awak tertekan ya...merasa kesunyian? Hebat...merasa bagai nak gila? Perfect...itulah jalan menyucikan hati dan mendapatkan State of Kosong tu... belajar dengar suara hati plak... main cak-cak dengan hati sendiri...huhu... cuba belajar fokus dan minta pada Allah jawapan kepada soalan-soalan yang terbit dalam diri tu. Kemudian layan je gerak hati dan perhatikan apa sahaja yang awak terima....perhatikan tanda-tanda...kerana ada clue jawapan untuk soalan awak tadi...kemudian fikir dan cuba cantumkan...dan awak akan dapat jawapannya...sikit demi sikit. Fahamilah ILMU AKAN ALLAH SUAPKAN PADA JIWA APABILA ADA KEPERLUAN BAGAIKAN BAYI KECIL DISUAPKAN SUSU.

      Apa yang Kurosaki perlukan ialah jawapan untuk mencerahkan kegelapan dan kekusutan jiwa awak kan? Saya di sini hanya menunjukkan jalan...terpulang pada awak mahu ke mana... sama saja kesudahan kita semua...semua akan kembali kepadaNya... jalan sahaja yang berbeza-beza. Flower of Life? Seed of Life ditanamkan sendiri oleh Allah dan alam tumbuh dengan berseninya....akarnya nun....kat dalam Kaabah....tak percaya...buktikan bahawa kata-kataku ini tidak benar....jika kamu robohkan Kaabah dan gali dasarnya...kemudian lihatlah alam akan bergegar jika tak percaya...dari benih tumbuh akar dan batang...pokok tak akan mati dan hidup sampai bila-bila jika cukup keperluannya...

      Delete
    7. Bunga Kehidupan. Sama kan dengan post aku kat atas? Huhu... Bunga Kehidupan tumbuh pada alam mikrokosmik dalam diri manusia dan juga makrokosmik pada seluruh alam. Bunga mempunyai sifatnya tersendiri...lihatlah bunga teratai dan falsafahnya...peganglah bunga pada tangkainya nescaya bunga dapat kau genggam dan hidu baunya dan tidaklah ia tanggal dari tangkainya. Lihat post penciptaan aku yang lalu...Tangkai itu adalah Zhat Allah....dan Bunga itu adalah manusia. Berpegang teguhlah pada Allah nescaya kau akan selamat selamanya. Kau kajilah falsafah bunga teratai mengikut Tulisan Melayu dahulukala... di sini intinya...Hindu dan Buddha mengerti tidak seperti kita...kerana di sini adalah Tanah asalnya Bunga-bunga... kau lihat teratai yang hidup dalam tasik yang kotor...namun begitu bunganya tetap indah dan tidak tercemar bukan? Lihat pula batang tangkainya yang kosong...samalah seperti kita manusia...Allah itu 1 dan manusia pula 0. Kewujudan hanyalah 1 dan 0. Kamu lihat sistem komputer...semua dasarnya guna 1010001111001101010....bukan? Percambahan alam juga adalah pertambahan 1 demi 1...dan untuk manusia kembali pada 1 dia perlulah menjadi 0. Apa lagi yang nak aku bebelkan...hmm...itu je kot buat masa ni...nanti datang ilmu lagi...aku bagitahu ek...selamat mengkaji...

      *(best woo kaji Bunga Teratai dan kaitkan dengan Jiwa...rasa macam pergi zaman dulu-dulu....tengok bunga teratai dan posisi orang bersila tu...tengok pulak candi borobudur...inilah warisan Tauhid orang Melayu...ni tak...Melayu Islam belum apa-apa dah cop nenek moyangnya hindu buddha kafir laknat...padahal mereka sendiri yang jahil tak sekolah....sedap-sedap je cakap orang kafir...)

      Delete
    8. Banyak lagi rahsia yang dapat dibongkarkan dengan matematik mudah sahaja. Mereka kata Kebangkitan bermula di Tanah Melayu, mana pergi transmitter kita? Apa ni...pheonix bangkit dari abu ke? Huhuhu....Transmitter dah bertukar menjadi bukit dan gunung ganang...Dan berjayakah Barat mahu menawan kita setelah mereka hapuskan semua bukti-bukti penulisan dan tinggalan sejarah di tanah air kita? Oh Tidak....bagaikan sirih pulang ke gagang....jiwa-jiwa yang membawa rahsia melayu telah disedut kembali ke dalam vortex dan masuk ke muka bumi. SRIKANDI THE VAMPIRE OF HISTORY kembali menyedut hutang-hutang darah dan membawa bungkusan-bungkusan sejarah melayu untuk anak cucu melayu bangkit membina semula atlantis. Jiwa Melayu yang lupa siapa diri mereka kini diberi darah mereka yang lama lalu mereka semua meminum darah-darah pemberian Vampire Srikandi dan semua mulai menjadi segar semula... Siapa yang berani memijak-mijak maruah melayu kini? Tunggulah saat dan ketika semua akan kembali. Bukan dengan duduk goyang kaki. Kamu fikir Srikandi itu siapa? Tentulah Si Sarasvati yang lupa ingatannya....huhuhu...dia lupa siapa dia. Tak mengapa kerana masanya akan tiba di mana dia akan terduduk sendiri memegang kepalanya sambil berkerut-kerut kening dengan mata seperti mahu terkeluar...hahahahahahaha....gila srikandi tu....ingat dia siapa gifted tahu semua sejarah lama? Ingat pontianak-pontianak yang mengejar dia tu takde keje ke asik nak membocorkan rahsia sejarah? Pastilah semua hantu-hantu bergigi taring tu adalah dia sendiri bersama hantu aku dan adikku....Mbak Dewi.....keluar kamu! Kamu fikir aku takut kamu? Aku mahu tunggu juga apa yang kamu mahu ajarkan kepada mereka ini....

