Saturday 10 August 2013

Aku nak Mati....

thesanctuaryofmyheart.com

Aku penat. Penat kerana tiada siapa yang faham aku. Penat kerana aku lakukan semua ini bersendirian. 
Aku benar-benar penat. Jiwa aku bagai ditekan-tekan. Tiada siapa yang akan faham.
Aku rasa macam nak mati...



67 comments:

  1. Secara jujur aku rasa memang perlu berugama kenapa susah sangat nak percaya ada Tuhan yang menjadikan Alam seluruhnya. Kenapa? Hakikat berugama satu yang wajib ada dikalbu tak perlu dipersoal. Tanpa persoalan kita lebih bahagia.... ialah dengan yakin aku punya ugama kan lebih tenang. Kerana apa? Kerana dengan berugama kita tak perlu kerja teruk-teruk sampai tak cuti-cuti. BOSS ada apa susah. Tidak seronok ke kita kalau percaya ada Tuhan yang janji akan adakan rezeki selamanya. Itukan fitrah iyaakan!

    Iyalah Tuhan kan ada apa susah... kalau lapar kita boleh mengadu kat Tuhan.... "BOSS aku lapar... no money to buy something or anything. Dont be so cruel to me... BOSS kan sayang aku". Lepas tu walaupun kau masih tidak punya makan sebab kau tak punya duit tapi tanpa kamu sedari perut kamu sudah tidak menggelodak lapar. Cuba kalau tak caya. You got nothing to lose.

    Kepada yang tak percaya adanya Tuhan bila kamu rasa lapar dan tiada duit untuk makan. Kamu buat apa. Apa kamu nak buat. Jangan menzalimi diri sendiri. Percayalah Tuhan benar-benar ada. Jika kamu malu nanti tak brutal kalau percaya ada Tuhan. Tak pa. Kamu segan nak menyatakan dikhalayak ramai sememangnya ada Tuhan. Tak pa. Aku nak cerita satu rahsia. Jangan cerita kat orang lain. Janji tau. Layan!

    Kamu pergi cari tempat sunyi yang amat-amat sunyi. Pandu kereta sampai bukit yang paling tinngi. Jangan ujud makhluk walau seekor kerengge pun. Jangn ada. Pokok boleh la tak pa sebab pokok tak da telinga. Dah jumpa tempat tu. Sekarang cuba kata dengan kata yang paling pelahan... nyanyikan note paling rendah. Pelahan-lahan suarakan pelan-pelan..... "hai BOSS aku sebenarnya percaya kamu ada". Cukupla..... itu dah memadai. Tuhan pasti sayang kamu . Kamu akan lebih tenang selepas itu. Cuba jangan tak caya. Aku dah buat sebab tu aku tau rahsia ni.

    Jalani hidup kamu seperti biasa. Ialah teruskan kesombongan kamu di hadapan kawan-kawan. Tak pa. Tuhan pasti tak marah kamu.Kerana apa? Kerana kamu sudah nyatakan ada Tuhan tempat mengadu. Allah Tuhan Maha Mendengar. Pasti.

    Salam Jumpa Lagi bye.
    http://jayanegara1234.blogspot.jp/2012/06/manusia-dan-ugama-ikatan-kukuh-terpatri.html

    ReplyDelete
  2. Jaya Negara25 June 2012 06:26
    Dhada, kita yakni manusia ketika dibumi cukuplah kamu jika kamu telah nyatakan melalui tutur kata "BOSS kau memang ujud"

    Cukup dah... satu ke dua ke tiga ke? Rupa lembuke rupa pokok ke atau batu? terserah.... maknanya kita kena buat Kelas pada ketika itu. Jelas dengn jelas pasti kita terangkan.

    Aties ini makhluk macam kita cuma jiwanya terlalu lemah sebenarnya bukan angkuh atau sombong. Aties ini nampak ajae gagah depan manusia. Kesian Jiwa ni

    Tugas kita nak patri dengan kemas "ada tuhan tempat mengadu". Kita kena tarik mereka ini yakni Aties pulang dengan jiwa yang menang.

