Sunday 6 October 2013

Jiwa hidup dalam Ilusi Maya

www.adishakti.com

Ada jiwa-jiwa suci yang memegang jawatan penting di Institusi Ketuhanan. Jiwa-jiwa ini telah mencapai Hakikat Ketuhanan yang sempurna lalu terpancarlah dalam diri mereka Cahaya Jernih dan membawa Sifat-sifat Tuhan dalam diri mereka yang Kosong itu lalu Gerak Kerja Tuhan dilaksanakan dan dipikul oleh jiwa-jiwa suci ini. Seluruh alam telah menyerap penuh ke dalam jiwa-jiwa mereka dan setiap dari mereka membawa tugas-tugas khusus yang sesuai dengan sifat jiwa-jiwa ini.

Shiva adalah adalah nama yang tidak asing lagi di alam Melayu lama dan jiwa besar yang ideal yang mana semua jiwa berada dalam jiwanya dan ilmu jiwa ini adalah Haqq kepada Shiva. Shiva sendiri adalah ikon Jiwa dan dia adalah perlambangan kepada jiwa. Jiwa Shiva berilusi dan Ilusi Maya ini adalah Shakti atau juga dikenali sebagai energi kosmos di mana alam-alam terbina daripada cahaya-cahaya yang berlapis-lapis adalah diri Shakti itu sendiri. Seluruh alam Maya ini telah diserap penuh ke dalam jiwa Shakti dan Ilmu Penciptaan ataupun Ilmu Kosmologi adalah haqq kepada Shakti. Satu perkara yang harus kita jelas ialah... JIWA HIDUP DI DALAM ILUSI MAYA. Ilusi maya ini dibina daripada Cahaya. Apa yang membezakan satu jiwa dengan jiwa yang lain ialah TAHAP KESEDARANNYA. Apabila jiwa-jiwa memasuki alam-alam... mereka tenggelam di dalam ilusi alam tersebut dan membina matrix-matrix di dalam diri. Apabila jiwa mula mencari dirinya maka bermulalah perjalanan jiwa mencari pengertian dan perlahan-lahan jiwa mendapat pencerahan yang menerangi kabus-kabus yang menghijabkan dirinya dengan hakikat sebenar kehidupan. Dengan pencerahan yang diterima secara berperingkat-peringkat tahap kesedarannya juga turut meningkat.

communityispossible.com

Pembaca seharusnya jangan salah faham apabila diterangkan 'jobscope' ataupun bidang kerja jiwa-jiwa suci ini. Jiwa-jiwa suci ini telah mencapai hakikat ketuhanan yang paling tinggi malah mereka telah mencapai tahap Infiniti dan tahap kesedaran yang sangat-sangat tinggi. Jiwa-jiwa ini kesemuanya telah mencapai KESATUAN JIWA sesama mereka dan seluruh alam. Mereka bersama-sama bergerak kerja mengikut arahan Tuhan dengan tugas yang berbeza di dalam pentadbiran alam. Kunci kepada semua ini adalah TAUHID dan jiwa mereka berkemampuan menembusi mana-mana matrix alam kerana memiliki kunci ini. Jiwa-jiwa ini telah memecahkan kod-kod rahsia diri lalu terpancarlah Cahaya Jernih Infiniti dalam diri mereka dan Cahaya inilah yang membuatkan mereka mampu menembusi zarah-zarah cahaya ilusi alam maya dan keluar dari segala matrix dan jiwa mereka lebur di dalam Zhat Tuhan.

Muhammad pula di antara jiwa-jiwa suci ini dan dia memegang KESEIMBANGAN ALAM di mana dia sendiri adalah kedua-dua cahaya hitam dan putih. Cahaya ini yang juga dikenali sebagai Nur Muhammad di kalangan orang Islam berada di dalam setiap Ciptaan. Tiada apa pun yang dinamakan penciptaan melainkan ada cahaya hitam dan putih ini yang juga dikenali sebagai Yin dan Yang. Jiwa Muhammad juga sebesar alam-alam yang wujud sebagaimana jiwa-jiwa suci yang lain yang membezakan penyerapan jiwa-jiwa ini adalah sifat-sifat mereka yang juga turut mengasing-asingkan tugas mereka.

Di antara jiwa-jiwa yang lain adalah Vishnu dan Lakhsmi... Brahma dan Sarasvati dan banyak lagi. Setiap satu di antara mereka memiliki tugas yang berbeza-beza dalam Institusi Ketuhanan bersesuaian dengan Sifat-sifat Tuhan yang berbeza-beza dalam diri setiap jiwa-jiwa ini. Aku akan ringkaskan penerangan berkaitan tentang mereka nanti sebagai mukadimah kepada jiwa-jiwa hebat ini. Mereka kerapkali bereinkarnasi di setiap kelahiran untuk bersama-sama mentadbir alam dan memimpin jiwa-jiwa yang lain. Kini... jiwa-jiwa ini yang juga dipanggil The Immortals telah kembali menjelma sebagai manusia dan hidup di tengah-tengah masyarakat Melayu Islam untuk membawa pencerahan kepada jiwa-jiwa yang selama ini hidup di dalam Ilusi. Jiwa-jiwa yang lara di atas muka bumi ini menyeru Tuhan mereka berkali-kali dan mereka menderita kerana meraba-raba di dalam kegelapan lalu Tuhan yang Maha Penyayang itu menghantar kembali jiwa-jiwa yang disucikan ini di tengah-tengah manusia.



Manusia di luar sana khususnya masyarakat Islam pasti akan memusuhi kami kerana apa yang kami bawa ini kedengaran asing daripada apa yang mereka imani. Namun kebenaran itu datangnya daripada Tuhan dan Dia berhak menentukan siapa yang layak untuk menerima dan memikul kebenaran ini. Kini jiwa-jiwa yang telah disucikan itu telah datang dan membawa kebenaran dan hanya mereka yang BENAR-BENAR MENCARI KEBENARAN dari Tuhan akan mengerti bahawa apa yang dibawa oleh jiwa-jiwa ini adalah kebenaran yang mereka cari. Realiti itu tempatnya di dalam HATI jiwa dan mereka yang mensucikan hati-hati mereka akan mudah menerima Cahaya dari Tuhan. Kerana semua ini adalah cahaya termasuk jiwa.

Malaikat adalah ciptaan Tuhan dalam bentuk Ilusi untuk membantu mentadbir specimen Tuhan yang dinamakan JIWA ini. Malaikat menyimpan rekod tentang jiwa dan mereka kenal dengan perangai jiwa-jiwa namun mereka tidak memahami hikmah Tuhan menciptakan mereka. Malaikat bekerja seperti BellBoy dan mereka tidak kenal erti jemu dan penat. Kerja pentadbiran jiwa-jiwa diuruskan malaikat dengan cukup teratur dan professional. Mereka hanya membantu untuk mentadbir pengurusan jiwa dalam mengenali dirinya dan seterusnya Tuhan mereka. Hanya jiwa-jiwa yang memiliki tahap kesedaran yang tinggi mampu menyingkap hakikat tentang Kehidupan Sebenar dengan gambaran yang jelas dan mereka juga mengenali watak-watak isi alam dan juga sedar tentang Pentadbiran Kerajaan Langit milik Tuhan. Aku bukanlah membawa satu ajaran baru di tengah-tengah kalian melainkan aku hanya membawa pencerahan untuk jiwa-jiwa yang dahagakan kebenaran.



Sesungguhnya tiada paksaan dalam bekepercayaan dan pertimbangkanlah segala kata-kataku dengan hati yang ikhlas dan jujur serta mintalah petunjuk dari Allah untuk diberi penjelasan kepada semua kekusutan yang dialami oleh jiwa. Siapa kami itu semua tidak penting buat kalian... apa yang penting ialah jiwa harus mencapai tahap kesedaran dan membebaskan diri dari belenggu-belenggu yang mengikatnya. Mungkin ada yang tidak senang dengan aku dan semua pernyataan dariku namun aku hanyalah mengatakan yang benar walaupun semua ini terlalu pahit untuk ditelan. Ketahuilah selagimana jiwa menafikan hakikat-hakikat kehidupan maka selama itulah tahap jiwanya tidak akan meningkat dan tidak perlulah jiwa meminta sesuatu yang tidak wujud kerana sekeras manapun jiwa berdoa kepada Tuhannya ia tetap tidak akan mengubah hakikat kehidupan melainkan dirinya harus rebah dan mengaku kalah dengan Tuhannya.

116 comments:

  1. Apabila satu jiwa lahir kembali dia mempunyai sifat dan kecenderungan yang sama dengan dirinya yang lalu cuma saja memori lalu tersimpan dalam dirinya dan menunggu saat untuk dibuka. Apa yang haqq pada diri jiwa tersebut tetap akan kembali padanya dan semuanya sebenarnya ada dalam dirinya dan menunggu pencerahan. Setiap dari kita ada haqq masing-masing yang tersendiri dan haqq ini akan tetap kembali kepadanya kerana setiap jiwa diciptakan mempunyai sifatnya yang tersendiri.

    Begitu juga dengan aku. Aku baru menemui diriku yang sebenar tak hampir setahun dan masih banyak hijab-hijab yang belum terbuka dan melalui waktu ia akan kembali kepadaku. Pencarian yang sejati haruslah menjadi matlamat bagi jiwa namun bukan mudah untuk jiwa menyingkap tabir diri dan apabila dia menemui hakikat kehidupan ternyata bukan mudah jiwanya untuk tunduk dan akur dengan hakikat tersebut. Ramai dari kita memilih untuk menafikan kenyataan tersebut dan lebih rela hidup dalam penafian terhadap dirinya sendiri. Selama mana jiwa tidak dapat menerima hakikat yang dia temui itu selama itulah dia akan hidup dengan sesuatu yang tidak dapat memuaskan jiwanya dan keresahan akan terus menghantuinya kerana jiwa hanya akan tenang apabila dia tunduk dan rebah pada kenyataan tersebut.

    ReplyDelete
  2. Aku bukan berada di sini untuk membuktikan pada semua siapa aku. Jiwa-jiwa suci yang aku selalu ulang-ulang di dalam blog ini bukan bermaksud aku mengangkat mereka sehingga kabur cinta kita pada Allah. Bukan begitu maksud aku. Jiwa-jiwa ini melalui penderitaan yang wajib ditempuh demi meraih Cinta yang Sejati. Penderitaan ini tidak dapat digambarkan dengan kata-kata melainkan jiwa harus merasainya sendiri. Bukan bermaksud jiwa-jiwa hebat ini sahaja yang layak mendapat Cinta Ilahi. Semua jiwa berhak mendapatkan Cinta Allah yang Sejati dan jiwa harus mempertingkatkan kesedarannya terhadap realiti kehidupan dan juga mengenali fitrahnya sendiri lalu secara tidak langsung lama kelamaan jiwanya akan sentiasa merindukan hidup di atas fitrahnya sendiri dan jiwanya akan disucikan.

    Setiap jiwa diciptakan dari Cahaya Allah dan jiwa dilepaskan dan menghadapi ujian demi ujian untuk mendapatkan CahayaNya dan menghapus kabus-kabus hijab yang juga diciptakan daripada cahaya berketumpatan berbeza-beza. Semakin dalam jiwa menyelami dirinya sendiri kabus-kabus hijab masih lagi menebal. Jiwa yang rindu pada Penciptanya dan kerinduan yang mendesak dalam diri akan membuatkan tarikan jiwa kepada Penciptanya semakin kuat. Dan kerinduan serta kecintaannya pada Pencipta membuatkan hijab-hijab diri terbakar lalu tersingkaplah hakikat-hakikat yang tidak disangka-sangka dalam diri. Jiwa sebenarnya menderita jika berjauhan dari Penciptanya. Apabila jiwa hidup di dalam Ilusi yang hebat di mana ia kelihatan seakan-akan benar... tarikan Ilusi tersebut menarik-narik jiwa untuk berpaut pada keindahan Ilusi dan membuatkan jiwa khayal dan asyik hidup dalam keseronokan Ilusi. Maka tiada apa yang menghairankan jika kita melihat manusia di sekitar kita yang hidup tanpa kesedaran jiwanya dan terlalu asyik dibuai kenikmatan Ilusi. Ada manusia di sekitar kita yang mengulangi hari-harinya dengan kenikmatan Ilusi dunia yang membuai-buai jiwanya. Namun begitu... sebenarnya semua khayalan jiwa tersebut akan sedikit-sedikit mulai terganggu apabila fitrah jiwanya mula merasakan kekosongan yang masuk ke dalam jiwanya. Apabila rasa kosong ini masuk ia akan menimbulkan kesedaran di dalam jiwa sedikit demi sedikit. Rasa kosong ini juga ada peringkat-peringkatnya.