      HAhahahhahahahhaha...akukah? Atau kamukah yang dah gila? Kenapa korang tak perasan sungguh banyak orang tersampuk jin setan? DarusShifak sampai tak cukup katil untuk pesakit-pesakit mistik mereka. Kalian fikir siapa jin-jin yang merasuk ramai orang Melayu nih? Salah aku ke? Pintu langit terbuka salah aku ke? Ahli-ahli sufi kononnya terer dah kenal diri. Iya ker...? Huhuhu....diri sendiri datang habis dihalaunya....tak kenal diri semuanya....ada hati nak kenal Tuhan pula....huhuhuu...diri sndiri tak habis kaji....dikatakannya Tuhan miskin buatkan jiwa lahir berkali-kali....jiwa manusia yang miskin jahil tak kenal diri sendiri...Tuhan pulak disalahkan....

      Delete
  97. Terbaik MS. Ada terkini rupanya.
    -PM-

    ReplyDelete
  98. kesimpulan dari Puzzle yang bertaburan fi atas..tiada kafir dalam dunia ni.. semua beriman belaka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahaha....kamu betul-betul buat aku ketawa....terbahak-bahak....
      sembah patung, sembah dewa dewi memangla salah....kafir namanya...yang tahu kenalah bagitahu mereka yang tak tahu....tiada kesimpulan dari puzzle di atas...sebab puzzle tak habis cantum mana pulak dapat kesimpulannya. yang beriman pada Allah kuatkanlah imannya...yang tak beriman...aku ajak beriman sekali...yang tak sampai mesej tu mintak tolonglah sampaikan...kalau tak sampai jugak...tak dapek den nak nolong kamu ha...Tuhan ada untuk kamu...Dia juga sayang kamu...

      Delete
    2. kamu yang tahu erti-erti patung yang mereka sembah tu datanglah pada mereka dan terangkan apa maksud orang tu duduk bersila atas teratai nun...bagitahu kat dia memang wujud dunia ghaib dan semua yang mereka percaya termasuk Feng Shui itu semua ada ceritanya...berkawanlah dengan mereka...cerita sikit-sikit apa yang kamu tahu dan kaitkan dengan Keesaan Allah...jangan datang jumpa first time terus cakap...ha mampus ko masuk neraka...bukan macam tu...mereka pun manusia juga ada hati dan perasaan...bimbing mereka perlahan-lahan dan jangan bersangka buruk pada mereka. Siapa tahu barangkali satu hari nanti imannya lagi hebat dari kamu? Iya kan?

      Delete
    3. hai...kamu pagi-pagi lagi dah buka blog aku...ketagih ke...huhuhu...
      nak baca iya silakan...tiada apa yg salah...huhuhhuhu

      Delete
    4. masakan Allah memusuhi apa yang Dia ciptakan sedangkan Dia tahu si kafir itu pasti punya iman walau sebesar zarah kerana masakan iman yang Allah tanamkan kemas itu boleh tertanggal...kesian jiwa...jika dia dimusuhi Allah selama-lamanya manalah dia nak mengadu hatinya yang lara tu...

      Delete
    5. orang kafir kalau mempunyai iman sebesar zarah tidaklah dia dinamakan kafir kak.. maka ia sudah dikira beriman kepada Allah.. apa pendapat akak mengenai orang kafir kak? siapa orang kafir ni?

      Delete
    6. Mata kita dan Mata Allah manalah sama... iman sebesar zarah...dalam hati pulak tu siapalah yang nampak melainkan Allah...jika semua jiwa punya iman walau sebesar zarah sekalipun maka di mata Allah mereka semua dikira beriman. Akak manalah tahu dik...akak bukan Tuhan...kerja-kerja zarah ni bukan kerja manusia...akak tahu apa yang sekadarnya sahaja...

      Delete
    7. Zhat yang Maha Esa itu bukanlah namaNya Allah sahaja. Sekiranya seseorang yang tidak berkalimah shahadah seperti Muslim yang lain namun di dalam lubuk hatinya meyakini bahawa ada satu kuasa yang menciptakan semua dan segala-galanya bukankah itu iman namanya. Malah Ikhlas juga dinamakan sebagai iman di mana jika seseorang itu melakukan pemberian dengan ikhlas maka dia mempunyai unsur ikhlas dalam diri dan ikhlas itu tauhid. Memang ulama' Islam meletakkan garis yang jelas tentang syirik yang berkelas-kelas, namun mereka hanya mampu meletakkan nilai dan garis panduan sahaja. Kita tidak boleh melabelkan seseorang itu kafir sesuka hati kerana kita tidak punya hak. Katakanlah seseorang itu memakai tanda salib di rantai lehernya, maka itu juga dikatakan syirik oleh ulama, maka umat Islam mempunyai garis panduan yang jelas namun hatinya manalah kita tahu? Siapa tahu orang itu jahil dan main beli je rantai yang dilihat cantik kerana ada juga tanda salib yang kecil dan kurang jelas. Yang nampak lebihnya cuma berlian-berlian di atas buah rantai salib itu. Aku beri contoh sahaja. Sama juga dalam berpolitik, kamu lihat sahajalah baru-baru ini sewaktu berkempen dalam pilihanraya, bukan main bermusuh lagi sesama Islam kononnya ada Islam UMNO dan ada Islam Pas sehingga ada banyak surau yang tidak boleh dimasuki oleh orang UMNO kerana mereka tidak sebulu malah ada fatwa-fatwa BODOH yang mengkafirkan saudara yang lain. Ada yang mengatakan solat orang UMNO tidak diterima. WHAT THE HELL?! Apa dah jadi dengan iman umat Islam Melayu sewaktu pilihanraya? Kenapa iman dijadikan mainan? Kenapa kafir mengkafir sesama sendiri menjadi bahan mainan? Mana pergi akal para ulama yang menetapkan fatwa? Mengapa begitu cetek pemikiran dan kuasa menilai mereka? Mengapa saudara Islam sendiri dikafirkan? Mana pergi keimanan dan kecintaan sesama saudara dalam hati ulama dan pemimpin-pemimpin mereka? Layakkah mereka mendapat jawatan di jabatan-jabatan Islam dengan kredibiliti mereka yang layak dipersoalkan itu? Mereka kata mereka belajar sampai ke Al-Azhar bagai...mengapa jadi sampai macam ni sekali? Kemudian, setelah pilihanraya berlalu semuanya buat tak tahu dan dengan tanpa rasa bersalah ulama-ulama dan pemimpin tadi pulang ke kerusi jawatan masing-masing dan disanjung masyarakat. Apa ni? Masyarakat pun dah buta ke? Dah tak boleh menilai ke? Kuasa mengkafirkan seseorang bukan di tangan manusia. Jika jelas-jelas katakan seseorang itu memang menyembah patung berhala tanpa alasan yang kukuh dia beriman dan percaya patung itu mempunyai kuasa, umat Islam yang menyembah Tuhan yang Esa tentulah akan melabelkan orang itu sebagai kafir dan jika keberadaannya diketahui oleh orang Islam, maka dakwah harus dilakukan namun haruslah DENGAN PENUH HIKMAH DAN TIADA PAKSAAN. Namun untuk terus mempunyai tanggapan dia kafir pasti masuk neraka itu salah. Ya, memang mengikut Al-Quran orang yang kafir itu masuk neraka, namun siapa yang kafir dengan yang sebenar-benarnya tidaklah diketahui manusia melainkan Allah. Istimewanya Kalimah Ikhlas ini adalah kerana ia terletak DI DALAM HATI dan jelas-jelas bahawa ia adalah RAHSIA. Allah yang menanamkan iman ke dalam hati jiwa manusia, Allah jugalah yang mengetahui kondisi iman tersebut sebanyak mana pula itu bukan urusan kita. Urusan kita ialah sebarkan Kalimah Ikhlas dengan penuh kasih sayang. Barulah layak kita bergelar seorang Muslim yang sejati. Bukan Muslim yang busuk hati. Jelas bukan?