    Aku sayang semua kamu. Marilah pulang bersamaku.
    Salam, Jumpa lagi Bye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Purba...aku tahu kamu curi-curi blog aku. Kamu atheis ke? Khalil kata jiwa kamu jiwa yang lemah. hahahahaha... lembik...! wek....vishnu lembik...

      Nampak aje gagah depan manusia...kesian jiwa ni...

      Delete
  3. Jaya Negara26 June 2012 10:00
    Dhada yang budiman, kamu yang paling banyak bertanya. Semua soalan kamu aku jawap tanpa ragu-ragu. Semua soalan didebatkan oleh Ilmuan Barat ... Timur.

    Tidakkah kamu kamu hairan bagaimana aku boleh bertahan untuk hidup dengan manusia macam kamu. Kamu bukan sahaja busuk malah kamu juga Bodoh dan sombong.

    Nur muhammad Ilmu kanak-kanak tadika begitu dibanggkan semua ahli Sufi. Didunia aku tinggal orang sufi ni kira macam smurf. Buat rumah atas cendawan. Terkedek-kedek lari dan melompat.. Nanti malam penat dan mengigau. Kesiankan Dhada mereka ni.

    Aku ini disebabkan terlalu hebat mereka yakni orang barat telah buat banyak filem tentang aku. Banyak cerita peperangan dan perjuangan.

    Aku telah berada dibanyak kehidupan manusia dan aku sebenarnya terlalu penat. aku mahu pulang. Aku mahu rehat dan tidur semaunya nanti selepas selesai semua urusan diBumi.

    Aku juga minat menonton... sebab tu aku seronok lihat aku diwayangkan.

    Terlalu banyak rahsia Allah pada aku. Banyak dah aku ceritakan kepada kamu. Apakah kamu wahai Dhada mahu jadi pengganti aku. Aku mahu pulang aku sudah penat.

    Dhada.... Allah Tuhanku sayang semuanya kamu. Jadilah perintis wanita sebagai pemimpin diBumi yang lain diujian yang lain. Mahukah kamu lakar sejarah yang baru. Lelaki sudah terlalu membosankan egois tapi bodoh. Wanita elegan, bijak dan pastinya memukau.

    Aku pinta pasti Allah Tuhanku tunaikan.

    Salam. Jumpa Lagi Bye

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...sufi si smurf...terkedek-kedek dan melompat-lompat...
      malam mengigau...
      comelnya...hanis...cikcucicikk...comelnya smurf ni..
      tak abis2 ilmu nurmuhammad yang aku dah qatam tu...
      smurf...hik hik hik..
      ngan misai terjungkit2 macam pak haji yang brado kapak banggakan tu.
      huhuhu

      Delete
  4. Kamu mahu tinggalkan aku sendiri...?
    sikit masa lagi...
    Aku tahu kamu penat sekali...
    Jauh sungguh perjalananmu...

    Mahukah kamu ajari aku dan bersama aku..?



    nah..ambil kacang ni. makan, nanti kamu akan bertenaga semula..

    ...dhada



    Jaya Negara26 June 2012 19:32
    Dhada yang budiman, sudahkah kamu menonton highlander.?

    Aku mahu pulang tapi bukan sekarang kerana ada kerja terakhir yang mahu dibereskan. Selepas ketiadaan aku.... Ali Osman dan kamu pastinya wajib menggalas tugas. Solat tahajjud dan puasa sunat kena teruskan sampai BOSS kata berhenti atau kamu minta Boss untuk berhenti. Kamu telah penat. Aku cuma menyarankan... itu untuk kebaikan kamu. Selebih kamu dan Allah.

    Ali Osman tidak mahu kerana sayangkan anak isteri. Kira2nya mamatni masih dicelah ketiak bini. Antara jiwa dan Allah tiada orang tengah. Direct..... maka siapa aku untuk memaksa. Disini aku tawakal aku juga hamba. Dia telah jaga aku selama orang menghina aku. Cukuplah pada aku. Terlalu banyak dia dah korbankan demi aku.