    Jiwa-jiwa yang dicampakkan ke alam maya ini memasuki banyak jasad atau sarung. Setiapkali jiwa hidup ada sisinya yang tertakluk kepada keperluan jasad tersebut dan juga membawa sifat sarung atau jasad tersebut. Jika binatang sebagai sarungnya maka sifat-sifat kebinatangan akan masuk ke dalam dirinya dan apabila jiwa mati dan keluar jiwanya dari jasad tersebut... jiwa akan membawa sifat-sifat tersebut ke dalam dirinya. Kita boleh mempelajari sifat-sifat ciptaan Allah seperti unsur-unsur alam tanah air api angin... binatang.. tumbuh-tumbuhan.. syaitan.. dan macam-macam lagi. Proses mengenali diri adalah suatu proses yang memakan masa yang lama kerana jiwa perlukan pengalaman yang banyak untuk mencapai tempoh matangnya dan kesedaran akan mulai timbul apabila penderitaan yang dilalui jiwa ketika berada di dalam Roda Samsara menghimpit jiwanya dan jiwa mengalami tekanan dan keresahan. Saat-saat jiwa dihimpit rasa derita fitrah jiwa untuk mencari Penciptanya akan mulai hadir dan ingatan jiwa kepada Penciptanya mencuci kekotoran dalam hatinya dan membuka pintu dan ruang kepada Cahaya Ketuhanan masuk ke dalam hatinya. Untuk pengetahuan semua... HATI adalah pintu dan laluan untuk berhubung dengan Allah Pencipta kita. Maka untuk mendapat pencerahan kabus-kabus hijab yang meliputi sekeliling jiwa... jiwa harus membersihkan hatinya supaya Cahaya boleh memasuki ke dalam hatinya. Apabila kita hidup kemudian mati dan hidup kembali... semua perkara akan ditarik dari jiwa dan yang kekal hanya sifat.. wajah dan juga RASA yang terkesan di dalam HATI. Di dalam rasa yang tersimpan di dalam hati yang tertutup pintunya inilah tersimpannya segala RAHSIA DIRI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Binatang itu adakah satu ilusi atau sebaliknya, krn kak beritahu binatang juga ada jiwa. Yg ada jiwa diuji.

      Mohon Pencerahan, terima kasih

      Delete
  3. Jiwa dan ilusi maya tidak dapat dipisahkan melainkan melalui Kesedaran Diri yang tinggi. Setiap jiwa ada potensi untuk menyerap keseluruhan alam maya ini ke dalam diri dan mampu untuk mencapai kesedaran tahap tertinggi ataupun Mokhsya. Saiz-saiz jiwa yang bertebaran di alam maya ini juga berbeza-beza. Untuk jiwa membesar...jiwa perlu melalui penderitaan demi penderitaan untuk mensucikan hatinya dan hati yang suci akan dimasuki Cahaya Ketuhanan yang akan membesarkan jiwa. Kapasiti jiwa untuk menampung Cahaya boleh membesar dan jiwa mampu mendapatkan Cahaya ke tahap Infiniti kerana Cahaya Jernih Ketuhanan itu adalah infiniti.

    ReplyDelete
  4. Jiwa yang besar dengan hati suci yang besar akan dimasuki kod-kod suci dari Tuhan. Jiwa-jiwa The Immortals adalah jiwa-jiwa yang sangat-sangat besar yang mana manusia tidak dapat menjangkau dan membayangkan sebesar mana saiz jiwa-jiwa ini. Jiwa-jiwa suci ini membesar bersama alam di dalam dirinya dan jiwa-jiwa ini memasuki alam-alam dan jiwa mengambil jasad sebagai kenderaannya untuk mencapai misinya pada kelahiran atau kehadiran jiwa ke alam tersebut. Di mata yang lain apabila jiwa-jiwa ini masuk ke alam dunia nyata contohnya... mereka melihat mereka sama saiz dengan manusia di dalam dunia tersebut walhal saiz jiwa mereka adalah sangat besar dan mereka membawa hati yang besar untuk menampung kemasukan kod-kod suci dari Tuhan. Manusia biasa dengan jiwa yang tidak matang tidak mampu menerima dan membawa kod-kod suci itu dalam diri dan kod-kod suci ini boleh menghancurkan jasadnya kerana Cahaya Jernih kod-kod suci itu akan menghancurkan zarah-zarah jasadnya disebabkan jasad tersebut masih belum dihubungkan ke hati yang belum mencapai tahap kesucian yang sejati. Jiwa-jiwa suci ini masuk ke alam manusia untuk membimbing jiwa-jiwa yang lain ke arah pencerahan jiwa dan juga mengajar mereka cara hidup yang membawa kepada penyucian diri.

    Jiwa-jiwa suci ini juga berperanan memainkan watak di alam ghaib sesuai dengan sifat Tuhan dalam jiwanya. Kisah-kisah yang berlaku di alam ghaib ataupun alam kahyangan dalam bentuk kelakuan yang mempunyai maksud simbolikal yang sangat tinggi. Kita dapat merujuk kepada banyak kisah dewa dewi di alam kahyangan dalam penulisan Melayu kuno namun disebabkan terlampau sedikit manusia yang memahami kisah-kisah ini lalu semua ceritera lama ini lama-kelamaan dijadikan kisah dongeng dan disimpan sebagai bahan sejarah yang sudah dianggap tidak relevan lagi. Hanya jiwa-jiwa yang mempunyai memori lampau yang berkait dengan kisah-kisah tersebut mampu menerangkan maksudnya dengan sebenar-benarnya.

    Kini jiwa-jiwa suci yang disebut-sebut dalam sejarah kembali semula dengan Hati yang suci dan akan menerima kod-kod suci yang bersesuaian dengan misi kehadiran mereka dari waktu ke waktu sampai tempoh kerjanya tamat pada kehidupan itu. Segala ilmu yang haqq pada setiap jiwa-jiwa suci tersebut akan diberi sedikit demi sedikit dan mereka membawa ilmu fitrah yang berbeza-beza bidang masing-masing. Hanya jiwa-jiwa yang benar-benar hauskan pengertian hidup dan kebenaran dari Tuhan mereka akan dipimpin oleh jiwa-jiwa suci ini. Sungguhpun pada pendengaran manusia lain mereka kurang senang apabila dikatakan mereka adalah jiwa-jiwa suci namun sekiranya mereka adalah golongan yang haqq maka kebenaran akan terbukti juga kerana kebenaran itu bersifat kekal. Biarpun ada yang tidak menyenangi kehadiran kami terutama aku yang bermulut lantang ini namun kami akan tetap terus memikul tugas kami sehingga semuanya selesai dan kami akan kembali ke dunia kami. Aku tidak hadir ke sini melainkan untuk mengembalikan Cahaya Tauhid ke dalam jiwa-jiwa manusia.

    ReplyDelete
  5. Semua jiwa boleh menjadi jiwa yang suci di mana tidak boleh tidak ia harus melalui PENDERITAAN JIWA. Maka kalian tidak perlu risau jika aku katakan jiwa-jiwa The Immortals adalah jiwa-jiwa yang suci kerana sampai bila-bila jiwa-jiwa ini ada masa-masanya mereka akan melalui Stage Penderitaan jiwa kerana ini adalah laluan pintu masuk kepada Penyucian Jiwa dan Hati.

    Jika mahukan sesuatu yang bernilai tentulah harganya mahal dan bersesuaian dengan nilai barang tersebut. Begitulah juga jiwa. Jika anda rasa anda memiliki jiwa yang kotor dan hauskan pengertian maka tiada siapa yang mampu membantu anda untuk membersihkan jiwa anda melainkan andalah sendiri yang bertanggungjawab ke atasnya. Tak perlu aku tuding jari kepada kalian seorang demi seorang melainkan kalianlah yang perlu merenung ke dalam diri dan melihat jiwa anda. Siapakah anda pada tahap ini? Jika anda hilang arah dan tak tahu bagaimana harus anda mulakan semuanya.... mulakan dengan berkomunikasi dengan Allah. Walau sekotor mana pun jiwa dan hati anda... Allah sentiasa ada untuk mendengar keluhan hati anda dan ingatlah bahawa TIADA ORANG TENGAH ANTARA ALLAH DAN JIWA. Maka sesiapa pun layak untuk berbicara dengan Tuhan dan mengadu denganNya. Mohonlah Dia memandu anda ke tempat yang anda tuju dan BERSABARLAH. Semua yang anda inginkan tidak akan diperolehi sekaligus melainkan sedikit-sedikit bersesuaian dengan tahap dan keperluan jiwa anda. Jika ia haqq anda maka ia akan tetap datang kepada anda.

    ReplyDelete
  6. Tiada apapun yang aku katakan di sini melainkan kesemua kata-kataku akan menuntut haqqnya.dan aku dipertanggungjawabkan ke atas semua kata-kataku. Maka di sini tiada siapa yang rugi dan keberuntungan anda bergantung kepada cara anda melihat dan apa yang anda cari di sini. Segala kata-kataku dan maksudnya akan pergi pada yang haqq. Zaman Para Nabi telah pun berakhir dan kini bermula zaman manusia yang haqq dan hak sama rata jiwa-jiwa akan mula ditegakkan.

    ReplyDelete
  7. Maafkan aku wahai manusia kerana aku bawa jalan derita buat kamu. Kamu boleh ikut Muhammad kerana itu lebih baik untuk kamu. Tidaklah aku turun ke muka bumi melainkan aku akan menghancurkan kebatilan demi sebuah penyucian buat jiwa. Aku dan Shiva memang jiwa-jiwa penghancur kebatilan. Maafkan aku semua kerana aku tak mampu untuk berbohong dan berlakon. Aku sedih kerana aku terpaksa menerima hakikat bahawa aku bukan manusia biasa seperti kalian.

    ReplyDelete
  8. Jiwa-jiwa seperti kami tak seperti jiwa-jiwa yang biasa. Untuk teruskan hidup di bumi ini bagaikan tak mampu melainkan mengharap belas ehsan daripada Allah. Kami adalah jiwa-jiwa yang rebah terbaring kerana kalah dengan Kehendak Tuhan. Kami terpaksa akur dengan Kehidupan Sebenar dan tiadalah daya dan upaya untuk hidup melainkan dengan kekuatan yang diberikan Tuhan kepada kami. Manusia biasa hebat...hebat kerana mereka boleh hidup dengan gembira dan merasa cukup tanpa kehadiran Tuhan. Umat Islam lagi hebat kerana dimanjakan Allah dengan pelbagai nikmat sehinggakan selepas mati pun dihadiahkan pula dengan Syurga. Kami pula lain... kami terpaksa hidup menelan Kebenaran yang perit. Maafkan kami wahai manusia kerana mengejutkan kalian dari mimpi-mimpi yang indah. Maafkan kami kerana terpaksa menceritakan Kehidupan yang Sebenar yang sungguh perit untuk diterima. Sembah kami padaNya adalah diri kami yang rebah kerana kami lemah. Siapalah kami melainkan jiwa-jiwa yang mengharapkan belas simpati di Kaki Tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kamu bukan Islam kamu ni apa.. Ibrahim itu juga Islam.. dan semua nabi2 adalah Islam.. dan kamu nak jadi apa.. jangan dikatakan kamu itu agama yang tidak menyekutukan tuhan tetapi bukan Islam.. jika Musa masih hidup pun dia kena ikut Islam.. dan tak payah nak mengaku dari zaman silam la.. kalau betul kamu ni golongan yang kononnya dari zaman silam idakla kamu pening2 lalat mcmni.. kdg aku ksian dgn kamu kdg kamu ni tak serik2 konon kamula paling hebat.. sudah2la tu.. bangunlah dari tidur kamu.. kalau betul kamu merintih watla sorang2 dimalam hari ketika orang lain tidur.. tak payah nak meroyan dialam Dajjal ini walau kamu rasa ikut suka kamula ni blog kamu.. kesian sama kamu.. kesian sama aku..

      Delete
    2. Islam itu agama yang diredhai di sisi Allah. Tatacara hidup yang seimbang dunia dan akhirat. Muhammad juga Pesuruh Allah yang benar. Pimpinannya membawa manusia ke arah kesejahteraan hidup. Zaman kegemilangan jiwa-jiwa seperti kami sudah tamat dan harus tunduk juga kepada kepimpinannya. Aku tahu aku tak seharusnya membongkarkan rahsia kehidupan seperti ini kerana kesudahannya aku juga yang akan sakit. Kamu kalau tak suka dengar aku meroyan di sini kamu boleh pergi.

