Tuesday 7 May 2013

Manusia...aku sedang menahan kesabaran melihat kegilaan dan kebodohan kamu..

www.jokermad.com

Demi Tuhan dan arahanNya, aku harus bersabar melihat dan menelan waktu dan keadaan. Dada aku serasa mahu pecah dan meledak rasanya kemarahan aku ini. Ya...berikan mereka sedikit waktu sebelum 'masa' itu akan tiba.

Wajah-wajah hitam akan keluar tidak lama lagi. Nantikanlah dengan sabar dan mohonlah perlindungan dari Tuhan yang Maha Melindungi. Apa aku boleh buat, masa ini semua akan tiba. Akan tiba. Walaupun berat hati untuk menghadap semua ini, namun inilah yang tertulis. Ya... jiwa-jiwa yang hitam itu... mereka akan keluar. Terlungkup terbalik semua sangkaan manusia.

www.hitleria.net


Aku sedang bersabar... moga selamat hendaknya. Sebaiknya kamu jangan masuk campur urusan mereka dan teruskan kehidupan kamu dengan aman dan tenang. Lindungi diri kamu dan keluarga kamu jika kamu semua mahu selamat. Kerana di kepala mereka ada sakit 'gila' yang sedang menguasai diri mereka. Hanya dengan sedikit penipuan dari mereka juga yang turut tertipu, amat mudah jiwa mereka dikuasai. Termometer ketaksuban mereka hampir pecah. Jaga-jaga kamu semua.

hahahahahhahahaha....
aku ketawa melihat kegilaan dunia...
aku yang gilakah atau mereka yang gila?

hahahahahahhhahahaha.....
aku ketawa melihat mereka yang dulu kononnya 'ikhlas' berkasih sayang dan bersahabat kini masing-masing merasakan diri mereka yang paling benar dan yang bertentangan dengannya salah dan bodoh.


aviasuanda.blogspot.com

hahahahahahahahah...
manusia dan kegilaannya...
manusia dan kebodohannya...
dunia dengan kepalsuannya....
tenggelamlah semua!

matilah kamu dengan kegilaan itu...
matilah kamu dengan rasa benci yang menggelodak itu...
matilah kamu dengan kepalsuan dunia ini..

selamat datang dunia yang baru...
bangkitlah kamu wahai jiwa-jiwa yang baru...
bangkitlah kamu sebagai diri kamu sendiri...
bangkitlah kamu melihat dunia yang sedang bergoncang...

berlindunglah jika kamu takut...
berlindunglah dari segala tipu daya dunia dan manusia...






42 comments:

  1. Aku pun sedang menahan kesabaran yang sedang mengelegak ni..
    Manusia gila kuasa...
    Demi tidak mahu melayu hidup merempat kamu sanggup berbohong...Hidup dan mati demi sesuap nasi..Gagal 'jiwa' ini..... kesian dia..

    ReplyDelete
  2. Sejarah akan berulang kembali. Dan aku sedang ketawa kerana aku suka mereka bergaduh. Kelakar. Gaduh lagi... gaduh lagi. Saat-saat getir seperti ini sangat menyeronokkan kerana ramai yang naik angin. Demi sebuah nafas kahidupan yang baru.

    Alter Terahsia Bangsa Melayu akan menggelegak dan meledak keluar...
    hahahahahahahaha....
    ..................
    ..................

    hahahahahahahahaha....

    ReplyDelete
  3. Darah Gila....

    Ya...darah gila...
    Melayu ada darah gila...
    Satu perkataan yang tiada dalam kamus bangsa lain.

    Tahukah kamu apa perkataan itu?

    Ya...daulat itu akan berulang kembali.
    Demi penyatuan sesama kita, mereka telah petik suiznya...

    Kerana aku sungguh bermuka-muka...
    Wajahku seribu wahai manusia...
    Lihat nanti wajahku yang kau pernah tunduk satu masa dahulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkataan itu ialah...XXXX.

      Yang bangsa lain juga gunakan perkataan yang sama kerana tiada dalam kamus mereka.