      Nah....siapa lagi mahu berbahas dengan aku soal kafir masuk neraka lagi? Tak puas hati lagi ke? Apa lagi harus aku katakan agar hati kamu tenteram? Marilah kita sama-sama bersihkan hati dan bersangka baik sesama makhluk.

      Delete
    8. Aku ini tidak berkata dengan hawa dan nafsuku apatah lagi untuk membina sebuah kepercayaan pelik dan baru di tengah-tengah masyarakat. Aku datang membawa hujah-hujah ilmu untuk kita renungkan bersama tentang kebenarannya. Aku tidak takut bersuara kerana kebenaran itu pasti akan menang, jika aku ternyata salah MAKA PASTI aku akan kalah. Nak tahu apa yang aku katakan semua ini sama ada benar ataupun tidak, maka kamu pertimbangkan semuanya dan nilailah dengan neraca logik akal dan sains serta seimbangkan dengan Petunjuk-petunjuk dari langit yang kamu ada DENGAN ADIL DAN BAIK. Al-Quran itu sungguh tinggi Balaghah dan Hikmahnya maka penilaian terhadap isi Al-Quran harus dilakukan dengan bersungguh-sungguh dan patuhi SEMUA isi kandungannya dan arahannya jika benar kamu beriman. Jangan beriman sekerat-sekerat sahaja. Jika kamu disuruh melihat penciptaan langit dan bumi dan memikirkan kebesaran Allah, maka lakukan. Jangan berdolak-dalik. Jika kamu muslim yang malas dan beriman sekadarnya, maka kamu JANGAN HALANG LALUAN orang lain yang mahu memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi itu. Allah juga menyuruh kita memikirkan tentang kejadian manusia. Itu semua arahan dari Al-Quran. Maka kamu siapa mahu meletakkan had-had pada ilmu yang manusia mahu pelajari seperti Jerubung aku bagi contoh. Maaf aku terpaksa beri contoh ini kerana kita semua harus tahu tentang kebenaran ini dan sikap kita terhadap pemahaman tentang Al-Quran harus DITITIKBERATKAN kerana ini bukan hal yang remeh-temeh. Ini hal serius, tentang hidup dan mati. Ya bukan? Maka adakah kamu berfikir aku ini sembang-sembang kosong seperti di Facebook ataupun seperti isi di dada-dada akhbar? Tidak. Aku serius dengan setiap tutur bicaraku. Adakah aku ini gila kerana menyatakan kebenaran? Tidak. Malah aku inilah yang paling waras di antara kamu. Kamu semua jangan sombong dengan Al-Quran kamu. Kelak nanti Al-Quran itulah yang akan datang sebagai makhluk dan mengatakan bahawa kamu adalah pendusta. Jadilah Al-Quran yang bergerak dan jangan jadikan Al-Quran itu tersepuk di almari sahaja sehingga beranai-anai. Kemudian cebisan tersebut dijadikan tangkal. Cukuplah 1400 tahun kita takut untuk mendekati Al-Quran dan hanya menyerahkan tugas untuk memahaminya ke bahu ulama. Al-Quran ini diturunkan UNTUK SELURUH UMAT MANUSIA maka kamu layak membacanya dan memikirkan tentang isi kandungan dan mengikut garis panduannya SECARA DIRECT. Ya. Kamu semua layak. Dan ingat satu perkara, pemahamannya untuk kamu sendiri melainkan kamu benar-benar yakin untuk berhujah dengannya. Maka silakan. Dan jangan gunakan Al-Quran untuk memuaskan nafsu dan keegoan kamu untuk menindas orang lain tanpa hak.