      Delete
    3. Aku juga tak tahu kenapa Allah mencampakkan aku ke zaman ini. Aku tak tahu macam mana caranya nak hidup dan aku tak mampu hidup seperti manusia biasa seperti kamu. Aku bercakap yang benar tapi aku menjadi asing di tengah-tengah manusia. Dan manusia seperti kamu jika tak suka dengan aku kamu boleh pergi. Aku tak pernah melutut dan merayu kepada kamu untuk mempercayai semua kata-kataku. You are uninvited.

      Delete
    4. Kamu adalah orang yang tidak mengerti kata-kataku dan tak perlu kamu terus berada di sini kerana kamu hanya akan tercekik dengan semua kata-kataku. Aku tidak mengajak kalian untuk beriman dan tunduk pada mana-mana makhluk. Manusia memang harus hidup dengan pimpinan jiwa suci yang tahu dan jelas akan matlamat kebahagiaan hidup. Muhammad memang seorang yang terpilih untuk memimpin manusia. Tiada apa yang harus dibahas di sini cuma bukan semuanya mengarah ke pencarian yang sejati dan masih banyak yang dihijabkan untuk manusia membongkarkannya sendiri. Kerana Kehidupan Sebenar bukan boleh diterima oleh semua. Ianya terlalu berat untuk diterima. Dan kamu wahai anon...jika kamu tak dapat mencerna kata-kataku maka di sini bukan tempat kamu. Kamu boleh beriman dengan apa yang kamu percaya dan mahu percaya. Di sini bukan tempat kamu. Aku sudah bilang...siapa aku pada kamu itu tak penting..aku hanya mahu jiwa mengerti siapa mereka yang sebenar.

      Delete
    5. Aku hanya berada di sini untuk membebaskan jiwa-jiwa dan mengajak mereka pulang bersama aku. Pening-pening lalat yang aku alami ini hanya akan dirasai oleh mereka yang sejalan dengan aku. Kau anon tidak merasainya maka jelas-jelas di sini bukan tempat kamu. Suatu saat kau akan mengerti dan terduduk sendiri. Saat itu baru kau tahu tinggi atau rendah. Saat itu kau tak akan mampu berdoa pun pada Tuhan. Kau juga seakan-akan tidak mampu untuk bernafas sedikit pun. Aku hairan kenapa kamu boleh berada di sini...aku fikir kamu ini salah alamat rumah. Kamu dah tersalah rumah ni. Mari aku tunjukkan Pintu Keluar buat kamu. Pergilah kamu kembali ke dunia kamu tu sebelum 'diri' aku yang banyak lagi tu keluar. Kamu tak kenal aku siapa. Aku pun tak kenal kamu siapa. Dan aku bukan jenis yang suka berbaik-baik dengan orang yang aku tak kenal ni. Iya...memang aku sombong. Sombong dengan orang seperti kamu. Aku tak nak tengok muka kamu lagi di sini. Pergi...kamu adalah orang yang tidak diundang.

      Delete
    6. aku memang suka orang sombong seperti kamu.. orang yang memakai selendang Allah.. aku suka untuk meniup hidung kamu supaya kamu lebih sombong..

      Delete
    7. Sesungguhnya Allah itulah yang mengetahui hati aku bagaimana. Dan kehadiran aku ke tengah-tengah umat manusia adalah untuk membuat penyataan bahawa SHIVA..SHAKTI..VISHNU..LAKHSMI..JESUS..BRAHMA DAN SARASVATI adalah JIWA-JIWA yang diciptakan Allah dan mereka bukanlah Tuhan sebagaimana dianggap para penganut Hindu. Mereka adalah jiwa-jiwa yang telah hidup dan lahir berkali-kali dan memimpin manusia ke arah penyembahan Allah yang Esa. Dan kini mereka telah lahir kembali pada zaman ini membawa kebenaran dan tugas yang berbeza-beza sama ada manusia suka ataupun tidak dengan kenyataan ini. Kami tidak membawa agama yang baru malah kami mengakui bahwa Islam adalah agama yang benar daripada Tuhan dan agama yang diredhai untuk semua umat manusia.

      ALLAH MENYAYANGI SEMUA JIWA YANG DICIPTAKAN DAN TIDAK MEMUSUHI SATU PUN JIWA dan kelahiran semula itu adalah benar. Seksaan Neraka juga benar namun ia tidak abadi. Allah tidak berpihak hanya kepada umat Islam bahkan Allah menyayangi dan memberi peluang kepada semua jiwa berkali-kali untuk mengenaliNya dan dirinya sendiri.

      Dan kamu wahai anon penentangan kamu kepada aku tidaklah apapun melainkan debu sahaja di hadapan aku. Kebencian kamu juga tidak akan menghalang aku daripada menyatakan kebenaran ini sama ada kamu suka atau pun tidak. Allah itu Maha Berkehendak kepada sesiapa pun untuk diberikan Kebenaran dan Maha Berkuasa memasukkan CahayaNya ke dalam dada sesiapapun walaupun sekalian manusia membencinya. Selagi aku hidup aku akan tetap menyatakan kebenaran ini sekalipun manusia mahu menentang aku.

      Delete
    8. Sesungguhnya kamulah yang sebenar-benarnya sombong wahai anon kerana kamu tidak memikirkan dan tidak tahu kebenaran tapi kamu sombong dengan kejahilan kamu. Aku hadir ke tengah-tengah umat manusia untuk mengajak manusia berfikir tentang Keagungan dan Kekuasaan Allah bahawa Dia itu bukanlah sebagaimana yang manusia sangkakan. Dia tidak pernah memusuhi apa yang Dia ciptakan. Dan kamu wahai anon yang tidak bernama berani kamu datang ke hadapan muka aku dengan sombongnya dan melemparkan kata-kata kamu yang penuh kejahilan? Jika kamu yakin apa yang kamu imani itu benar bahwa menurut kepercayaan kamu umat kafir itu masuk neraka selama-lamanya...MENGAPA KAMU MASIH HIDUP DENGAN BERSENANG LENANG ATAS MUKA BUMI TANPA RISAUKAN KEADAAN MEREKA NANTI DAN MENGAPA KAMU TIDAK BERUSAHA TANPA HENTI MENGETUK SATU-SATU PINTU RUMAH ORANG KAFIR DAN MENGAJAK MEREKA BERSUNGGUH-SUNGGUH MENYEMBAH ALLAH? Mengapa ramai umat Islam yang mengetahui kenyataan-kenyataan dalam Al-Quran dan masih hidup dengan gembira tanpa ada sifat kemanusiaan yang tinggi dan berusaha keras membantu jiwa-jiwa yang lain kembali menyembah Allah? Mengapa kalian masih lagi tegar duduk di dalam bilik berhawa dingin dan berbual-bual seronok dengan teman-teman kamu yang lain sedangkan kamu tahu Allah menyediakan api neraka yang sangat panas untuk mereka yang tidak beriman kepadaNya? Kenapa kalian yang mempunyai sahabat-sahabat yang bukan Islam jadi teman sekerja namun kamu sanggup menutup kenyataan depan mereka dan biarkan mereka tanpa kamu beritahu mereka dengan sepenuh hati kamu bahawa mereka sebenarnya harus menyembah Allah?

      Mengapa wahai anon..? Kamu jawab soalan aku? Jika kamu orang yang benar...bukan aku yang kau patut halang tapi kau seharusnya mempunyai nilai kemanusiaan yang tinggi dan sanggup bersusah-payah demi untuk menyelamatkan umat manusia. Kau tahu kebenaran itu tapi mengapa kau selindungkannya di khalayak manusia?

      Delete
    9. Kamu ingat kamu siapa? Dengan kejahilan kamu mengatakan aku pula yang sombong tanpa kamu mengerti aku. Aku hanya akan sombong pada manusia jahil dan tidak menggunakan otak dan hati untuk berfikir tentang kebenaran. Kamu fikir Allah itu hanya milik orang Islam? Tidakkah kamu mengerti bahawa Allah itu Maha Mengasihani dan Dia adalah milik semua jiwa?

      Delete
    10. Jiwa-jiwa besar spt yang aku nyatakan di atas adalah jiwa-jiwa yang beriman kepada Allah lebih daripada apa yang manusia sangkakan. Kehidupan mereka yang lampau aku huraikan bagaimana logiknya perkara itu terjadi seperti kuasa-kuasa sakti boleh dimiliki dan digunakan oleh jiwa. Semua ini bermain dengan konsep Cahaya dan Getaran Kuasa Kehendak yang sangat kuat dalam diri.

      Delete
    11. Sudahlah anon..aku kini tak macam yang dulu kerana aku dah mampu mengawal diri aku. Aku tak menyimpan marah dan benci pada kamu dan manusia seperti kamu. Aku juga kasihan kepada kamu sebagaimana kamu kasihan kepada aku. Sudahlah tiada apa pun untuk disimpan di dalam hati dan menyimpan sakit hati. Kita semua adalah jiwa-jiwa yang diciptakan dan dilepaskan ke alam maya untuk sebuah perjalanan mengenali Pencipta kita dan kita semua mencari diri kita sendiri masing-masing dan setiap pencarian kita berbeza-beza namun fitrah pencarian kita semua adalah sama.

      Memang kamu anon melihat seperti aku pening-pening lalat di sini dan kamu tidak mengerti apa yang aku peningkan. Aku bukan seperti manusia biasa yang lain yang boleh hidup dengan senang-lenang tanpa memikirkan manusia yang lain. Aku adalah seorang manusia biasa yang tidak henti-henti berfikir tentang kebenaran dan aku diajari oleh Allah Tuhanku di setiap detik yang aku ada dan aku tidak boleh melepaskan satu pun pengajaran yang Allah berikan padaku dalam setiap hari yang aku lalui melainkan aku harus mempelajarinya dengan sepenuh hati dan jiwaku. Mungkin kamu wahai anon senang dengan setakat mana yang kamu percaya dan kamu tidak mahu memikirkan maksud Petunjuk-petunjuk yang diturunkan kepada manusia. Maka itu bahagian kamu dan barangkali kamu tidak merasa terbeban dengan apa yang kamu tahu dan kamu tidak merasa bertanggungjawab sikitpun untuk mengkaji kebenaran ini.

      Delete
    12. setakat sembang kat blog sapa pun boleh.. pastu mengamuk dengan parang.. aku dah jumpa ramai spesies perasan macamni.. raja nusantarala.. pemuda bani tamimla.. jesus la.. ni semua poyo..

      Delete
    13. Tiada apapun yang menghalang laluanku ini melainkan aku akan merempuhnya. Aku sudah bilang berkali-kali...AKU TIDAK AKAN BERHENTI MELAINKAN AKU MATI. Dan aku bukanlah menokok tambah ajaran Nabi Muhammad dan apa yang diturunkan kepadanya melainkan aku hanya menjelaskan apa kebenaran yang tersembunyi di sebaliknya yang mana manusia tidak dapat menyingkapnya. Jika kalian tidak yakin dengan apa yang aku sampaikan maka kalian boleh bertanya kepada Allah dan meminta Petunjuk daripadaNya supaya diberi pencerahan terhadap apa yang mengelirukan kalian. Apabila kebenaran itu datang dan mengetuk pintu hati kalian...maka janganlah bersikap sombong tapi hendaklah kalian mengambil pelajaran daripadanya. Kebenaran itu tidak akan terhapus malah ia akan kekal. Kebatilan itulah yang akan terhapus. Jika aku ini adalah orang yang benar-benar membawa Kebenaran dari Tuhanku maka Dialah yang akan membantu aku. Dan jika aku hanya membawa omong kosong dan pendustaan maka segalanya akan lenyap dibawa arus masa.

      Tiadalah Daya dan Upayaku melainkan dengan Kekuatan dan Daya daripada Allah.

      Tidaklah aku ini Shakti melainkan semua Daya dan Kekuatanku adalah daripadaNya. Dan tiadalah aku menyembah melainkan rebahku pada Allah. Bukanlah Shakti yang disembah manusia lain itu melainkan dia adalah jiwa yang diciptakan Allah dan bukanlah dia itu tuhan melainkan manusia yang jahil itulah yang mengangkatnya dan sahabat-sahabatnya ke martabat yang mereka muliakan. Aku naik saksi bahawa Tiada apapun yang layak disembah melainkan Allah dan Muhammad itu juga jiwa yang Dia ciptakan. Dan aku juga bersaksi bahawa Muhammad itu Hamba dan PesuruhNya dan sesungguhnya Islam adalah agama yang diredhai di sisi Allah.