      Aku tidak mahu menggalakkan kamu, namun kehadiran simbolikal aku kehadapan kamu ialah itu. Sebagai petanda dan juga amaran, takdir dari Tuhan.

      Hahahahahahahahahahaha...
      Kamu fikir aku ini siapa...?
      Pemudi kicap bani tamim?
      Jiwaku sekeras besi?

      Hahahahahahahahahahhahah.....
      Welcome my dearest friends....
      Selamat kembali dan Selamat Beraksi

      Delete
  4. Bangsa Pemimpin akan lahir...
    Alter Terahsia kita telah dihinjak-hinjak.
    Dulunya hala berbeza namun setelah ini akan satu pula hala mereka...

    Apa aku boleh buat?
    Sang Dewa Dewi sedang ketawa terbahak-bahak...
    Lihat kamu semua di candi-candi itu...
    Gambaran kami...

    Hahahahahahahahahahaha...
    Selamat kembali wahai teman-teman...
    Lama tak bersua muka...

    Aku rindukan saat-saat seperti ini...
    Saat kegilaan itu adalah permainan kita...

    Hahahahahaha

    ReplyDelete
  5. Tahukah kamu wahai sekalian manusia?

    Suatu saat dahulu, bangsa kami memang hebat. Hebat kerana kami lakukan apa saja yang kami suka. Ya, kami boleh terbang, apa sahaja kuasa sakti yang kamu dengar sebagai mitos itu adalah benar.

    Kami ketawa ketika kami menghancurkan bumi Tuhan ini suatu masa dahulu. Kami ketawa terbahak-bahak. Jauh beribu-ribu tahun yang lampau.

    Jiwa kami sebati dengan alam. Kami sungguh hebat. Manusiakah kami ketika itu?

    Hahahahahahahahaha.

    Manusia... manusia...

    Hahahahahahahaha....

    ReplyDelete
  6. Sang Jiwa manifestasi sifatNya telah masuk ke persada dunia untuk kembali beraksi dan manusia akan terpinga-pinga....

    Hahahahahahahahaha...

    Alam ini kami yang punya....
    Jiwa-jiwa hitam telah bangkit...

    Larilah kamu wahai manusia untuk menyorok dan menyelamatkan diri....

    Kerana sekumpulan 'orang gila' telah turun ke muka bumi untuk bermain-main...

    ReplyDelete
  7. Diam kamu saat aku bersuara!

    Diam kamu!

    Susah manusia kamu lihat sahaja. Bodoh kamu sekalian kamu.

    Kamu seru Kami. Menangis sehari-hari sampai hingus sendiri pun kamu sedut. Sungguh menjijikkan!

    HAhahahahahahahaha

    ReplyDelete
  8. Ketua itu Putih dan dia dikelilingi Sekumpulan Hitam.

    Tekaan kamu?

    ReplyDelete
  9. Gila.. Aku dan kamu sama gila... Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...maafkan aku kerana tidak dpt mengawal kegilaanku. maafkan aku jika ada yg tersinggung. ada masanya aku berkata tanpa aku sedar dan setelah itu aku berfikir kembali ttg kata2ku.hahaha...

      adakalanya aku bukan aku....

      Delete
  10. Aku di sini hanya meluahkan rasa yang ada pada jiwa. Bukan setiapkali aku mampu berlakon. Seseorang pencari erti yang tegar. Ya, jujur aku katakan aku sering menurut gerak hati. Tentu sekali bukan selalunya benar. Namun dengan niat yang bersih dan jernih dari hati, aku pasti aku akan dipandu ke arah niatku dan selamat sampai di sana.

    Aku seorang pencinta bahasa dan segala keindahan di dalamnya. Terdapat kunci bagi peti rahsia jika kita dapat kuasai sesuatu dengan baik.