      Delete
  99. masakan Allah akan memusuhi jiwa ciptaanNya.. biarlah mereka walaupun kafir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu namanya sayangkan anak tangan-tangankan, sayangkan jiwa bakar-bakarkan...huhuhuhu.....kafir memang salah dik oi....biarlah Allah mengajar mereka yang dah dapat petunjuk tapi menafikan...itu bukan urusan kita. kita cuma menyampaikan sahaja...syurga neraka bukan urusan kita...kamu kenapa ni mahu perli-perli aku sahaja...tak cukup ke kasih sayang Allah yang kamu terima..? aku tiada apa-apa di sini untuk diberikan kepada kamu...kamu bukalah kitab sana mengaji lama-lama...dapat pahala...aku di sini mengarut sahaja...maklumlah orang kata aku gila...orang gila masuk syurga...kan nabi dah kata...aku tak kata..

      Delete
    2. ok kak.. sama dah apa yang saya imani dengan apa yang kak imani.. banyak perkara saya belajar dari kak.. sekarang selesai..teruskan kak.. saya suka baca blog kak..

      Delete
  100. maknanya sisi hitam diri kita akan 'awake' ke kak?

    ReplyDelete
  101. berdasarkan cerita akak, saye rase saye dah sebati dengan zaman jiwa putih ni. saye masuk jalan tarikat dengan niat nak bersihkan hati, membuang kekotoran batin. bape orang guru dah saye pegi bai'ah, tup2 mcm itu juga tiade perubahan. saye sangat impikan kebersihan dan kebaikan pade diri dan menganggap kekotoran dan kejahatan tu perlu dibuang completely seperti yg kaum sufi cerita. namun akhir2 ni sisi2 gelap diri saye menguasai diri tanpa saye berdaya utk menolaknya. keganasan, kebengisan, pedang, darah, kemusnahan pade yang bathil 'memuncak' dalam diri. namun jauh di sudut hati saye mahu kembali pade Allah dan mahu manusia yg lain same2 kembali. namun apekah benar ape yg saye lalui ini? kerana keadaan sekeliling sangat mengelirukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepaskan sahaja jiwa kamu semahunya kamu. Semua sifat-sifat hitam dalam diri kamu TIDAK BOLEH DIBUANG kerana itu adalah diri kamu sendiri. Membuangnya sama seperti membunuh separuh diri kamu. Apa yang kamu harus lakukan ialah MENGENAL DAN MENGAWAL semua sifat-sifat tersebut dan seperti yang aku katakan pada post yang lalu, amarah yang dipendam dan dilepaskan dengan tidak dikawal akan menjadi amuk dan akan memberi kesan yang tidak elok. Simpanlah amarah sehingga ia bertukar menjadi MURKA. Dan murka inilah letaknya daulat melayu bangsa diraja. Murka berbeza dengan marah biasa dan amuk. Murka ini pasti akan menundukkan sesiapa sahaja di hadapan kita. Kamu semua jangan main-main dengan aku, aku tahu banyak rahsia melayu yang benar-benar rahsia. Aku tak bohong. Dari mana aku tahu? Allahlah yang memberitahuku.

      Dan ya kurosaki, kini sisi gelap manusia akan kembali menuntut hak dalam diri. Maafkan aku, kamu tak usahlah ikut mana-mana tarikat wahai kurosaki kerana ia tak sesuai dengan kamu. Jiwa kamu perlukan lebih dari apa yang mereka ada. Kamu tinggalkan semua dan bertemanlah dengan Allah maka pasti kau akan merasa cukup semuanya. Aku berani jamin kerana aku kenal Allah Tuhanku.

      Sudahlah...tenangkan hati dan fikiran kamu dan bayangkan yang indah-indah tentang penciptaan langit dan bumi. Tenggelamlah kamu dalam cinta kepadaNya nescaya kamu akan menjadi orang yang paling bahagia. Percayalah. Segala persoalan kamu yang disimpan dari kecil itu semuanya ada jawapannya dan kamu sesungguhnya tidak gila kerana mendapat mimpi-mimpi dan fikiran yang aneh-aneh. Selesaikanlah satu persatu. Jangan gopoh. Dan hiduplah dengan gembira kerana kamu punya Allah. Berbaringlah di atas awan semahumu dan melayan fikiran melihat bulan purnama yang indah. Pasti suatu masa dahulu kamu boleh terbang cuma kamu dah tak ingat. Yang tersisa dalam diri hanyalah ingatan yang indah berbaring di atas awan dan melihat bulan. Dah tak payah serabut-serabut lagi. Terimalah hitam putih dirimu sendiri seadanya dan redha dengan hati yang ikhlas.

      Delete
    2. jadilah manusia yang benar-benar manusia. tak perlulah jadi wali ke...sufi ke...biasa-biasa aje udah. kalau kamu nak tahu... sisi gelap diri kita inilah warisan melayu yang sebenar. serlahkannya dalam diri menjadi ego hebat cermin kehebatan Tuhan. dan pasti akan lahir khalifah-khalifah atas muka bumi ini yang haqq. manusia kalau nampak harimau dia akan lari selamatkan diri jika tak mampu lawan. sufi dan wali lain...mereka manja...macam anak kecil...mereka sukakan magik-magik...bukan harimau tak boleh ngap mereka cuma Allah tak bagi greenlight...kesian kat mereka...maka Allah halau harimau tersebut. disangka wali mereka punya sakti...hahahahaha....manusia biasa kalau ada orang pijak kepala kita, kita pijak kepala dia balik. baru puas hati. tak hipokrit. huhu...wali lain...sape pijak kepala mereka...nanti bengkak kaki si pemijak tu. diratib-ratibnya tasbih sampai macam nak putus talinya....zikir banyak-banyak meminta-minta pada Allah..jangan sampai tak dikabulkan...selagi tak dapat zikir banyak-banyak....macamlah Allah tu pekak nak didesak-desak. Manusia biasa lagi hebat...usaha keras-keras....lawan dengan sehabis tenaga...di hujung hatinya yang terdalam menggenggam doa yang penuh keyakinan akan dikabulkan. Nama Allah diseru sekali sahaja namun penuh yakin dan bersabar. Pasti Allah akan tunaikan. Malulah Allah jika diminta padaNya tetapi Dia tidak memberi. Malah di Hati Allah manusia-manusia ini sungguh dekat sekali padaNya. Jiwa kental. Bukan jiwa manja macam si wali dan si sufi seperti kucing yang merengek pada tuannya. Aku dan kawan-kawanku jika turun pasti akan mengajarkan manusia menjadi manusia. Bukan menjadi yang lain. Kehebatan itu pasti akan lahir jika jiwa kenal dirinya dan Tuhannya.