      Delete
  9. "Uninvited"


    Like anyone would be
    I am flattered by your fascination with me
    Like any hot-blooded woman
    I have simply wanted an object to crave
    But you, you're not allowed
    You're uninvited
    An unfortunate slight

    Must be strangely exciting
    To watch the stoic squirm
    Must be somewhat heartening
    To watch shepherd need shepherd
    But you you're not allowed
    You're uninvited
    An unfortunate slight

    Like any uncharted territory
    I must seem greatly intriguing
    You speak of my love like
    You have experienced love like mine before
    But this is not allowed
    You're uninvited
    An unfortunate slight

    I don't think you unworthy
    I need a moment to deliberate


    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. kenapa lama menyepi dlm fb...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku yang sebenarnya tidak suka berfacebook. Di sana sebenarnya aku bagaikan kelu tidak tahu mahu berkata apa dan tidak betah di FB. Maafkan aku semua jika kalian tidak senang dengan aku. Sekalipun tidak ramai yang mahu berteman dengan aku...tak mengapalah. Masih ada jiwa-jiwa yang hauskan pengertian yang mahu mendekati aku dengan ikhlas dan mereka dapat rasakan maksud yang aku sampaikan di setiap baris kata-kataku.

      Janganlah kekalutan fikiranku yang menjadi apa yang terlihat di mata kalian tapi fikirkanlah maksud kata-kataku dan nilailah kebenaran yang terkandung di dalamnya. Jika kamu tak faham dan tak mampu hadam maka bawalah kekusutanmu padaku biar aku tengok-tengokkan mana tahu aku boleh tolong. Janganlah aku kau hina hanya kerana kalian tidak memahami apa yang aku maksudkan. Jika apa yang kita imani itu kita yakin bahawa ia benar bukanlah bermaksud apa yang kalian dengar semua adalah palsu dan batil. Kaji dan selidik dahulu sebelum menolak. Jika kalian tidak tahu sama ada ia benar ataupun tidak maka katakan sajalah yang kamu tidak tahu.

      Jika kalian orang yang benar dan membawa kebenaran dari Tuhan maka terangkan pada aku di sini SIAPAKAH QARIN? APAKAH FUNGSI KEWUJUDANNYA? MENGAPAKAH QARIN ITU SAMA SEPERTI KITA? UNTUK APA DIWUJUDKAN SATU MAKHLUK YANG MEMPUNYAI SIFAT DAN WAJAH SAMA SEPERTI KITA? Jika kamu orang yang terpelajar pula kamu beritahu pada aku apa yang guru kamu ajarkan tentang qarin pada kamu. Dan beritahu pada aku mengapa di saat kita mati qarin kita pula dibiarkan hidup? Sebenarnya terlalu banyak persoalan yang aku boleh beri dan aku cabar kalian untuk berikan hujah-hujahnya sehingga semua yang kalian hujahkan itu mampu berdiri kukuh dan logik diterima akal.

      Delete
  12. wahh.. bila kamu nak beraksi untuk umat manusia ni.. watak apa yang kamu pegangni? kamu nak jadi penyelamat umat manusia ke? lamadah asyik duk meroyan dalam blog aja macam jugak yang lain2.. mahadaya la.. raja nusantarala.. abuya la.. ini semua poyo.. bukan kamu sorang aja kena penyakit ni.. ramai yang perasan nak jadi penyelamat.. nak jadi Imam Mahdila.. pemuda bani tamimla.. sudah2la tu.. tak payahla duk layan bisikan2 tu..

    ReplyDelete
  13. Sukahati kamu mahu berkata apa. Aku hanya mengajak manusia berfikir dan membuka fikiran memikirkan tentang kebesaran Allah dan mengajak manusia mengenali diri mereka sendiri. Aku bukan membawa satu kumpulan beserta ajaran-ajaran pelik yang boleh memesongkan aqidah manusia dari beriman kepada Allah. Aku tidak mencari pengikut untuk menyokong aku sebagaimana yang kamu tuduh. Aku hanya mengajak manusia berfikir dan benar-benar memikirkan tentang apa yang aku sampaikan. Cukuplah Allah buat aku untuk menghadap manusia-manusia seperti kamu. Sesungguhnya semua jiwa datangnya dari Dia dan pulang juga kepadaNya.

    ReplyDelete
  14. Hanya kerana aku nyatakan BAHAWA ALLAH SAYANG SEMUA JIWA manusia mahu memerangi aku dan melemparkan kata-kata hinaan kepada aku. Hanya kerana aku katakan bahawa TIADA ORANG TENGAH ANTARA ALLAH DAN JIWA manusia mengetawakan aku. Hanya kerana aku katakan SEKSAAN NERAKA TIDAK ABADI umat Islam mahu membenci aku.

    Aku tak tahulah aku yang gilakah atau manusia yang dah gila... hanya kerana aku katakan ALLAH MENYAYANGI JIWA-JIWA SI KAFIR manusia menentang aku. Sungguhpun perit...namun aku telan..dan cukuplah Allah buat aku.

    ReplyDelete
  15. Allah itu Maha Berkuasa dan Dia akan memberikan Cahaya Petunjuk kepada sesiapa yang Dia Kehendaki sama ada manusia suka ataupun tidak. Aku membawa ke tengah-tengah kamu ilmu tentang JIWA dan ALAM untuk kamu memikirkan tentang Kebenarannya kerana kamu semua wahai manusia adalah jiwa-jiwa yang Allah ciptakan dan kamu berhak tahu siapa kamu yang sebenarnya... di mana kamu sekarang... apa tujuan kamu diciptakan dan banyak lagi persoalan dalam diri yang seringkali timbul.

    Namun manusia sombong dengan kejahilan mereka. Dahla bodoh...sombong pula tu. Manusia terutamanya umat Islam miskin dengan Ilmu tentang JIWA dan alam tapi mereka tidak mahu memikirkannya. ALLAH AKAN MEMBERIKAN ILMU PADA JIWA APABILA ADA KEPERLUAN. Jika benar kamu wahai manusia mahukan ilmu yang benar....mintalah padaNya dan bersabarlah. Kamu akan disuapkan dengan ilmu dari Allah bagaikan anak kecil yang diberikan susu oleh ibunya. Hadamlah perlahan-lahan supaya tidak tercekik.

    Manusia sungguh sombong. Mereka merayu-rayu pada Allah untuk diberikan Petunjuk agar dapat menerangi kegelapan jiwa mereka namun apabila Petunjuk datang mereka sombong dan menolaknya. Aku bukan nabi atau wali. Jika kalian tidak suka Allah memberikan ilmu pada aku...jangan menafikannya sebelum kalian nilai dengan akal yang waras. Bagaimanakah caranya kamu beriman? Adakah kamu beriman hanya kerana mengikut-ikut nenek moyang kamu? Pernahkah kamu mempersoalkan apa yang kamu mahu percaya sebelum kamu pahatkan kemas di dalam lubuk hati kamu? Bukankah kepercayaan kamu itu adalah hak kamu? Bukankah Allah berkali-kali menyuruh kamu memikirkan KekuasaanNya dan Kasih SayangNya? Adakah begitu cetek penilaian kamu terhadap Allah dan Sifat-sifatNya? Manakah perginya akal kewarasan kamu wahai manusia? Aku kau katakan gila dan meroyan sedangkan aku datang membawa pencerahan-pencerahan buat makanan jiwa yang hauskan pengertian. Adakah kamu mengejek-ejek aku dengan nafsu dan kehendak kamu yang jahil itu adalah benar di sisi Tuhan?

    ReplyDelete
  16. Umat Islam sombong dengan Ustaz dan Ustazah mereka. Umat Islam sombong dengan hasil didikan keluaran Universiti-universiti Islam mereka. Mereka sombong dengan Ulama-ulama mereka. Sombong dengan Guru-guru Tarikat mereka. Jika kalian semua adalah orang yang benar dan beriman kepada Allah... maka pertimbangkanlah apa yang aku bawa ini dengan jujur dan buang semua rasa hasad dengki. Kamu semua menyangka aku ini berkehendak dengan nafsuku sendiri lalu aku menulis untuk mendapatkan perhatian dan sanjungan kamu? Tidaklah aku menyampaikan apa yang benar dan haqq melainkan jiwaku didesak-desak untuk membawa semua ini kerana aku tidak tahan menanggungnya di dalam diri. Tarikan jiwa-jiwa di luar sana yang hauskan pencerahan membuatkan aku tidak dapat mengelak dari berkongsi apa yang aku ada. Disangkanya aku ini mengada-adakan cerita dan terlalu berkeinginan menjadi penyelamat manusia. Kamu ingat apa yang aku sampaikan di sini untuk popularitikah? Kamu ingat aku ini dambakan puja puji manusiakah? Hanya Allah yang tahu apa yang aku lalui. Aku tahu aku bakal dihina seperti ini...maka adakah kamu fikir aku suka dihina manusia dan dituduh macam-macam dari mereka? Kamu ingat aku seperti kamukah yang jika dihina boleh hidup dgn bahagianya?

    ReplyDelete
  17. Barangsiapa yang memikul Kebenaran yang lebih dalam dirinya maka dialah yang akan menang. Demi Allah dan KeagunganNya... aku mohon agar jiwa-jiwa yang Haqq akan diberikan kemenangan dan Demi Waktu segalanya akan terbukti.

    Aku tidak akan kalah dengan manusia seperti kamu wahai anon yang sombong dan jahil. Kamu tidak akan dapat membunuh mati jiwa aku dan kamu tidak akan dapat melemahkan aku dengan kata-kata hinaan yang kau lemparkan pada aku. Bahkan aku akan menjadi lebih kuat dan aku tidak akan berhenti melainkan jika tiba masanya.

    Aku akan sampaikan semuanya yang aku ada dan akan aku bantu jiwa-jiwa untuk menjadi jiwa yang bebas dan mengajak mereka kembali kepada fitrahnya sama ada manusia suka ataupun tidak. Kamu bukan Tuhan untuk menilai siapa aku. Dan kamu bukan Tuhan yang menentukan sama ada aku ini layak menerima PetunjukNya atau tidak. Dan untuk pengetahuan kamu wahai anon...bukan aku seorang yang diberi Petunjuk seperti ini... ada ramai lagi di luar sana yang menerima Petunjuk yang berbeza-beza bersesuaian dengan sifat mereka dan pembawaan mereka sama ada manusia suka ataupun tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu nak bantu sapa ni? bila lagi... kiamat dah dekat.. pegilah berdakwah pada bukan Islam.. berapa ramai dah yang kamu dah Islamkan..

      Delete
  18. Aku bukan datang dengan tangan dan omongan kosong melainkan aku datang dengan hujah-hujah yang menuntut kamu memikirkannya. Jangan kerana sombong kamu menafikan kata-kataku dan jangan kamu berdusta dengan hati kamu sendiri. Kamu ingat aku mahu menunjuk-nunjukkah tentang Hakikat Kelahiran Semula ini? Jika kamu mahu tahu benar ataupun tidak mengapa kamu tidak bertanya dengan Allah? Jika kamu tak tahu sama ada ia benar ataupun tidak...mengapa kamu tergamak mengatakannya tidak benar sedangkan kamu sebenarnya tidak diberikan pengetahuan yang benar dari Tuhan? Adakah kamu mengetahui hal yang ghaib? Jika kamu orang yang benar maka datang sini dan terangkan satu persatu di hadapan semua supaya kita sama-sama dapat pencerahan. Ataupun kamu adalah manusia yang tergamak menyorokkan kebenaran dan hanya menikmatinya semua sendiri? Kamu kata aku mendengar bisikan. Bisikan apa? Syaitan? Kamu kenalkah dengan Syaitan? Kenalkan pada aku siapa syaitan dan mengapa Allah menciptakannya? Beritahu aku tentang Hakikat Kewujudannya jika kamu adalah orang yang benar. Kamu jangan sombong wahai anon. Kamu datang rumah aku dan memperbodoh-bodohkan aku...kamu fikir kamu siapa? Tidaklah lain melainkan si kurus dan pengecut lalu datang di tingkap rumah aku dan mengejek-ejek aku dengan kejahilan dan kesombongan kamu. Jika kamu merasa cukup dengan apa yang kamu percaya maka duduklah diam-diam dan jangan ganggu orang lain. Jika kamu tidak tahu sama ada apa yang aku sampaikan ini benar ataupun tidak mengapa kamu memandai-mandai dan menuduh aku macam-macam seolah-olah Allah di sebelah kamu dan mengiyakan semua ejekan kamu pada aku? Jika kamu orang yang bijaksana dan orang yang benar mengapa kamu tidak hadir di tengah-tengah masyarakat dan mengajar manusia tentang kebenaran yang benar2 datang dari Tuhan? Jika kamu memikul ayat-ayat Al-Quran dan kamu mengajarkannya di tengah-tengah umat Manusia mengapa kamu tidak benar-benar memikirkan maksud ayat-ayat di dalamnya? Adakah Al-Quran mengajar kamu mengejek-ejek manusia lain yang datang membawa ilmu? Manakah perginya adab dan budi bahasa kamu serta ketinggian akal kamu berkat hasil didikan Al-Quran dalam diri kamu? Jika inilah gaya seorang Muslim yang benar kononnya yang berjaya kamu pamerkan ternyata kamu gagal! Malah nilai kemanusiaan kamu juga gagal dan jelas-jelas jiwa kamu muda dan mentah. Dan adakah manusia seperti kamu layak memimpin yang lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa yang nak jadi pemimpin ni? bukan kamu kah yang perasan penyelamat manusia.. sudahlah.. Allah dah bagi peluang kedua gunakan sebaik mungkin..