    Alam simbolikal... ada apa dengannya? Di lapisan langit ke berapa? Di dimensi matrix yang mana satu? Terjemahan alam mimpi ke alam realiti...perlukan ilmu dan cara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahsia Alam ada dalam Kalam. Luas alam dalam diri, semakin dunia kau kuasai. Pabila kembali nanti juga tidak disesali. Besarkan jiwa kamu dengan menjalani semua ujian dengan baik. Cerahkan jiwa kamu supaya kamu tidak lagi berasa takut dengan kegelapan dalam diri. Cahaya atas cahaya di dalam bejana jernih ialah cahaya yang tak akan padam. Ketenangan jiwa di sini juga ketenangan di alam sana. Gemanya indah dan terpancar di wajah. Melihatnya merasa tenang, mendekatnya juga bisa menyerap ketenangan itu.

      Delete
    2. Jangan kamu sangka mereka akan berarak membawa panji-panji seperti sangkaan kamu. Adakah tulisan Kalimah di panji sama dengan Tulisan Kalimah di dalam hati dan juga di dalam diri? Keberadaan mereka bukan pilihan kamu ataupun berlaku sebagaimana sangkaan kamu. Apatah lagi sangkaan kamu mereka itu memakai jubah-jubah dan serban. Maafkan aku kerana aku mahu ketawa sangat2. Mengapa hanya dengan pakaian sahaja kamu boleh tertipu? Mana pergi akal kewarasan kamu? Manusia memakai banyak topeng bergantung pada keadaan. Bagaimana kita bisa melihat 'wajah' sebenarnya di sebalik topeng2 itu? Bagaimana caranya kita tidak tertipu? Saat ini adalah saat yang kamu akan keliru kerana terlalu banyak topeng yang mengelirukan kita.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  11. Segala gerak langkah kita akan kelihatan berbeza-beza bergantung kepada lapisan diri tersebut. Selalunya simbolikal. Di sini ahli sufi juga selalu tersilap tafsir. Biasalah tu, pengertian itu selalunya rahsia dan bukan percuma.

    Setiap kita punya cara yang berbeza. Jika kita yakin kita benar, jangan kita menyangka orang lain itu salah. Kerana apa? Kerana tidak tahu.

    Satu prinsip aku ajarkan kepada kamu, kalau kamu tak tahu katakan saja kamu tak tahu, akui dalam diri dan bersihkan hati. Jika ilmu itu haq kamu, maka kamu akan dapat. Jarak kamu dengan pengetahuan itu ialah masa dan peristiwa. Dalam pencarian ini kita selalu kalah dengan masa. Yang menang hanya mereka yang bersabar.

    Sabar itu besar ertinya namun bukan mudah. Barangsiapab yang mampu bersabar dengan baik, aku benar-benar puji kamu. Dan bersabarlah atas kebaikan. Bukan benci dan dendam itu dasar kesabaran yang baik. Itu semua hanya penyeksaan buat jiwa kamu. Jangan sakitkan diri sendiri dan belajar terima hakikat walaupun bukan mudah.

    ReplyDelete
  12. Terjemahan Simbolik. Bukan semua mampu melakukan tugas ini dengan baik. Ilmu firasat bukan ilmu bodoh yang suka-suka kamu nak terjemah dan tafsir. Jika jiwa kamu tidak sebesar alam yang kuantitinya tak terkira itu, mana mungkin tafsiran kamu itu luas dan jauh? Ya. Kamu perlukan guru. Tapi kamu jangan suka-suka nak ajar setiap orang yang kamu jumpa itu untuk dia mencari guru. Kamu kena kenal dengan siapa kamu bercakap. Kalau tak kenal maka mulakan perkenalan dengan rasa rendah diri dan penuh budi bahasa. Itu namanya tak kenal maka tak cinta. Kamu bukan Jauhari. Bukan. Manakan mungkin kamu kenal manikam-manikam di luar sana. Di ruangan maya ini, aku berani kerat jari bahawa ramai di antara kamu itu jahil dan cuma mengikut-ikut. Maka awas, aku beri amaran pada kamu supaya jaga kata-kata kamu dan jangan kamu sombong berjalan atas muka bumi ini. Kelak nanti kata-katamu itu akan datang padamu dan menampar-nampar muka kamu kerana kebodohan dan kesombongan kamu itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di antara manikam-manikam yang berjaya dikenalpasti:
      1) Cik Srikandi
      2) Aiz Nusanaga
      3) Jayanegara
      4) Puteri Jalanan