      Delete
    3. sisi gelap kita inilah ALTER TERAHSIA BANGSA MELAYU. apa beza aku dan srikandi? dia menceritakan sejarah melayu yang disorokkan yang mana kebanggaan diri dalam sejarah inilah yang dikatakan alter terahsia sedangkan aku menceritakan rahsia diri yang tersorok yang mana jika ditemui akan semakin rebahlah diri pada Pencipta namun Raja kepada Alam. Inilah Hakikat Insan yang melayu sibuk bukukan menjadi hikayat-hikayat namun semuanya terpecah dan terbelah bersepah-sepah. Aku tak mengajarkan kamu betapa hebatnya Melayu di dalam sejarah tapi aku mengajak kamu mencari semua kehebatan kamu di dalam diri biar terserlah susuk tampan dan jelitawan melayu kita. Bukan tinggi mendabik dada sejarah akulah yang paling agung dan memijak bangsa lain tapi keris disisip di pinggang dan sanggul tajam menghiasi rambut dan bersembunyi di balik harumnya bunga mawar merah mekar di tepi telinga. Tangan dihulur mengajak persahabatan dan senyum tenang mendengar angin berbisik sambil mengatur corak langkah di dalam memerhati. Itulah melayu. Tinggi budi bahasa bijak atur bicara.

      Delete
    4. Namun jangan salah sangka, aku, srikandi dan adikku adalah satu pakej. Namun setiap satu dari kami menghasilkan personaliti manusia yang berbeza-beza. Pilihlah mahu yang mana acuannya yang sesuai di dalam jiwa.

      Delete
    5. Barangsiapa yang tidak kenal dirinya dan Tuhannya kelak diri pasti binasa kerana zalim tidak meletakkan haqq pada tempatnya. Dan lihatlah pada dunia dan manusia. Hitam sahaja sepenuhnya jahat dan menindas. Putih sahaja sepenuhnya juga jahat dan sombong. Ambillah hitam dan putih, lalu seimbangkan kedua-duanya maka pasti, dunia ini kamulah rajanya.

      Delete
    6. Ilmu yang aku beri ini sangat penting kerana cahaya hitam yang turun sangat tinggi gelombangnya, sesiapa yang tidak mengenal diri dan tak tahu cara mengawalnya boleh jadi gila, berubah sifat dan keperibadian menjadi seseorang yang panas baran, dan hilang arah tujuan. Bimbinglah sesiapa yang kamu kenal supaya apabila sisi hitam mereka datang mencari tuan punya diri maka mereka akan lebih bersedia. Tak perlu pergi berubat jika kamu tahu mengawalnya. Kenali yang mana satu kamu di dalam diri kamu dan ambil alih diri kamu sendiri jangan sampai kamu dikawal oleh qarin-qarin kamu yang lampau. Kuatkan jiwa kamu dan kuasai diri sepenuhnya lalu letakkan haqq pada tempatnya.

      Delete
    7. Kadangkala qarin-qarin yang datang dan menduduki bilik-bilik dalam jasad kamu akan memakai hijab dan kamu akan merasa seperti mendapat penyakit-penyakit di bahagian-bahagian badan yang tertentu. Biasanya si sufi akan mengubat dengan menggunakan cahaya putih zikir untuk menembak qarin tersebut. Berusahalah apa yang kamu mampu dan redha serta sabar kerana semua penderitaan itu datang untuk mencuci karma kamu yang lampau. Setiap dari kita akan menerima keadaan yang berbeza-beza.

      Delete
    8. timekasih akak, saye cube hadam perlahan2..

      Delete
    9. kamu pernah kenal wali ka kamu cakap macamtu.. kamu tersilap ni.. wali mana ada zikir2 dengan tasbih bagai.. kamu dah keliru jauh tentang wali ni..

      Delete
    10. kamu kenal sangat dengan wali ek...huhu...aku mengejek mereka...kamu tak tahu ke...huhuhu...kenapa...suci sangat ke mereka sampai tak boleh diejek? wali memang hebat...ada keramat...huhu...hidup wali-wali!

      Delete
    11. adala sebab kenapa aku suka ejek mereka...mereka tak kawan dengan kami...kawan mereka malaikat penjaga langit...kami keji...tak suci seperti mereka...dasar manja...tuih....

      Delete
    12. kalau kamu kenal wali-wali...kirim salam ek...suruh dia scan aku...kenal tak...huhu...wek wek...kepala kemek...

      Delete
    13. kat langit pun makhluk hidup berpuak-puak. biasala tu...bila turun ke bumi ada tugas kadang-kadang mereka memainkan watak sebagai musuh. turun pakai topeng. kalau sesiapa lambat kenal diri maka dia tak dapat cam yang di hadapannya tu kawan atau lawan. hitam dan putih sebenarnya sama-sama kuat. dua-dua source mereka dari Allah. wali-wali ni memang geng putih. acah-acah baik. jubah bersih tak bernajis. huhu...kami lain...baju kami kotor...penuh darah dan lumpur...kami sukakan fesyen pahlawan. kami juga tidak berbangsa. malah kamilah yang wujud dalam pelbagai bangsa dan membentuk bangsa dan peribadi. kami adalah puak pahlawan dan raja-raja. sifat dan wajah tidak akan berubah sekalipun apabila lahir semula menjadi orang miskin tidak bernama.

      wali-wali lain...mereka adalah golongan yang acah-acah suci. kami dan mereka puak yang berbeza-beza. tapi hati kami tiada benci pada mereka. saja suka menyakat. mereka dan sufi kawan aku gambarkan seperti smurf duduk dan berlari-lari bermain. melompat-lompat membuat rumah atas cendawan. ketuanya si wali misai terjungkit...poink..poink...apabila malam semua kepenatan dan tidur kemudian bermimpi...comel kan mereka ni? huhu

      Delete
    14. kesian.. kamu ingat wali hanya berjubah putih sajaka? ini banyak sangat tengok tv..