      Delete
  19. kamu bercakap seperti semua orang lain tidak betul.. waliNya tenang jiwanya tidak sperti kamu..

    ReplyDelete
  20. Sebenarnya sifat-sifat kamulah yang menyerupai Syaitan jika kamu benar-benar mengenali syaitan. Kamu lihat dan cerminlah diri kamu sebelum kamu datang mengata aku di sini. Kamu tidak kenal aku dengan sebenar-benar kenal berani kamu melemparkan kata-kata busukmu di sini?

    Aku kata...jika kamu orang yang benar dan bawa kebenaran dari Tuhan maka datang sini dengan hujah-hujah kamu dan patahkan hujah-hujah aku. Sila keluarkan semua pengetahuan kamu yang terhebat dan ajari manusia siapakah diri mereka yang sebenar-benarnya. Ajari manusia siapakah JIWA dan ceritakan semua tentangnya. Pastinya kamu tidak mampu kerana aku tahu KAMU BUKAN HAQQ KE ATAS ILMU INI. Aku tak mahu dengar yang lain dari kamu melainkan hujah-hujah yang benar tentang semua ilmu ini.

    Aku cabar kamu.

    Dan kita sama-sama tengok siapakah yang lebih benar.

    ReplyDelete
  21. Hmm...bodohnya aku mahu bertekak dengan orang seperti ini...mesti kamu kenal dengan wali-wali Allah kan? Hebat kamu ni...tapi setakat ni aku tak dengar apa2 dari kamu melainkan kata-kata ejekan. Mana pergi ilmu kamu? Aku nak tengok juga betapa hebatnya kamu.

    ReplyDelete
  22. Aku bukanlah wali-wali dan ahli sufi. Aku adalah manusia biasa yang akan melantun jika ada yang mahu memijak kepala aku. Aku adalah manusia yang rasa sakit jika disakiti dan PASTI aku akan melindungi diriku sendiri. Hahahhaa...kenal dengan jiwa wali konon...aku tak geng dengan wali-wali ni..diorang ni bukan geng aku. Semua adalah si kucing yang manja!

    ReplyDelete
  23. wali itu adalah hamba yang hampir denganNya.. kamu cakap kamulah wakil tuhan.. membawa kebenaran tetapi kamu tidak mau masuk geng mereka yang hampir dengan tuhan.. pelikla perangai kamu.. sakit kamu datang kembali.. aku seperti bertekak dengan budak 5 tahun.. best la kamu ni.. hehee..

    ReplyDelete
  24. hahahahaha.. aku tak gila.. mana ada orang gila mengaku dia gila.. aku tak gila.. kamu yang gila kata aku gila..gilakah manusia..

    ReplyDelete
  25. Annur dan yabedabedu akan datang membela si MudahLena.. ingat dah pulih rupanya sakit datang kembali.. bawak2la berubat dengan cara kerohanian..

    ReplyDelete
  26. Kamu ni tahu-tahu saja Allah bagi aku peluang kedua. Allah ada bisikkan ke kamu ke? Sejak bila pula Allah besekongkol dengan kamu mahu menjahanamkan aku? Ya. Memang aku akan memimpin jiwa-jiwa yang mahukan pimpinanku. Aku akan ajari mereka untuk menjadi jiwa-jiwa yang gagah dan beriman pada Allah. Ya. Memang benar. Maka kamu tidak puashati ke dengan aku? Kenapa? Jika kamu tak mahu percaya...iya sudahlah..aku tak pernah memaksa sesiapa. Kenapa aku tak ajari umat yang bukan Islam kerana itu bukan tugas aku. Aku ditugaskan untuk membakar kesombongan Umat Islam yang sombong dengan syurga mereka. Yang sombong dengan pengetahuan mereka yang cetek itu. Kerana aku tahu Kelahiran Semula itu benar dan walaupun si kafir tidak menemuinya sekarang aku tahu suatu hari nanti dia akan menemuinya. Itu sebab aku tak kelam kabut mengejar mereka satu persatu. Dan telah aku katakan pada sesiapa yang bukan Islam yang aku temui tentang Kebenaran ini dan mereka juga adalah jiwa-jiwa yang tidak boleh dipaksa sama seperti kamu dan aku.

    ReplyDelete
  27. MS, usah dilayan sangat usikan-usikan nakal macam tu. Bagi pembaca yang biasa dengan jalan Tarekat, hakikat & Maarifat biasanya mereka tidak akan komen begitu sekalipun tidak bersetuju. Kerana, pada kemuncak pengetahuan manusia ialah Allahuálam.

    Sementelahan MS telah sebut psl Qarin, minta jelaskan tentangnya. Sebelum ini sudah disebut serba sedikit bahawa Qarin itu adalah carbon copy kehidupan manusia pada hayat yg lepas. Adakah lagi penjelasannya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tak geng sama kamu geng tarekat..

      Delete
    2. Aku ada banyak selitkan tentang qarin di sana sini. Baru terbuka sikit demi sikit. Aku suka sakat anon-anon yang acah-acah bagus ni. Dia kata nasib aku tak kojol masa kat putrajaya. Sungguh beradab sopan bahasa yang digunakan anon tu. Sekolah kat manalah agaknya ya...aku ni suka kutuk-kutuk sufi dan wali-wali sbb mereka sangat comel dan sangat penyabar. Mereka punya hati yang baik. Aku tahu. Cuma aku menyampah tengok mereka acah-acah alim dan asik duk bersihkan diri je padahal hakikat manusia manalah ada yang bersih tahap optimum melainkan dalam diri pasti tercalit keburukan kerana ketidaksempurnaan itu adalah hakikat ciptaan.

      Anon ni fikir aku bawak ajaran sesat agaknya tu yang dia datang nak menasihatkan aku. Hmmm.....apa-apa ajelah labu...tunggulah aku datang bawak Scientific Explanation. Akan aku buktikan bahawa SEMUA INI TERMASUKLAH JIWA ADALAH CAHAYA. Dan dalam hakikat keabadian masa kelahiran semula memang benar dan juga hakikat tenaga.

      Delete
  28. peluang kedua sebab tak kojol masa mengamuk kat putrajaya.. kalau orang kata bodoh tak nak ngaku.. tapi memang bodohpun.. kat bradokapak pandai pulak kamu nasihat jangan taksub.. tapi kamu.. apapun buatlah apa yang jelas tinggalkan apa yang samar2.. tak perlu kamu nak jadi penyelamat bagai.. selamatkan diri kamu dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantiknya budi bahasa kamu.. hahahahaha...peluang kedua..peluang ini aku gunakan sebaik-baiknya untuk membimbing yang lain. Dan banyak lagi hikmah tentang kejadian Amuk tu yang tak perlu aku ceritakan malahan aku terlalu bersyukur dan dapat melihat ada sesuatu yang Allah nak hadiahkan pada aku. Kan...kann yabeda? memanglah aku bodoh...dan memang doktor dah sahkan aku tak waraspun ketika kejadian...kamu lagi bodoh sebab nak bergaduh dengan orang gila seperti aku. kalau kamu waras kenapa dengan orang gilapun kamu mahu bertekak? itulah aku cakap...aku yang gila ke kamu yang gila?

      Delete
    2. aku yang gila.. kamu tak gila.. mereka yang kata kamu gila yang gila.. cakap orang lain gila boleh gilakan orang gila.. ahh gila..

      Delete
  29. Aku tak geng dengan wali bukan kerana aku membenci mereka tapi kerana aku suka melihat mereka terkedek-kedek atas cendawan dan membuat rumah di atasnya. Aku ada geng aku sendiri dan aku bangga dengan mereka. Itulah kamu...kamu sombong dengan aku...macam mana aku nak kenalkan mereka pada kamu. Kami memang sombong dengan kehebatan kami. Hahahahaha.... Dan Allah juga tahu kami bagaimana. Kesombongan kami hanyalah pakaian yang hanya digunakan apabila perlu. Aku tahu kamu tak akan faham dengan maksudku.

    Sudahlah anon...aku tak pernah membenci kamu. Marilah berteman denganku..aku juga syaitan...sama seperti kamu...tentu kamu tidak tahu bukan bahawa kamu juga syaitan cuma kamu yang tidak sedar. Aku mengaku memang aku syaitan...dan aku juga adalah manusia. Manusia itu adalah alam di mana di dalamnya sendiri terdapat alam malaikat...alam jin...alam binatang dan alam insan... cuma manusia banyak yang jahil.

    Anon...aku memang tak geng dengan wali-wali ni...sebab mereka ni manja dan suka merengek-rengek dengan Tuhan. Tuhan selalu juga sakat kami tapi kami memang jiwa-jiwa pejuang yang tak suka merengek-rengek dan meminta-minta ni. Kami memang acah-acah bagus dan hebat tapi hanya depan Tuhan kami...kami mengaku kalah. Tuhan selalu juga buli kami kerana kami suka berlagak tapi Dia tak pernah membenci kami. Dia tahu dalam hati kami tiada rasa benci yang ada hanyalah rasa kasih dan sayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tunggu jugaklah apa yang kamu boleh dan akan lakukan untuk kami manusia.. syukur tuhan telah turunkan penyelamat..

      Delete
    2. Ohh.. ini yang kamu tunggu rupanya.. bila berhasil baru kamu akan percaya lah.. begitu?? terang dan jelas kamu ni seperti lalang.. kemana angin ditiup kesitu la kamu rebah.. orang yang tiada pendirian singgah di rumah orang dan buat lawak spastik.. adeiii.. jalan daaa....

      Seekz

      Delete
    3. kami bukannya penyelamat naik kuda terbang seperti kisah2 kami yang lampau. huhu...kami kali ini cuma datang bawa pencerahan. mahu menerima manaku dan untuk menolak itu terserah. daripada kamu gaduh-gaduh apakata kamu buka fikiran dan cuba duduk dan fikir elok-elok semua ni...bukan senang wooo nak dapat ni...macam nak mati...

      Delete
    4. dah kalau auta ja sapa nak percaya..

      seekers

      Delete
    5. Setakat ni aku rasa kamu seorang sahaja tak percaya.. bawaklah lagi semua rakan2 kamu untuk turut sama tidak mempercayai apa yang dituliskan disini.. tapi datang dengan ilmu bukan untuk mengejek2.. kerana bila kamu sudah mula mengejek dan merendah2kan orang lain, maka kamu dikira orang yang kalah.. Tuhan itu amat penyayang pada sekalian makhluk ciptaanNya.. Owh mungkin juga kamu sudah setaraf dgn tuhan barangkali.. hmmm..

      Seekz

      Delete
    6. Seekers....ini ILMU RASA. Hanya yang merasa tahu nikmatnya. Yang tidak pernah merasa berfikir mungkinkah semua ini lawak jenaka atau penipuan semata-mata. Tidaklah kami mampu menolong kamu anon melainkan kamu merasainya sendiri. Takde apa yang boleh dikongsikan tentang rasa melainkan kamu berjaya membuka pintu hati kamu sendiri.

      Delete
    7. Sesuatu ilmu yang diberi bukan untuk terus dipercayai.. tapi utk difikir2kan.. berfikir dengan sekuat2nya dan jika tidak mampu mintalah Tuhan membantumu.. pasti akan sedikit demi sedikit tuhan beritahu.. tapi apa yg kamu lakukan disini ilmu yang diberi bukan difikirkan dahulu tapi terus mengatakan ia auta..

      Seekz

      Delete
  30. Kelahiran Semula pada hakikatnya benar jika kita memahami konsep masa. Linear time - past, present & future sebenarnya tiada. Yg sebenarnya wujud adalah Present. Segala2 wujud serentak. Kalau dibuka hijab tentang hakikat masa - sure boleh gila. ramai yg pernah lalui keadaan ini. Kita sebenarnya wujud dlm matrix mimpi.