      =D hehe...(tolak kepala sendiri)...weeeeeeee

      Delete
    2. Masukkan mereka dalam bakul ya...kita tengah shopping ni..
      (Mampui kena bayar sebab nak baca Mistisfiles...)
      Semua gara-gara Amuk di JPM...bodoh dua ekor mamat ngan minah ni tak pasal2 blog 'kitorang' kena pantau oleh kerajaan...hhuhuhu..
      Kesudahannya...korang kena keluar duit lagi untuk cari ilmu diorang tu...
      huhuhu...
      mahalnya ilmu duniawi tu...
      huhuhu....

      ni aku bagi free kat sini sapa nak...?
      sebelum aku jadi pensyarah juga, aku ajar korang free-free je...
      meh sini...tak paham tanya ye...

      Sang Pendeta datang turun ke muka bumi ni....
      meh sini dekat-dekat semua...
      aku ajar sapa yang cipta korang...
      tak payah bayar pon....

      huhuhuhu

      Delete
    3. Aku kan Jauhara...mestilah aku tau...
      Ada juga pembaca-pembaca di sini yang sedang dalam proses menjadi manikam-manikam...

      Takpe...pelan-pelan ya...
      Sekilas ikan di air, sudah ku tahu jantan betinanya kamu tu...
      huhuhhuhu...aku memang seorang yang sangat perasan. Itu hobi aku...

      Delete
    4. Anak-anak murid sekalian... kita akan pergi bertapa di puncak gunung sana sepurnama lagi ya..

      Siapkan bekalanmu. Hanya tiga barang sahaja boleh dibawa. Terpulang mahu bawa apa.
      1) satu papan kapsul peralatan Bulma spt dalam komik Dragon Ball.
      2) Kacang Pemberi Tenaga
      3) Set pemberat badan setiap satunya 10kg

      huhuhuhu...

      Delete
    5. Ya Cik Srikandi, semasa aku disoal siasat polis-polis tu memang aku mention blog Mistisfiles tu then dorg jote down dalam percakapan tu. You guys are on the record...wkwkwkwkwkwkw....

      Masyarakat pula fikir korang yang menyesatkan aku...hhuhuhuhu..
      Ramai-ramai dorang kutuk aku ngn mamat yang dah kojol tu...dorg jadi tuhan katanya Khalil Afandi roast in hell...

      WHat the hell korang ni... tak cukup makan ke?
      Tercekik tulang ikan ke? Pandainya korang nak jadi tuhan ya. Cita-cita korang ke tu? Huhuhu... tingginya cita-cita...

      Siap jadikan aku post utama blog...huhu...makan daging ramai-ramai ngumpat aku...

      Kalo korang jumpa Khidir mampus dipenggalnya mamat tu oleh korang yang bercita-cita menjadi tuhan ni...

      Bagi aku sedikit waktu, akan aku pastikan kalian tercekik dengan kata-kata keji dan tohmahan yang kalian lemparkan pada aku dan Khalil tempoh hari.

      Delete
    6. Sorry Lil...aku tahu ko tak kesah...huhuhuhu

      Delete
  13. Kita semua sama-sama bodoh, jahil dan sombong. Iya kan?
    Huhu...

    Mari kita raikan kebodohan kita dengan segelas air susu segar...hooray...!

    Hahahahhaha....aku jahil....
    Hahahahahha....kau pun jahil juga rupanya....
    Hahahahaha.....

    Kita semua suka memandai-mandai...
    Hahahhahaha...
    Tapi tak pandai pon....

    Pon..pon...cucucucucuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeye...minum minum...

      Haha haa haa ..aku pun jahil gak..
      Aku pun gila..tak waras...sakit otak , isim...hahaha hahhhhaaaa
      Aku pon suka cerita Khalil yang kena tembak tu...wow sensasi..
      3 dekad tak habis baca komen..Siapa berani kata malaikat macam bellboy.. kah kah kah..siut lu Khalil! Siput sedut tul....kah kah lawak...