    Hambali kuberi tugas lain nanti.

    Dhada, aku tak dapat bersama kamu dan ajari kamu. Setelah selesai semuanya aku mahu pulang. Isteriku telah lama menanti. Bukankah sudah aku katakan tiada siapa diantara jiwa dan Allah.

    Kamu tidak sendiri.... aku tinggalkan kamu bersama Allah Tuhanku.


    Salam Jumpa lagi Bye

    ReplyDelete
  5. Salam. Kamu masih simpan tulisannya yang lain? Boleh kongsikan lg? aku tak pernah kenal Khalil sebelum kejadian itu.

    ReplyDelete
  6. Boleh. Nanti aku share sikit2 mana yang patut. Aku terpaksa tapis atas sbb2 tertentu. Maaf ya. Smlm aku dah tension sangat pastu husband bukak tulisan lama dia. Tu yang aku baca bagi menguatkan semangat sendiri.

    ReplyDelete
  7. Khalil kan Highlander...ada persamaan setiap kalinya kelahiran Khalil...

    Pedang dia selalu patah. Tahun lepas pun sama pedang dia jadi bengkok lepas hentak kereta orang pastu aku bagi pedang aku. Dah setahun berlalu ni baru aku tengok Highlander kartun animasi...

    Sifat dan Wajah tak akan berubah. Selalunya aku yang ada pedang hebat. Sebab dia selalu bertapa... senjata aku lagi hebat.

    ReplyDelete
  8. Kalian fikir aku bercanda?

    Hahahahhaaa....
    Kelahiran semula memang benar...Kalian mahu aku beriman seperti kalian? Hah... aku tak mahu.

    Kerana ingatanku sudah mulai beransur pulih. Tunggu nanti aku bagitahu satu dunia.

    ReplyDelete
  9. Sememangnya kematian bererti menyerahkan diri sepenuhnya kepada diriNya. Tiada lagi diri. Itulah taubat yang sebenar taubat. Kita hanyalah bayangan siempunya bayang. Tapi ingat keduanya tidak terpisah. Tuhan tetap tuhan, hamba tetap hamba.Apa yang kita lalui semua ini adalah lapisan alam untuk kita lebih mengenali. Kembalilah ke alam nyata kerana perjuangan yang besar menanti kita di sini. Bangunlah dengan semangat warisan avatar-avatar yang ditemui tika mencari kesejatian diri. Kebenaran pasti bangkit apabila kita berjaya membangkitkan lebih ramai jiwa yang merdeka. Jangan ditanggung sengsara itu keseorangan, percayalah pada diri ramai yang berada di sampingmu. Islam yang bersifat fitrah itu pasti akan kembali ke zaman fitrahnya.

    ReplyDelete
  10. Colin...Khalil...
    And my name is Moya..
    Mayangsari..
    Akulah Maya...

    ReplyDelete
  11. Moya..Debrah..Dahlia..Dalena..
    Her essence is eternal..
    Open your eyes..

    ReplyDelete
  12. The more things changed the more they stay the same...

    Inilah jawapan yang aku cari...

    ReplyDelete
  13. Kan aku selalu tanya...apabila semua selalu berubah...apakah yang akan tinggal?

    Itulah dia Sifat dan Wajah...
    Yang tidak akan pernah berubah...

    ReplyDelete
  14. Pedang patah adalah petanda...
    Suatu masa nanti musuh tetap akan kalah kerana masanya bakal tiba.

    Colin akan kembali...itu aku pasti.
    Kerana dia adalah di antara watak utamanya...
    Siapa kau...?
    Hahahahhahah

    ReplyDelete
  15. Pour la liberte...
    Pour la glorie...

    ReplyDelete
  16. Ke arah jiwa yang bebas...
    ke arah kejayaan...
    Cheers...!!

    ReplyDelete
  17. Kalian sangka kalian berhasil membunuh Khalil..?
    Dia adalah Immortal..
    Kami watak-watak akhir zaman adalah The Immortals...