    ReplyDelete
  31. Quote :

    Anonymous 9 October 2013 16:44

    "dia tak geng sama kamu geng tarekat.. "

    Saya boleh jadi orang tarekat dan saya boleh cakap macam Immortal. Tapi di luar sana awak akan lihat saya sbg org Syariat. Kenapa tak percaya ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya percaya.. saya percaya.. kdang awak boleh jadi highlander jugakkan..

      Delete
    2. kita ni boleh pakai banyak topeng dan semua itu bergantung apabila ada keperluan. itulah anon...kamu tak mahu fahamkan bila aku ceritakan tentang immortal...kamu fikir aku mengarut...

      Delete
    3. aku orang awam mana ada ilmu tinggi2 ni..syariat pun belum lepas.. immortal la.. highlanderla.. mana aku tau semua tu.. lama lagika nak tukar topeng tu.. nama amik watak muhdalena.. tukar ajala DVD lain..

      Delete
    4. aku bukan macam geng si sufi yang main magic2 ni. aku kena ikut law alam. dan aku banyak gunakan law alam untuk apa-apa planning. aku akan pakai topeng muhdalena ni sampai jiwa aku ditarik keluar dari jasad yang bernama muhdalena ni. tapi aku ke sini bawa tugas aku sendiri. yang mana orang lain nak ketawakan akupun ketawakanlah...aku tak kisah..aku akan tetap teruskan tugas aku sampai aku kojol....huhuhuhu

      Delete
  32. Jika MS telah silap langkah dlm kes Putrajaya, dia telah mendapat bahagiannya di sisi undand-undang. Lagipun dia sudah mengaku kesilapan. Mengapa perlu prejudis dan mahu menghukum lagi ?

    Biarlah dia berkarya dan meluahkan apa yang dia percaya. Dia tak paksa sesiapun percaya apa dia sebut.

    the watcher

    ReplyDelete
    Replies
    1. memangla tak paksa.. mahadaya pun tak paksa..

      the washer

      Delete
  33. Quote

    Anonymous9 October 2013 16:57

    "saya percaya.. saya percaya.. kdang awak boleh jadi highlander jugakkan"

    Hahaha kanak2 ribena..

    ReplyDelete

  34. Wahai kanak2 Ribena. Cubalah baca Suluk Ling Lung karya Sunan Kalijaga. Nanti kamu akan jumpa apa yg MS sebut dalam ni. Tapi Sunan Kalijaga pun wali kan ? Dia pun satu kepala dengan Siti Jenar. Kenapa Siti Jenar dituduh 'sesat'tapi tak Sunan Kalijaga. Dan apa salahnya geng tarekat nak kawan dengan Immortal mcm geng MS? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tu immortal rupanya.. patutla.. tapi dia masih belum ingat sepenuhnya kut.. sebab kalau immortal takkanlah tak ingat betul2 kejadian silam.. dan dia yang sendiri pilih DVD tu..

      Delete
    2. Di Negeri Kahyangan semua puak-puak hidup dengan bahagia dan tiada benci walau pun mereka geng dewa dewi bertentangan dengan geng wali-wali. Kami bukanlah musuh pada dalam diri kecuali musuh dengan cara yang tersendiri. Highlander tu Shiva la anon...kamu tak percaya pun tak pe..aku cuma bagitahu sahaja..

      Delete
  35. Anonymous9 October 2013 17:08

    "memangla tak paksa.. mahadaya pun tak paksa.. "

    the washer

    Bagus2. Mengaku pun the washer. Maka basuhlah hati kamu dulu...Takde sabun nanti hamba bagi sabun buku cap kapak...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hati aku kotor.. kena guna peluntur.. tapi belum tentu bersih jugak.. takpala sekurangnya kamu layan juga aku.. bukan senang nak dapat interaksi dengan geng2 rahsia ni..

      Delete
    2. ada banyak cara nak bersihkan hati ni..melalui zikir boleh..melalui penyesalan boleh..melalui penderitaan juga boleh...kamu pilihlah yang mana kamu mahu..setiap satu punya cerita tersendiri..

      Delete
  36. Anonymous9 October 2013 17:14

    "hati aku kotor.. kena guna peluntur.. tapi belum tentu bersih jugak.. takpala sekurangnya kamu layan juga aku.. bukan senang nak dapat interaksi dengan geng2 rahsia ni.. "

    Alamak gua kalau org nak ajak sparring ke apa ke gua tak goyang tapi kalau dah merendah diri mcm ni gua tiba2 sayu. Sbb gua cuma garang pada manusia yg ego...

    Gua pun silent reader. Tak masuk geng MS. Tapi gua ikhlas mencari kebenaran. Kalau gua tak setuju gua ada cara yg lebih berhikmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ho...ko tak geng dengan aku eh? mehla sini tembak aku pakai zikir ko kalau nak main perang-perang dengan aku. Nanti si Kali datang menjelma dan jelir lidah uwekk.uwek...huhuhu...

      Wei bro...aku tak egola....aku cuma berlakon...huhuhu....
      korang ni semua sama je immortal cuma kita semua geng lain-lain...
      geng dewa dewi ni geng hitam dan dorg mmg tak geng dengan geng putih mcm wali dan sufi...

      tapi bila balik kahyangan semua makan semeja dan tengok wayang cerita di dunia bersama-sama. kat sana semua main tolak-tolak kepala je tapi saling sayang-menyayangi...huhuh

      Delete
    2. lu setuju ke bro dengan segala penulisan MS ni.. kalau lu setuju wa takdak masalah.. tapi kalau lu tak setuju takkan lu diam aja bro.. lu ajarla gua cara yang lebih berhikmah tu.. gua lama duk perhati aja perangai si roh yang menggunakan jasa muhdalena ni bro..

      Delete
    3. hui...kedengaran macam orang nak tunjuk hebat...
      marilah sini tunjukkan senjata kalian...
      aku memang masih belum pulih ingatan yang sepenuhnya...jadi mungkin kalian berhasil bodoh-bodohkan aku di sini...huhu...tryla dulu aku nak tengok..

      ko bagitahu aku kat tempat pentadbiran kerajaan langit tu berapa besar kitab-kitab yang malaikat simpan kat rak sebagai rekod tentang jiwa....aku nak dengar jugak...

      patu ko bagitau kat aku macam mana rupa pintu2 kat langit tu.. nak jugak dengar ilmu hikmah korang...ni tak aku cerita kat sini sorang2 semua duk kata aku sewel..

      Delete
    4. pehh hebatnya.. sembang dah tak jejak bumi.. ilmu tinggi melangit..

      Delete
  37. aku bukan kata kau bawak ajaran sesat ka apa.. ya aku tahu adanya roh yang masih mempunyai misi.. yang aku tak suka ni perangai kau yang suka mengAku.. ingatlah Dajjal 30 itu terjatuh kerana pengAkuannya..

    ReplyDelete
  38. kalau ko pandai sangat...cuba ko terangkan kat aku apa beza RUH dan JIWA...aku nak dengar....

    oh ya...buat pengetahuan ko...geng dewa dewi memang suka guna AKU...AKU ni...kami dah tenggelam dalam keAkuan dan sungguh seronok sekali berenang dalam ni...huhuhu.... tu yang kami jadi Boneka...bukan seronok pun...memangla sakit...tapi kami memang suka menyakitkan diri kami sendiri kerana jiwa kami membesar dalam kesakitan tu. baru thrill....ni tak...si sufi asik duk mintak Tuhan PERMUDAHKANLAH..PERMUDAHKANLAH... apa yang thrillnya pun aku tak tahu...lembik...manja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi satu cuba kau terangkan pada aku siapa DAJJAL. aku nak jugak dengar...bagitahu aku tentang hakikat kewujudan dia...dan apa-apa ajelah tentang dia... aku rasa aku pun dajal juga....huhu....kamu pun pasti juga dajal...cuma kamu tak sedar...kamu terangkan dulu...nanti aku menyusul dengan apa yang aku tahu...

      Delete
  39. Mari kita keluarkan semua ilmu yang kita ada barulah sama-rata dan sama adil...kita tengok ilmu yang mana memiliki Cahaya yang lebih terang sehingga menyilaukan mata..sehingga pasti membutakan mata yang tidak mahu mengambil pengertian...

    Aku bukan datang dengan kesombongan yang dibuat-buat melainkan semuanya bersebab...aku cabar kalian jika kalian orang yang benar. Sampai bila nak sorok ilmu bawah selimut? Abis ke nak makan sendiri? Aku tahu kalian bukan calang-calang orangnya...semua menuntut dengan guru masing-masing...

    Marilah semua...bukak kitab masing-masing...kitab kuning ke...kitab hijau ke...Tajul Muluk ke...kitab sunan-sunan ke...kitab wali-wali ke....meh sini aku tengokkan mana tahu ada yang korang tak faham ke...huhuhuhu...manala tau tetiba aku boleh ajarkan pulak...hehehehe....manala tau kan...tetiba Allah bagi aku Cahaya dan mampu menyuluh kitab-kitab korang...huahuahuaa.....

    Kalau tak mampu...aku duduklah diam-diam kat sini...dan mendengar dengan khusyuk semua ilmu kalian sehingga membuatkan aku mampu tidur dengan lena...aku ni tak sombong dengan ilmu...kalau aku tak tahu..aku kata saja aku tak tahu..maka aku pasti akan beruntung kerana nanti aku akan diberitahu...

    ReplyDelete
  40. Tak salahpun kalau kita semua bukak kitab masing-masing dan study sama-sama. Tak rugi kan? Nanti kita akan dapat bandingkan ilmu-ilmu kita dan sesiapapun harus tunduk dengan Kebenaran. Itu Law-nya.. aku tak pernah ego dengan Ilmu dan Kebenaran jika ia datang pada aku. Dan di balik kamu seringkali aku terduduk kalah dengan kebenaran...

    Marilah kita berkongsi...aku pun jahil juga...aku pun ada bodohnya...sama seperti kamu...huhu...

    ReplyDelete
  41. Aku tunggu kalian semua. Kalau tak sampai juga...nanti aku akan melalut sorg2 kat sini...janganlah nak condemn aku belakang-belakang...tak puas hati cakap...kamu tengok aku ego..cuba selam dan buka hijab aku lagi...apakah benar aku ni seorang yang sombong?

    ReplyDelete
  42. SYAITAN...IBLIS DAN DAJJAL adalah watak yang diada-adakan untuk JIWA memahami tentang Dirinya sendiri... kalian janganlah keliru...semuanya memang wujud...tapi kewujudan yang bukan Hakiki.. semua hanya wujud dalam diri.. semua tak wujud..yang benar-benar wujud HANYALAH JIWA....mengertilah wahai jiwa..dan rasailah alam syaitan..iblis dan dajjal dalam diri..

    Dajjal adalah makhluk yang mempunyai ruh dan jasad tapi TIDAK MEMPUNYAI JIWA. Fitrah Dajjal adalah untuk melakukan PENIPUAN dan SALAH JIKA DAJJAL TIDAK MENIPU. Kerana memang dajjal ditugaskan Allah untuk membawa penipuan dan dia memang geng dengan Iblis dan Syaitan yang fitrahnya menyesatkan manusia.. Dajjal tidak tahu tentang hakikat kewujudannya dan dia dihijabkan dari mengetahuinya dan jika dia disingkapkan hijabnya tentang kebenaran ini maka akan mencairlah ia dan lebur kerana dia telah menemui hakikat keTIDAKWUJUDANNYA.. namun Allah tidak menyingkapkan hijab ini kerana watak Dajjal adalah wajib sebagai pelengkap untuk JIWA MEMBESAR. Maka kami dan geng-geng kami tak takut dengan iblis dan dajjal bukan kerana sombong tapi kerana kami tahu hakikat mereka malah jiwa-jiwalah yang sebenarnya memiliki sifat-sifat Iblis dan Dajjal dalam diri tapi mereka terus-terusan menafikan hakikat ini dan seringkali menyalahkan Iblis dan Dajjal walhal semua itu adalah diri mereka sendiri. Hanya dengan Ikhlaslah semua ini bisa ditembusi sehinggalah diri melebur pada DzatNya....