      Roast, Grill or Burn in Hell? mana lebih juicy..i tell uuu...haha haaaaa ketawa besar aku! KAH KAH KAH
      Korang memang hebat..Kalah tuhan..

      PON PON...PUSS...HELL HELLL..WHAT THE HELL kah kah kahh

      Delete
  14. assalamualaikum .. maaf aku brbicara tampa di undang... jangan berjalan dgn diri yg sifatnya mati...brjalanlah dgn yg ada di dalam diri ... kurniaan dari illahi... cari ... galilah ... insyaallah. rahsia trkandung di dalam surah an nur ayat 35..
    sesungguhnya allah maha mengetahui.. : https://www.facebook.com/chef.recipe?ref=tn_tnmn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..

      nampaknye sampai ke tua le aku tak dapek jawapan ngko..
      gini lah senang cerita..balik belajar BM tatabahasa..
      kena pandai guna perkataan JANGAN...dan jangan suka suki letak JANGAN kat merata-rata...susah org nak kutip

      nak bagi orang paham apa yang ko paham bukan senang bro...

      Delete
  15. =D hai...awak nak makan epal tak?

    ReplyDelete
  16. 'berjalan dgn diri yg sifatnya mati'...

    apa maksud encik? saya tak faham, saya ni jahil. saya tak tipu. bagitahulah maksud encik tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lar..hamba pun tak faham..

      bagi pencerahan yang mudah sikit.. kalau sifat mati..jalan macam zombies ke..
      bagi contoh sikit..boleh kita bincang...betul tak cik Mayang?


      Delete
    2. Ohh tolonggg..jangan tingalkan ku dgn persoalan 'berjalan dgn diri yg sifatnya mati'...

      Delete
    3. Encik, nanti sy tak boleh tidur malam dengan persoalan encik tu. Mohon pencerahan. Sy tahu encik ada ilmu, kongsilah dengan sy. =D

      Cuba encik perhatikan elok2 gambar post ni yang paling atas sekali, sy tujukan buat semua pembaca di sini ye...

      Have a sweet dreams...

      Delete
    4. http://kopicina.blogspot.com/
      akak, saya baca ni: saya tak nak jadi batu tapi kadang2 jadi juga

      it's useless to talk of running to stones. cause what they can only do is rolling. which involves a push, whether strong or weak. depends on how far you intend them to roll. tuning is then, not becoming a stone. acting like a stone, or do nothing like a stone. tuning is moving on. as in not trying to be something that you can never be, but rather be what you always is and finding others who accept you as you are. forget trying to be at peace in an unpeaceful place. that's pure crap. that's dozing up. it's either you have to push them, pull them, carry them up your shoulder. either way, stones are nothing but load. heavy load. deep down there they may be boiling liquid. but as they come up and meet this freakin' beautiful world, they turned to dark, cold, ugly bloke called stones. somethings are just not fit for this world. and so what you should do? treat them as they are. stones. if you want to build a castle, you will need plenty of them. stack them up nicely, though will need lots of effort. you want to make a nice runway, line them up, level them up. stones are stones. never talk them up to roll by themselves. it's pure impossible. never forget what they are. never forget what you are.

      Delete
    5. and this song-swear it again ^_^.
      http://www.youtube.com/watch?v=6NSf-CqL9fs

      Delete
  17. Maafkan saya kerana saya dalam latihan bersabar ni...

    Huu...tarik nafas dalam-dalam...
    Huu...buang semua api dalam diri ni sebelum aku turun menghadap manusia-manusia ni...

    Huu....
    Heee....susahnya nak bersabar...

    Sabar...
    ......
    Sabar....
    Macedonia...help me...
    Seekz help me..
    Min help me...
    Api biru nak tersembur keluar dari mulut ni...

    fuu.....
    keluar kau wahai api dalam diri...
    keluar....aku mahu kau keluar dan reda...

    sesungguhnya aku adalah air yang biru tapi aku lupa bagaimana....

    fuu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak, dah hilang dah marah tu sikit2 kan?
      sebab hari first akak post,
      saya pun tak berani nak sapa
      sebab waktu tu memang terasa marahnya
      akak ketawa sampai dekat sini dengar hehe

      Rasulullah pesan jangan marah, jangan marah
      jangan marah... ^_^.