    Bertukar jasad itu adalah permainan kami...
    Kematian bukan satu ketakutan buat kami.
    Bukan seperti penyakit umat Muhammad...
    Cinta Dunia dan takut mati...
    Tuih....!

    ReplyDelete
  18. http://www.noormalashahar.com.my/2012/10/wanita-anggap-diri-pahlawan-silam.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. anggap..?
      akulah sang hinggap.
      kalian beriman atas dasar apa hah?
      aku ini mencari kebenaran sebenar-benar cari dan aku menemukannya.
      aku hairan dengan manusia...apa mahunya pun aku tak tahu.
      kalian sangka aku berilusi.
      ya..kita semua sama-sama berilusi namun ilusi siapa yang paling benar?

      Delete
  19. Pour la Liberte...
    Pour la Gloire...
    Au Nom De I'Honoeur...

    Ke arah Kebebasan...
    Ke arah Kejayaan...
    Di atas Nama Maruah...

    Aku akan bebaskan jiwa-jiwa yang terbelenggu..
    Aku bersumpah...atas namaMu!

    Yeay...!~

    ReplyDelete
  20. untukmu anon..
    Jaya Negara26 June 2012 02:48
    Sudah terjawapkah semua soalan maut konon... Frankly speaking.. especialy for you Dhada..

    Dejavu adalah ilmu masa kita kat tadika dulu.... dulu.


    Kita tinggalkan semua mereka dengan rasa megah budak2. Ilmu bongok keballah, kasyaf lah, hijablah, nur muhammad lah. Semuanya itu disusun molek-molek di setiap tamman permainan.

    Dhada, kamu nampak tidak...tersusun semuanya jongkang jongkit.. buaian.. malu berebut buaian dgn siKazim....aku malu kamu aku tak tahu. Pastinya kita malu... tersangat malu.

    Sekarang ini Dhada,... kamu wajib tinggalkan semua permainan ini kamu tingglkan biar Dr Harun Din main.... tak usah berebut malu kat orang.

    Nafsu yang mereka kata dikurung atau ditambat dengan zikir sebenarnya menambat diri mereka sendiri.

    Bodohnya mereka.


    Salam Jumpa lgi Bye

    ReplyDelete
  21. Jaya Negara26 June 2012 22:54
    Dhada yang budiman, kamu tau tidak.... manusia memukul aku semaunya dia mahu aku mengaku sesuatu yang aku tidak buat. Gila apa manusia ini....aku cuma budak 6.

    Aku sanggup hancur luluh jasad aku..... tapi tidak JIWA ku. Dikala itu aku tahu ada tempat mengadu tapi siapa. Hidup kanak-kanakku penuh keajaiban dan aku begitu halus tentang berperasaan. Zaman kanak-kanak kuhabiskan semua ilmu tentang kemanusian. Aku lulus semua ujian dengan cemerlang.

    Aku dihantar ke MRSM oleh Allah Tuhanku. Dikala itu cuma ada 5 MRSM. Belum pernah dibuat selamana ini tiada pengambilan pelajar perempuan tapi 1978 ia berlaku demi cuma aku. Itu yang pertama dan terakhir... MARA mengakui ia satu kesilapan. MARA terdesak pada ketika itu.

    Kini baru ku tahu Allah Tuhanku yang mendesak MARA tanpa mara sedari. Kenapa nanti aku ceritakan rahsianya.

    Ada banyak cerita tentang aku jika kamu seorang penulis novel pastinya kamu dapat menulis cerita hidup aku.

    Aku ini berbeza dengan kamu dan termasuklah Imam Mahdi.... jika aku bersalah aku minta dihukum oleh Allah Tuhan ku... jangan aku dikasihani padan muka aku. Aku malu dengan Allah Tuhanku.... kerana apa? pastinya kerana aku cuai.... pastinya kerana bodoh.

    Kamu sudah baca cerita semut yang mati tanpa aku sengaja... itulah semut terbesar yang aku pernah temui seluruh hidup aku. tak lah besar mana.... warna hijau ngan coklat. Ia semut lone ranjer macam aku.

    Ada lagi kawanku lipas satu, tebuan ada satu, gagak ada satu...