    ReplyDelete
  43. Kalian semua sebut-sebut tentang KEEGOAN DAN KESOMBONGAN. Tapi adakah Kalian kenal dengan apa yang kalian sebut-sebutkan itu? Kerana aku kenallah maka aku berani bermain dengan kesombongan ini. Kesombongan dan keegoan itu sebenarnya adalah HIJAB CAHAYA YANG BERSIFAT MEMBAKAR DENGAN TAHAP KEPANASAN YANG AMAT-AMAT TINGGI. Siapa sahaja yang mendekati hijab ini maka dirinya dan orang lain akan merasa kepanasannya dan juga turut membakar hijab sesiapa yang mendekati mereka yang memakai hijab ini. Maka jika aku sombong... kamu jangan risau kerana aku hanyalah mahu membakar hijab diriku sendiri kerana di saat aku sombong dan egois hijab diriku terbakar lalu tersingkaplah hakikat dalam diriku dan memberikan aku ilmu dan rasa yang baru. Lalu aku pun belajar dan mengenal diriku sendiri. Bukan semua mampu bermain dengan hijab sombong ini kerana bukan semua jiwa tahan dengan kepanasannya dan ia sungguh menyeksa jiwa. Aku biasa lasakkan diriku sendiri kerana aku mahu belajar cepat. Jika kamu tak pandai kawal maka kamu jangan berani-berani pakai hijab/selendang kesombongan ini. Kerana aku selalunya 'pinjam' sahaja dari Allah dan aku selalu pulangkan semula jika dah habis pakai...itupun aku biasanya pulang dengan longlai dan melecur lemah seluruh jiwa. Tapi nanti aku tahu...Allah akan sapukan ubat pada jiwa aku...aku berehat sebentar dan nanti jiwaku akan pulih semula. Dengan hijab kesombongan juga...apabila aku pakai...aku akan mampu membakar hijab orang di depanku dan membuatkannya akan menunjukkan wajahnya di sebalik topeng/hijab yang dipakainya itu. huhu...aku juga menggunakan hijab ini apabila berhadapan dengan musuh.

    Tapi ada kuasa yang lebih hebat yang mampu meleburkan hijab kesombongan ini. Apakah itu? Itulah dia Ikhlas ataupun Kasih dan Sayang... ia mampu menembusi hijab kesombongan ini walau setebal manapun.

    Kalian mahu tahu bagaimana aku boleh tahu? Kerana aku adalah MAYA. Maya itu adalah aku dan diriku sendiri. Ia adalah haqq kepada aku. Tentu berbulu je kamu dengar statement aku ni kan? Huhu....

    Nanti aku ajarkan pula tentang Sifat pada jiwa..sebentar ya...aku ini sebenarnya bukan seperti kalian yang belajar melalui guru dan diajar macam-macam. Aku tak belajar kitab-kitab seperti kalian. Tapi Allah itu Maha Hebat...aku meminta Dia pasti tunaikan...cuma ada trickla sikit supaya permintaan tu dikabulkan. huhuhu...sorry Boss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pehh maya karin.. aku suka maya karin

      Delete
  44. Setiapkali kelahiran kita akan dimasuki sifat-sifat watak yang kita bawa pada kelahiran tersebut dan tatkala jiwa pulang berehat sebentar...sifat-sifat itu telahpun melebur dan sebati di dalam diri jiwa tersebut dan apabila lahir semula sifat-sifat tersebut kekal di dalam diri dan semua ini berulang-ulangkali sehingga ada sifat yang benar-benar dominan pada diri jiwa tersebut. Sifat yang dominan itu juga membentuk wajah jiwa. Seperti aku...aku pernah membawa watak air agak lama juga...dan sifat air itu ada di dalam jiwa aku. Semakin banyak kelahiran semula yang dilalui oleh jiwa akan semakin jelas dan kekal sifat dan wajah jiwa yang mana pada awal penciptaannya jiwa tidak mempunyai wajah.

    ReplyDelete
  45. Maka untuk mengenali diri kalian...lihatlah pada sifat yang ada dalam diri kalian. Renung dengan jujur dan ikhlas pada diri...apakah sifat anda. Kemudian lihatlah ke cermin dan renung pula wajah anda. Semakin anda mengenali diri akan terpancarlah cahaya wajah anda pada diri dan wajah anda mulai berubah sikit demi sikit menjadi wajah yang berbeza daripada waktu anda kanak-kanak dan remaja dulu. Itu sebabnya kadang-kadang jika anda bandingkan gambar-gambar muka anda ia seakan-akan berubah dan menjadi orang lain berbanding muka anda pada tahun-tahun yang lepas. Terus-terusanlah membongkar rahsia diri dan mengenali diri anda kerana anda akan dapat melihat wajah anda yang semakin hari semakin berubah.

    Maka tidak hairanlah kadang-kadang kita melihat wajah seseorang seperti wajah kuda..wajah syaitan.. wajah itik...wajah biawak...wajah kucing...wajah air...dan macam-macam lagi wajah. Apakah wajah jiwa yang sebenar-benarnya? Lihatlah pada cermin dan layan....huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam-macam wajah ^_^. jadi tuan blog tak marah, saya pun tak jadi marahlah hehe. Akak, saya saja je tumpang lalu. Akak, ada yang wajah dia macam..hodoh, ada yang wajah dia bercahaya. hmm panas, tak tahan panas. Susah bila rasa getaran tu (haba). Takde yang rasa sejuk ke?

      ok, bye, take care. homework due date esok huhu, sangat sibuk n saja2 buat sibuk.

      nah anon, aku bagi kat ko lagu ni
      http://www.youtube.com/watch?v=bJJrdA2CtIM

      Delete
  46. Apabila kita lahir semula berkali-kali maka apakah yang kekal dalam diri kita?

    Itulah dia SIFAT DAN WAJAH. Inilah juga cara yang aku gunakan untuk mengenali seseorang dan juga orang di sekitar aku. Dengan cara ini juga yang membantu aku mengesahkan bahawa aku tidak berkhayal dan berilusi sendiri.

    Ada lagi satu yang kita turut bawa dalam diri...itulah RASA yang tersimpan kemas di dalam hati. Melalui rasa ini jugalah aku dapat mengingat peristiwa-peristiwa yang lampau.

    ReplyDelete
  47. RUH TIDAK MEMPUNYAI MISI. HANYA JIWA YANG MEMPUNYAI MISI.

    Ruh dipinjamkan dari Kerajaan Langit untuk MELEKATKAN JIWA DAN JASAD. Kemudian barulah dikatakan bernyawa dan ruh berfungsi sebagai petrol jika boleh diumpamakan dan jika ruh ditiupkan pada jasad dan melekatkan jiwa maka barulah jiwa boleh menaiki 'kenderaan' jasad ini untuk melunaskan misi jiwa. Ruh ini berbentuk bulat pipih dan berwarna biru malap dan saiznya lebih kurang sama dengan tengkorak manusia. Bagaimana aku boleh mengenal ruh yang menjadi perbahasan ramai ilmuan Islam ini? Daripada pemegang ilmu haqq jiwa. Iaitu Shiva. Tak percaya dengan apa yang aku beritahu ini? Hahah...anggap sahajalah aku bicara gila. Dan mahu tahu lebih mintalah pada Allah untuk ditunjukkan rupa ruh dengan ertinya yang sebenar-benarnya..jika kamu dapat lihat maka itu rezeki kamu. Dan satu pengetahuan lagi untuk dikongsikan...adakalanya ada makhluk yang hidup hanya dengan ruh dan jasad sahaja dan makhluk ini bukanlah diciptakan untuk diuji...malah dia diciptakan untuk menguji jiwa. Jika kamu punya kuasa cahaya yang hebat...suluhlah pada sesiapa di sekitar kamu...barangkali dia tidak mempunyai jiwa.

    ReplyDelete
  48. Apabila seseorang itu 'mati' pada hayat tersebut...RUH dipulangkan ke Kerajaan Langit dan Jasad dipulangkan ke bumi. Ruh bersifat rabbaniyyah dan suci. Ruh tidak diuji dan hanya dipinjamkan berfungsi sebagai petrol untuk menaiki jasad dan yang sebenar-benar diuji hanyalah JIWA. Fahamilah wahai jiwa-jiwa semua...

    ReplyDelete
  49. Dah lah pergilah dari sini, kalau tak suka pergi jauh-jauh. Jangan bandingkan MS dengan siapa-siapa. Siapa kau nak banding-bandingkan orang? Penyelamat baru kah? Kenapa diungkit perihal-perihal lama? Mana isinya? Signifikasinya mana? Apa itukah cara kau? Kau kata MS kayak anak 5 tahun, tapi sebenarnya kau yang begitu. Bukankah cara provokasi tu cara anak-anak kecil? Kalau nak cakap orang salah bawa lah hujah kamu! Potpet-potpet habuk pun takada. Meh-meh sini jelaskan satu persatu apa yang salah, cuba betulkan. Jangan main sembang tak tentu arah. Lagi satu, jangan judge orang dari perkara yang lepas. Kalau kau orang baik-baik tak adanya nak kaitkan dengan benda yang lepas, nabi-nabi pun tak macam tu. Kata sayang nabi, tapi perangai nabi tak di praktikkan. Munafik saja lebih, berlagak hero.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah.. sapa yang hero.. tak boleh cuit sikit.. siapa yang beria2 nak jadi penyelamat? sebab aku bukan nabi la perangai aku camni.. aku tak baik2 la aku ungkit yang lepas2.. hahahaha.. kalau tak boleh cuit tak payah buka blog.. hahahaha..

      Delete
    2. geng dewi2 dah turun ramai2 dari kanyangan.. pehh..

      Delete
    3. sayang aku kat ko ni wahai anon...sbb orang mcm ko ni aku buat punching bag je...buat training...huhu...terima kasih anon...kerana kaulah aku dah cool sikit....nasib kau tak datang 4-5 bulan yang lalu...huhu...nasib ko baik sbb aku dah tambat Kali kat tepi kolam nun....huhu

      dia ketawakan kita ya...marilah kita ketawa bersama-sama kanak-kanak ribena ni....wkwkwkwkwkwkw....

      sebenarnya...aku tengah mengarang filem untuk hollywood ni anon..bestkan...?

      Delete
    4. kita semua ni adalah keji...=p

      aku keji kau juga keji..
      cuma jarum yang patah jangan disimpan di dalam peti..nanti tercucuk ke hati..

      ambil sahaja mana yang mampu dicerna...
      kepada yang memahami...mari kita sama-sama bongkarkan apa yang ada..
      kepada yang tidak memahami...anggap sahajalah ini semua gurindam jiwa-jiwa yang lara...mudah-mudahan tidur malam tidak mengigau...jgn lupa cuci kaki..
      level pemahaman kamu semua tidak sama rata...aku akan cuba sebaik mungkin untuk memerah jiwaku seperti lemon ya..sama-samalah kita menunggu Ilmu dari Tuhan untuk kefahaman bersama.

      Agak-agak tak faham...anggap sajalah aku bicara gila kerana aku ni kuat melalut orangnya...tu yg si anon kata aku meroyan tu...ada-ada masa kewarasanku tiba tahap gaban nanti...jangan tercekik pula mahu menelan semua kata-kataku. Aku pasti si anon ni bila aku bercakap bukannya dia mahu menelan kata-kataku dan menghadamnya dengan baik. Sbb dia tak faham. Aku ni bicara hal falsafah tahap PhD....tapi diingatnya aku ini borak-borak kosong macam di FB...dia dah tersalah masuk rumah tapi tak mahu keluar pula...biarkan sajalah...kasihan..nanti aku hidangkan makanan yang lembut2 buat kamu ya...aku sayang kamu...aku tak mahu kamu tercekik...cuba kamu tanya aku elok-elok...apa yang kamu tak fahamkan sebenarnya ni...apa persoalan di benak kamu sehingga membuatkan kamu terpinga-pinga di sini..orang kata A kamu kata B..orang cerita C kamu faham D...

      Di sini orang bicara Ilmu Tawawwuf Tahap Tinggi...sama aja ilmu aku dengan Ilmu si sufi yang lain...cuma bezanya sapa sampai dulu..sama juga dengan Ilmu Sains dan logik akal cuma aku belum huraikan dengan gaya mereka..

      Jika kamu tidak punya asas...itu yang membuatkan kamu terpinga-pinga dan kamu fikir aku ini melalut...itulah aku kata...kalau kail panjang sejengkal jangan lautan hendak diduga...aku tak berlagak...hanya Jauhari yang mengenal Manikamnya...

      Jika kamu bukan Jauhari...maka sama sahaja aku kalungkan bunga pada si monyet...terlompat-lompat kamu kesukaan lalu kamu memakan bunga tersebut tanpa memikirkan betapa indahnya bunga dan betapa harumannya menusuk jiwa sehingga membuatkan jiwa kamu berbunga-bunga kerana teringatkan kenangan lama.

      Delete
    5. Tasawwuf...* huhu salah eja..

      Delete
  50. dah aku memang munafik.. nak buat camana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akupun munafik juga...huhuhu....hidup munafik...! cheers..!