      Delete
    15. huhu...cuba kamu pulak cerita tentang kehebatan mereka...aku pun nak juga dengar...dah aku watak utama cerita hidup aku...mestilah aku gambarkan aku yang terhebat...huhu...aku tak tengok tv untuk tahu semua ni...tak kisahlah kamu nak anggap aku apa...yang pasti misai smurf terjungkit-jungkit...poink..poink....kua kua kua....

      Delete
    16. wali ni tak hebat manapun.. hanya Allah Maha Hebat..kesian kamu ni hanya pikir kehebatan saja.. mesti kamu pikir bila wali saja boleh wat macam2.. terbang sana sini.. berjalan atas air.. semua tu berlaku hanya atas kehendak Allah.. mesti kamu dah tersalah konsepkan tentang wali.. kamu boleh rujuk dalam AlQuran tentang wali..

      Delete
    17. pengalaman saye bersame kaum sufi, saye heran mereka tidak begitu mesra dengan saya, dan memandang saye dengan pandangan yang tak memuaskan. saye bukan nak bersangka buruk, tapi rasa di hati selalunya takkan menipu. dan mereka memang tak sukakan warna hitam. hari saye nak berba'iah dengan tok guru, saye datang dgn berpakaian hitam. mereka terkejut besar dan suruh cari pakaian kaler lain. saye rase betul2 asing waktu tu dan terasa. kisah sebelumnya waktu saye bertandang ke rumah tok guru tu semacam die berat hati nak terima saye, tergambar di wajah dia. setelah berminggu saye mendapat alamat dari mimpi. memang jurang hitam dan putih kami sangat tinggi. mereka terlalu putih sangat dan saya terlalu hitam sangat. lalu saye mufaraqah dan mengasingkan, bersendirian, keseorangan. saye rase seperti dunia ni gelap, tak jumpe jalan keluar. bukan membenci jiwa putih, tapi masing2 ade rasa dan ciri yang tersendiri namun takkan terpisah. jalan hitam dan putih berbeza. kami yang hitam ni bertaburan dan saling terpisah, berbeza dengan yang putih, mereka ni ade 'majlis' tersendiri sbb tu mereka kurang berasakan kesunyian. saya menanggung derita dan kesunyian yang melampau ni sejak umur 5tahun, tiada siape yang faham, ibubapa adik beradik saudara dan rakan2 tiada yg memahami. jadi apabila jiwa hitam ni sudah menemui jiwa hitam yg lain, gembira sungguh rasenye, terubat sedikit jiwa ini. barulah kami rasa kami tak bersendirian, kami ade, cume terpisah. mengertikah perasaan kami wahai sang anonymous...

      Delete
    18. tak perlu jadi sufi atau sebagainya.. cukuplah jadi diri sendiri.. jalan tarekat akhir zaman ini tidaklah semua benar..

      Delete
    19. bukan senang woo nak jumpa geng sendiri nih....masing-masing terpecah dan bersendiri dan memori menekan-nekan menyeksa jiwa. keperibadian pula kasar dan bengis. manakan dapat nak menipu untuk menjadi alim-alim sufi..huhu...kami bukan jenis orang yang kalau dipijak kepalanya kemudian kami senyum dan sabar...hahaha...silap orangla kalau mereka buat kami macam tu. kami bukan nabi, bukan wali dan bukan sufi. kami bukan orang suci. semua jiwa hitam yang aku jumpa, yang taiko-taikola..semua mengalami penderitaan jiwa. namun kami punya gerak hati yang kuat. sudahlah...sungguhpun hitam dan putih berbeza...namun itulah kami seadanya dan Allah yang menciptakan kami sebegini...sekalipun putih melihat hitam itu kotor dan jijik namun peranan hitam seringkali dilupakan sekalipun mereka menikmati kegelapan malam yang sungguh menenangkan...hitam itu penyejuk..dan hitam itu perilly's...

      ingat lagi dulu masa belajar...aku bukak almari je...semua baju aku hitam,pink,merah...kalau kemeja hitam berbaris semua hitam pattern je lain-lain...seluar,..skirt..tudung...semua hitam...masa pegi JPM pun baju hitam, tudung hitam, seluar hitam, jaket hitam, sunglasses hitam...huhu...hidup hitam!

      Delete
    20. lagu buat kamu anon...bukan orang suci, Element
      http://www.youtube.com/watch?v=3iNPySgVUgs

      dan satu perkara yang kamu perlu tahu, AKHIR ZAMAN SUDAH BERLALU DAN KINI BERMULA ZAMAN BARU.

      Delete
    21. teringat masa pergi kubur Khalil dengan isterinya. aku memang biasa berpakaian serba hitam seperti selalunya, dan hari tu pun aku macam biasalah. tergamam penggali kubur tu dan kemudian dia menegur aku..."lain kali nak datang kubur jangan pakai serba hitam macam ni...kita orang Islam.."
      aku pun pelik dan menggaru kepala yang tak gatal...kenapa? kalau orang Islam tak boleh pakai baju serba hitam ke? takkan sebab baju hitam aku dah tak Islam? hm...heran aku..