      Delete
  18. Uma..

    Banyak berceloteh ni.. mana tak semput jekk...

    sabar ye.. tarik nafas tu jgn tarik dgn api yg nak tersembur sekali.. nanti makin terbakar dalam badan tu..

    jaga diri uma..

    Seekz

    ReplyDelete
  19. Saya tak tahu saya ni hidup ke mati...
    Tapi saya pernah mimpi nur 'alan-nur tu...
    Hidup tu macam mana? Mati tu macam mana? Saya ni hidup ke mati?
    Sebenarnya saya dah lama mati...

    Yang membuatkan saya hidup Cahaya itulah.
    Hanya Cahaya itu. Selain itu aku umpama jasad yang tidak bernyawa.
    Aku penat hidup melihat karenah manusia. Aku juga tak pandai menjadi manusia.
    Tak tahu apa caranya. Aku sakit menjadi manusia dan melihat manusia.
    Jawab pertanyaan aku, hidupkah aku di ketika itu?

    Dapatkah kau rasa sakitnya jiwa ini menanggung semua yang terbeban?
    Kamu semua manusia hidup senang-lenang makan dan minum semahunya kamu.
    Manusiakah kamu? Hidupkah kamu dengan semua itu?

    Oh Tuhan...aku belum mati...tapi apakah ertinya hidup...
    Sungguh aku mencari...dengan sebenar-benar cari...
    Tahukah kamu apakah yang kurasakan ini?

    Beritahu padaku apakah ertinya hidup jika kamu orang yang benar...
    Kerana aku tak tahu apa ertinya semua itu...

    Aku benar-benar rasa mahu bunuh biawak yang berkeliaran di sekitarku ini...
    Matilah kau semua wahai biawak...
    Mati!!!

    Ya...darah itu...darah biawak itu...
    Aku haus....

    ReplyDelete
  20. ^_^. yeay akak ingat kat saya...
    love akak so much
    akak, empty word touch no one, but your word touch me.

    and i'm truly amaze with human being.
    sometime they smile, sometime they cry,
    sometime they appreciate,
    sometime they get angry...

    and i'll ask myself, and i'll ask God
    God why they said "hi" to me
    God why they be here?
    God, why your creature is so weird?
    who teach them to behave like that.

    God, i love all of your creature...

    akak, saya tengah belajar appreciate ni ^_^.
    lepas tu tengah belajar sabar, tengah belajar
    minta maaf dekat Allah hehe (bila la nak hilang sombong dalam diri saya ni?)
    lepas tu kalau dah tak boleh sabar
    terus telefon mama, suruh doakan saya yang dah tak dapat sabar...
    best la ada mama, sebab diaorg punya doa makbul on time n anytime

    akak, saya nak bangun tahajud huuhu
    kalah dengan masa..sabar..masa..masa..sabar..tak sabar
    macam mana kalau tenggelam lagi? ^_^.

    ReplyDelete
  21. satu lagu untuk akak hehe
    http://www.youtube.com/watch?v=ulOb9gIGGd0
    (my love-westlife)

    So i say a little prayer
    And hope my dreams will take me there
    Where the skies are blue,
    to see you once again... my love.

    All the seas from coast to coast
    To find the place i Love The Most
    Where the fields are green,
    to see you once again... my love.

    I try to read, I go to work
    I'm laughing with my friends
    But I can't stop to keep myself from thinking

    Reaching for the love that seems so far

    ReplyDelete
  22. Ya..Ada satu susuk manusia yang benar-benar manusia dan aku kalah dengannya. Aku kalah dengan diriku sendiri.

    Ya. Aku kalah...Alhamdulillah...

    Aku sudahkan post ini.

    The End.

    (Next post please...dah lemah sgt ni..sbb kalah dengan diri sendiri.)

    ReplyDelete
  23. zainul zarifin9 May 2013 at 22:58

    The End...heheheh..

    ReplyDelete