      Delete
  51. lagi satu nak tanya soalan cepumas.. khalil dilahirkan semula sebagai apa sekarangni? ataupun khalil bukan immortal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat tak kisah tentang seorang yahudi? Cara Rasulullah tegur Bilal ataupun sahabat yang lain (aku tak pasti), sebab tak ada belas kasihan pada manusia. Salah seorang sahabat Rasulullah terlangkah mayat seorang yahudi sebab waktu tu lepas habis perang. Ke aku silap? Sudah hilangkah belas kasihan kamu? Sayang ke kamu pada Rasulullah..

      p/s: kenapa jadinya semua ni? salah aku ke? salah kamu? atau adanya orang yang macam aku dan kamu. hehe provok. ok bye

      Delete
    2. Khalil adalah Immortal...aku juga immortal...nenek sebelah rumah kamu juga immortal...mak cik yang tinggal umah flat tingkat 5 tu juga immortal...

      Ko ni memang tak paham bahasa ke ataupun tak tahu membaca? Aku penat dah ulang-ulang...

      SEMUA JIWA ADALAH IMMORTAL DAN HIDUP DALAM KEABADIAN..

      Kenapa hal ini harus aku bahas berkali-kali? Kamu mahu belajarkah atau kamu mahu aku maki kamu berkali-kali?

      SEMUA JIWA ADALAH IMMORTALLLLLL!!!!!...

      FAHAM TAK?
      Kerana kita ini datangnya daripada Dia dan Dia tak wujud dalam masa. Jiwa juga tak wujud dalam masa melainkan masa itu sendiri adalah ilusi.

      Korang ni semua kenapa malas nak berfikir? Aku bagi matematik mudah itu pun nak aku terangkan BERKALI-KALI SATU PERSATU...

      Hello....sel-sel otak kamu tak bersambung ke? Itulah bahananya kalau malas berfikir...otak pun berkarat...

      Delete
    3. Korang ingat aku ni orang bodoh ke? Korang ingat aku ni orang yang hidup pergi keje balik keje tanpa ada pengertian macam korang ke? Korang ingat aku melangut tepi jalan semua ilmu ni turun dari langit senang-senang ke? Kalau korang ingat aku melalut...tak mengapa...kerana semua kata-kataku akan dibuktikan melalui masa sama ada dari mulut aku ataupun yang lain...sama ada dibahas di sini ataupun ditempat lain...

      Aku ini bukan bicara gila melainkan yang benar-benar sahaja...kalau mahu bukti...dan penjelasan...tunggulah dengan bersabar...janganlah kamu sombong dan mengejek-ejek aku di sini...sesungguhnya kalaulah mata kamu dapat melihat dengan sebenar-benar melihat maka kamu akan malu dengan kelakuanmu yang bodoh sombong itu. Diingatnya aku ini adik-adik dia sahaja mahu dia tolak-tolak kepala...kamu fikir kamu siapa?

      Delete
  52. Sedar pun perangai tak mcm nabi..akhlak tak ada nak tegur orang. Macam ketam ajar anaknya berjalan lurus.

    ReplyDelete
  53. Dah tau perangai tak baik, dah mengaku munafiq, sila baiki dulu perangai tu. Melalak je kau tahu, tapi tak boleh jelaskan apa salah orang. Lepas tu tambah soalan-soalan provokasi, tak cukup dengan jawapan diberi tanya soalan lain pula..Lepas ungkit lagi, potpet-potpet. Hey kau, kalau kau tak suka pergi lah main sama jauh-jauh. Pergi lah main kejar-kejar sana dengan anak-anak taska kecil.

    ReplyDelete
  54. Biarkanlah dia bunga dengan sifat keanak-anakannya tu. Comel juga. Cuma mulutnya pedas sbb dia masih lagi jahil dengan banyak perkara. Kita pun jahil juga tapi taklah ditunjuk-tunjukkan sangat. Khalil lahir sebagai apa...ntah...aku bukannya Tuhan..dah pegi kat sarang labah-labah kot. Huhu...

    Dia ni tak faham maksud kahyangan. Nanti aku ajarkan eh macamana jiwa keluar masuk ke dalam alam-alam. Tunggu aku download knowledge dulu. Sian anon ni...jiwanya jahil dan hauskan pengertian. Sebabkan kasihan aku downgrade sikit dan bagi Scientific Explanation ek.. Dia ni tak tahu macamana jiwa masuk ke dimensi-dimensi alam ni...tu yang dia ingatkan kita ni cerita gebang je... sabar ya anon...jangan tercekik pula nanti sudah..

    Kalau ikutkan marah mmg aku dah lenyek anon ni dengan trailer tapi kesian pulak sebab dia ni masih kuat ikatannya dengan jasad. Hmm....takpe2...kita rilek2 dulu sampai masa nanti knowledge ni sampai. Aku tahu bukan kau saja anon yang mahu tahu...ramai lagi kat luar sana yang tertanya2....

    Harap bersabar....dalam mencari Ilmu harus ada kesabaran. Aku pun menunggu sama seperti kamu..

    ReplyDelete
  55. Korang ni...aduhai...kata sume terror... cikgu ajar..angguk-angguk...seakan-akan faham...
    Apa ni... mana ilmu korang..? Marilah sini aku mahu tengokkan betul ke tidak guru kamu ajarkan tu...aku nak semak... huhu... ni aku belum panggil geng-geng Trinity aku lagi... mahu terbeliak terjojol bijik mata kamu sebab terlampau tak faham... lagi-lagi si Vishnu tu.. mahu kamu terpinga-pinga...huhuhu...

    Aku bukan berlagak...cuma aku suka makan kenduri ramai-ramai ni...tapi aku je duk hidang...semua bukan main sombong lagi tak suka dengan aku...tapi aku mintak tunjuk ajar kenapa semua terdiam...? hehhehe... sorry Boss...seronok betul sakat kanak-kanak ribena ni... lagi-lagi anon tu...huhu...

    Kita main suluh-suluh dengan Torch Light...mehla...bawakla kitab kamu...aku nak try suluh..nampak ke tak...asik duk tersepuk je kitab tu sampai berhabuk...apakata kita bongkar sama-sama...sama-sama dapat ilmu... aku bukan perli kalian...aku ni tak sekolah...tak pernah belajar kitab-kitab tu semua..apatah lagi sekolah pondok..aku tak sehebat kalian yang mempunyai ijazah bergulung-gulung...cuma ada satu gulung je...huhuhu...

    Bawak sini sepotong ayat...aku cuba tengokkan...aku bukan sombong...tapi kalianlah yang sombong... kalian kata aku sombong...sedangkan kalian tahukah apa yang ada dalam hati aku? Kalian tak senang dengan caraku yang bersifat keAkuan dan itulah sebabnya kamu terhijab daripada mendapat ilmu dariku. Kamu fikir aku ini kawan-kawan kamu sahaja lalu kamu langkah-langkah ilmu yang aku beri tanpa adab seorang murid nak menuntut ilmu... kamu sombong... kamu fikir aku ini siapalah untuk kamu hormatkan kan? Aku pun tak lapar dengan sanjungan manusia...tapi itulah...bila tak diajar...jadi kurang ajar... kamu buka semua post-post aku dan smua komen-komen di dalamnya dan kamu fahami betul-betul... aku bukan nak berkata besar...tapi ada ilmu yang guru kamu pun masih lagi tak faham.. nak faham aku boleh ajar...tapi kamu menghina aku...dan kamu kira apa yang aku sampaikan semua ini ADALAH SAMPAH dan kata-kata meroyan...sungguh sombong kamu wahai manusia...kamu fikir aku ini manusia seperti kamu? Ha?!

    Jika kamu orang yang benar dan punya ilmu tinggi...suluhlah aku dan lihatlah siapa di dalamku... bukalah hijabku demi hijab...sehingga kau akan terbakar melihat aku...sombong...Demi Allah dan KekuasaanNya... mahu sahaja aku hentak jiwa-jiwa kamu yang sombong sehingga berdarah-darah lalu merangkak keluar dari sini...

    Kamu hina aku wahai anon... kamu samakan aku dengan Raja Nusantara hapak tu? dan dengan ntah sapa-sapa lagi yang aku tak kenal... kamu siapa? Kamu kenal akukah? Aku tak kenal kamu siapa... sungguh sombong kamu dengan apa yang kamu tahu...dan kamu semua tak puashati kerana aku sombong di hadapan kamu?

    Manusia semuanya dah gila....nak mati...semuanya malas nak berfikir..ilmu diceduk tanpa dicerna kemudian kamu sombong dengan aku...kamu fikir kamu sudah kenal Tuhan barangkali...cuba kenalkan Tuhan kamu pada aku...aku nak kenal juga...

    ReplyDelete
  56. Si sufi terkedek-kedek dan berbangga dengan ilmu NurMuhammadnya itu sedangkan mereka sendiri masih belum mampu hadap Cahaya itu kemudian sombong dan mendabik dada dengan aku... itu adalah ilmu kanak-kanak tadika... aku cakap korang tak nak percaya...

    Demi Allah aku berkata benar bahawa Shakti...Vishnu...Laksmi... Brahma dan Sarasvati ada di sisi kamu... REBUTLAH ILMU DARIPADA MEREKA SELAGI KAMU MAMPU...nescaya kamu akan menjadi jiwa yang kaya dengan ilmu...kamu fikir aku berguraukah ataupun kamu rasa aku ini menipu? Kalian belajar daripada kawan-kawan aku ni aku boleh guarantee kamu boleh dapat A dalam ilmu-ilmu hebat yang pelbagai.. Mereka adalah mahaguru-mahaguru dari zaman ke zaman.. lahir dan hidup kembali.. kamu fikir aku berdusta seenaknya seperti kalian? Aku tak rugi apa-apa melainkan kalianlah yang akan rugi... guru-guru tarikat kamu tak sehebat mereka.. ilmu yang mereka ada tidak lapuk zaman berzaman... bertebaranlah kamu mencari ilmu dengan mereka...nescaya kalian akan menjadi orang yang MEMBAWA CAHAYA DI DALAM DIRI...

    ReplyDelete
  57. Aku malas nak mengajar manusia-manusia yang sombong... aku bagi CAHAYA mereka lemparkan pemberianku ke tong sampah... kamu pergilah berjumpa kawan-kawanku... itupun kalau mereka nak tengok muka kamulah... manusia memang sombong... mahu kami pula melutut dan mempersembahkan CAHAYA pada mereka sedangkan jiwa-jiwa mereka kotor dan tak layak membawa cahaya dalam diri. Benar-benar sombong...

    Dahlah...pergi semuanya jauh dari aku wahai jiwa-jiwa yang sombong...aku di sini hanya mahu bercinta dengan mereka yang sayangkan aku dan ikhlas mahu berteman denganku...akan aku berikan intan dan permata buat mereka...

    Datang tidak mahu memperkenalkan diri pada aku...dengan tanpa adab dan salam hormat semua main terjah... tak sekolah..pergi kalian...aku tak suka tengok muka kalian melainkan mereka yang benar-benar Ikhlas mahu tahu tentang Aku.

    Sudahlah...aku mahu berehat...

    ReplyDelete
  58. berehatlah.. berehatlah.. rehat ye rehat.. shhhhh..shhhhhh... shhhhh.... emm lena dah..

    ReplyDelete
  59. Nota penting...
    Ketahuilah selagimana jiwa menafikan hakikat-hakikat kehidupan maka selama itulah tahap jiwanya tidak akan meningkat dan tidak perlulah jiwa meminta sesuatu yang tidak wujud kerana sekeras manapun jiwa berdoa kepada Tuhannya ia tetap tidak akan mengubah hakikat kehidupan melainkan dirinya harus rebah dan mengaku kalah dengan Tuhannya.

    ReplyDelete
  60. Aku yang abadi. Aku di mana-mana. Aku yang hidup dan menghidupkan. Aku yang dicari dan yang mencari. Aku adalah Aku.

    Yang dicari diri, yang diraih kasih sayang, yang tersisa kasih sayang, yang ada adam dan hawa. Dalam hitam ada putihnya, dalam putih ada hitamnya, tapi biarlah putih dapat menguasai yang hitam. Namun jika hitam yang menmguasai putih apakan daya kerana ketentuanNya jua.

    NJ

    ReplyDelete
  61. yang diraih kebahagiaan...

    NJ

    ReplyDelete
  62. NJ...teruskan mencari jawapan dalam diri...yang merasai hanya diri...biarpun yang lain di sekitar tiada memahami kerana mereka tidak merasa sebagaimananya kita...kerana pencarian kita semuanya tersendiri...sama ada cepat atau lambat...

    ReplyDelete