      Delete
    22. sufi ke tak sufi tu bergantung pada jiwa. ada orang serasi dan kena dengan dunia sufi. cuma kehadiran aku ini nak menyatakan pada manusia bahawa jalan mengenal diri dan mengenal Allah ni bukan hanya ada pada jalan sufi. aku ini mewakili manusia biasa yang mahu mengenal diri dan Allah. selalunya orang yang nak kenal diri ni selalu disuruh mencari guru dan berbaiah seperti jalan tarekat yang lain, dan apabila seseorang mencari Allah dengan sendirinya mereka akan mengatakan bahawa orang itu sesat kerana belajar tidak berguru dan belajar dengan syaitan. salah tu tanggapan masyarakat yang jahil. memang ada tarekat-tarekat yang akhirnya macam melalut sebab semua ini bermain dengan alam ghaib. namun jika seseorang kuat pergantungannya pada Allah dan jiwanya kuat, dia akan menemuinya walaupun bukan dengan jalan tarekat. orang seperti kurosaki bukan seorang. aku juga dulu hampir-hampir mahu berbaiah dengan seorang guru sufi namun ada sahaja penghalangnya sehingga jalan Allah bukakan satu demi satu sehingga aku merasakan bahawa tiada seorang guru pun akan memahami aku kerana jiwa aku sentiasa dahagakan yang lebih. Aku mahukan pengertian dan Allah membimbing aku. Orang macam aku ni tak boleh berguru kerana nanti lama-kelamaan akan berlaga angin. Kerana apa? Kerana jiwa aku tak serasi dengan semua tu. Orang seperti kami tida boleh hipokrit dengan mencuci diri sampai bersih. Memang tak boleh kerana jiwa kami penuh dengan Sifat Jalal Allah. Kami tak mampu tipu diri kami sendiri. Sesetengah orang dirinya penuh dengan sifat Jamal Allah. Itu sebab kita kena kenal diri kita sendiri supaya kita tahu apa yang haqq pada diri kita sendiri. Jika fitrah kita bersifat Jalal yang kuat maksudnya Luar Hitam pekat dan dalam ada sikit cebisan Putih, maka kami salah jika kami berlakon seperti orang yang bersifat jamal kuat dalam diri. Kami akan sakit jika begitu, Mereka yang tidak kenal diri mereka tidak akan faham apa yang kami maksudkan di sini. Ini bukan soal mahu ikut jalan apa. Ini soal menjadi diri sendiri. Orang seperti kami ini tak boleh menipu diri sendiri yang kami akan rimas jika berzikir tak berhenti-henti. Rasa macam nak muntah, macam nak mengamuk. Kesudahannya kami akan tinggalkan semua tu. Inilah realitinya.

      Delete
    23. Lagipun Jalan Kesufian tidak dapat menjawab banyak persoalan dalam diri kami yang timbul. Kerana apa? Kerana mereka.....dot dot dot...huhu..

      Delete
    24. Jika kita kenal diri, kita akan lebih tenang. Percaya deh....

      Delete
    25. http://www.youtube.com/watch?v=wzO34NQPpOs

      Delete
    26. Azazil juga pernah melalui jalan yang sama.. dia juga tidak pernah menyekutukan tuhan.. cuma satu sombong yang menjatuhkan dia serendah2nya

      Delete
    27. dan aku cintakan Azazil...oh Azazil...mari berdansa denganku tenggelam dalam Cinta kepadaNya...

      Delete
    28. Azazil telah diprogramkan...ketahuilah wahai manusia...wahai jiwa-jiwa...untuk kalian mengenalNya...disediakan medan ujian yang lengkap. Dan Azazil adalah termasuk dalam pakej tersebut. Mengapa kamu terpedaya dengan jalan cerita. Cuba selami dan fahami maksud dan tujuan penciptaannya. Tuhan itu tahu apa yang ada di dalam hati aku. Tak usahlah kamu mahu menduga aku. Kerana kamu tak kenal aku.

      Delete
    29. Azazil handsome...jangan tak tahu....kuat dan gagah...badannya berapi...tanduknya bengkok ke depan dan besar...sorotan matanya juga berapi..

      Delete
    30. Azazil hampir-hampir mahu membunuh kekasihku dahulu namun dia diselamatkan oleh satu tangan yang besar berbentuk cahaya yang terang dan menahan serangan azazil daripada membunuh kekasihku....sang dewa api...iaitu anak azazil sendiri. Tanduk dia kecik je comel...huhu...Azazil bengis dan memang lepak kat neraka......huhu...neraka tu ada tingkat-tingkatnya dan darjah kepanasan yang berbeza-beza

      Delete
    31. Aku boleh cakap sesuatu yang akan membuatkan Azazil menangis...tapi aku tak mahu lukakan hatinya. Kasihan. Biarlah perkara itu dihijabkan darinya selama-lamanya. Demi kasih dan sayang. Manusia apa tahunya...didengarnya cerita tanpa usul periksa terus dipahat dalam hati sedangkan ada cerita di sebaliknya.

      Delete
    32. akak ni kalau channel history tau mesti smua mai nak interview akak.. silap2 CNN, AlJazeera, malah RTM tidak ketinggalan.. akak tak mau keluar ka dari "dunia" akak ni.. keluarlah menceritakan pada manusia apa yang akak tau.. setakat kat blogni apa barang.. campur saya mungkinla kut ada seribu orang mungkinlah lebih.. kan tugas akak untuk cerita pada semua manusia.. saya tanya jiran saya depa pun taktau sebab akak tak cerita kat depa.. adala kiteretsu sorang.. pastu sorang mayang mengurai.. dan dua tiga orang lagi.. pastu akak cakap tugas akak amat berat.. setakat gebang kat cni bila yang nak ubah manusia..

      Delete
  102. berkaitan dengan resonance, saye rase bulan purnama yang paling memberi kesan pade jiwa ni. bulan purnama dan cahayanya bagai menghiris-hiris jiwa saya, sangat cantik. pernah ade dapat dejavu yang saye berbaring atas awan sambil memandang bulan purnama, itulah kenangan terindah :)

    ReplyDelete
  103. oh ya...dahulu dalam 2006 aku pernah bermimpi masuk ke dalam kaabah dan menjadi penjaga kaabah. apabila masuk ke dalam kaabah aku terus merasakan ada ketegasan dan kekuatan dalaman masuk dalam diri dan aku merasakan mendapat satu pedang. setelah hari mimpi tersebut aku merasakan perubahan dalam diri yang mana aku benar-benar merasakan suatu ketegasan yang tidak berbelah bagi masuk ke dalam diri. Masakan tidak, kaabah kan terminal cahaya. masuk ke dalamnya sama seperti menyerap suatu tenaga yang maha hebat dari langit. dan pedang itu simboliknya pada hari ini adalah simbol kekuatan dan mencantas semua yang ditentang. apa aku boleh buat...aku kini dah pun mendapat gelaran Sword Woman. Dah memang itu diri aku. Lihat sahajalah gambar Shakti, penuh dengan senjata di tangan. Allahlah yang memberi aku 'senjata' dan kekuatan sama ada manusia suka mahupun tidak. Kerana semua pemberianNya ada kegunaan untuk tanggungjawab. Hm...cukuplah Allah bagi aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah beruntung akak dapat masuk. saye cume pernah mimpi cium kaabah dan tidur disisinya. ade satu kali tu, saye mimpi kaabah kat belakang rumah, lantai kawasan rumah bertukar jadi mcm lantai kat sana. pedang pun ade juge dapat, besar berbentuk taring, namanya pembelah bulan..

      Delete
    2. huiyoo....pedang pembelah bulan...! hebat. itu adala maknanya tu...huhu...
      hidup pahlawan dari zaman silam! cheers...

      Delete
    3. pedang akak ada juga yg dah jadi manusia sekarang. akak ada banyak pedang dan senjata. i love weapons. walaupun akak perempuan tapi akak berjiwa pahlawan dan dahulu apabila perang akak akan turun padang berperang sekali. memanah, berkuda, bermain pedang dan senjata. ada juga zaman yang akak guna kuasa alam sebagai senjata. semua ni sebijik macam dalam filem hollywood dan cerita cina. sebenarnya mereka yang membuat filem berdasarkan memori lampau. kita semua ni tak akan hidup di luar daripada border. maknanya segala apa ni wujud dalam border. hanya ikhlas yang dapat tembus semua sempadan. itulah kuncinya.

      Delete
    4. kamu bukan geng wali-wali dan para sufi. kamu geng kami sebenarnya...cubala renung lagi dalam diri. mungkin kita pernah bertemu dan bekerjasama dahulu. mungkin orang akan kata kita mengarut...ah...persetankan mereka semua...cuba kamu lihat kembali dalam kotak memori kamu...apa yang kamu dapat lihat?

      Delete
    5. kat atas tu ada geng wali...bukan main baking lagi...huhuhu...poink..poink...

      Delete
    6. cerita la lagi kak tentang pedang2 dan senjata kak tu.. mesti satu dah hilang sebab kena rampas dengan polis masa kak serang Putrajaya dulu.. yang tu pedang apa kak.. macam bestla kak ni.. cerita lagi..cerita la kak..

      Delete
    7. kak pernah hidup zaman nabi atau rasul mana kak.. takkanlah asyik perang aja.. x jumpa kah nabi mana2?

      Delete
    8. ada. dulu teruja. sekarang dah rasa biasa. dorg dah bukak nametag sekarang. ahh....aku tak nak gila...

      Delete
    9. Nabi Nuh a.s, Nabi Sulaiman, yang lain dah tak ingat. biarlah....semua terkubur bersama jasad. akak tak mahu kenang semua. cukuplah manusia tahu apa yg ada dalam Al-Quran. apa yang penting biar tersisa dalam diri ialah Tauhid dan cinta. kadang-kadang memori datang menerpa...tapi semua tinggal kenangan sahaja...tak ada apa yang tinggal melainkan sifat dan wajahNya dalam diri dan sedikit yang dibawa di dalam hati.

      Delete
    10. masa tu akak bukan manusia biasa. akak adalah jin air.

      Delete
    11. http://www.youtube.com/watch?v=97VodulHoDA

      Delete
    12. saye cuma ingat sikit2 je. saye sukakan senjata, penampilan dan pakaian yang menarik yang berwarna gelap terutamnya hitam, berterbangan, awan, langit, lautan, pokok2 yang menghijau, gunung2 ganang, suke berseorangan, adekalanya suka berteman, bergerak secara lone ranger, menggunakan tenaga alam utk bertempur, tubuh yang berapi emas, naga, dan yang paling kuat saye ingat ialah bulan. dan ade satu lagi, tapi saye pun tak tahu nak terangkan, mungkin berbunyi begini, 'saat segalanya belum ada'...

      Delete
    13. 'saat segalanya belum ada'...
      tu adalah saat jiwa-jiwa bertaburan di dataran tidak bertuan... melahu lama-lama...entah apa yang diinginkan jiwa pun tak tahu...

      Delete
  104. aduh letihnya...perah otak ni lagi letih dari membanting di sawah padi....
    namun tak mengapalah...demi cintaku pada jiwa-jiwa yang diciptakan Allah dan makhluk-makhlukNya sekalian...aku gagahkn juga....demi tugasku membebaskan jiwa-jiwa dari belenggu dan juga membakar kesombongan mereka....

    aaa....nak rehat jap...siapa-siapa yang ada soalan sila ajukan. aku akan jawab semampunya aku. tak mampu nanti aku tolak ketepi dulu. aku nak rehat sebentar melelapkan mata....jasadku letih sekali..

    ReplyDelete
  105. ape sebenarnya yang dimaksudkan dengan phoenix bangkit dari abu, siapa phoenix yg dimaksudkan? raja dan dewa ni same ke? naga ade kaitan dgn raja2 ke?

    ReplyDelete
  106. hehe ^_^.
    nah nak share lagu dengan akak n yang lain2
    http://www.youtube.com/watch?v=En3GtRpd3dU

    ReplyDelete