    Ada lagi cerita lain. Tunggu.

    Salam jumpa lagi bye

    Usia remajaku

    ReplyDelete
  22. Jaya Negara27 June 2012 05:26
    Dhada,

    Kamu cuba dengar lagu Robbie William.. Better Man... ada banyak lagi lagu dia. Bukan semua best.yang best2 la.. mamat ni punya soul hebat... jauh kamu dari dia wahai Dhada... Sedangkan kamu Islam. ishk ishk ishk

    .. Robbie Wiliams aku minat mamat ni.... pedulikan semua dari barat.... Ignore kata siAlim.. Barat menyesatkan. Kamu? betulke? siAlim terkebil-kebil.

    Disuruhnya kita ikut dia sedangkan kita tahu didepan tu ada longkang.

    Dia ini ada Karisma.

    Cuba kamu baca wajah mamat ni... belajar sikit-sikit belajar sampai pandai.


    Salam Jumpa Lagi bye

    ReplyDelete
  23. Jaya Negara27 June 2012 06:12
    Dhada yang budiman,.... aku ini terlalu baik. Betul tidak?

    Betulkan... apa masaalhnya... kenapa masyarakat sisih aku.

    Aku kata yang betul..Ikutlah aku. Susahke nak buat benda betul... kamu fahamkan ini Dhada dengn sungguh2 faham... ini penting.. Hambali pun kena fahamkan.

    Disebabkan betul yang terlalu banyak ada pada aku disisihkan.... Adik-beradik aku kata" dia aje betul" Habis kami ni apa. Bodoh. Tersisih aku.

    "dia ingat dia siapa kata kakakku" kata kakak lagi.... "aku kenal ramai ilmuan. aku kawan semua orang bijak. prof.. doktor ulama"

    Tibatiba simamat bodoh ni datang menafikan kebenaran yang selama ribuan tahun kami Yakini.....

    "kamu ingat kamu siapa".... kata kakakku.

    Sakitnya aku dikala itu... Jiwa ku terseret diBumi.... hancur lunyai jiwa yang aku pertahankan.... aku bagai orang gila tercari-cari diri... siapakah aku?

    Aku tidak tahu aku siapa.... tapi kenapa begitu lancang kamu berkata-kata... aduh sakitnya aku ini. Terseret jiwa ini sama datar dengan Bumi.

    Aku sedar aku hamba Allah tapi butir bicara yang aku lontarkan kepada mereka bagaikan peluru hidup.

    Melolong-long semua mereka.

    Ali Osman ambil aku dan tolong cuci sedikit najis yang terpalit. Terima kasih Ali ooi.

    Aku kini dah kuat.... apa yang aku hadapi dikala bersamama adik-beradiku pasti akan berulang. Bila? Mana? Kenapa?

    2013 akan mengulangi cerita aku dan keluarga ku.... Islam secara keseluruhan pastinya menolak Aku sebagai yang ditunggu-tunngu. Imam kami bukan yang ini.

    Pastinya nanti Islam akan memerangi aku seperti kakak-kakak ku dulu. Mengutuk dan mengejek aku.

    Cuma bezanya kali ini aku tidak bersendirian. Aku ada Ali Osman, Hambali dan kamu Dhada.

    Pastinya kini sudah ku tahu siapa aku. Bersedialah Kita akan menawan Dunia..

    Salam Jumpa lagi bye.

    ReplyDelete
  24. Monday, 25 June 2012

    FEME COFFIN..... rahsia sulit bukan rahsia lagi.
    Rahsia adalah rahsia dan rahsia itu sendiri adalah dirahsiakan. Benda RAHSIA selamanya rahsia dan tidak boleh terbongkar. Rahsia itu rahsia walaupun dirahsiakan.... pelik! Suatu rahsia yang satu dunia dah tahu apakah ia rahsia?.... pelik! Rahsia wajib dirahsiakan tapi rahsia yang didedahkan adakah ia masih lagi rahsia?. Pelik kita ni. Aku ini manusia paling waras diBumi yang masih lagi hidup. Semasa Dhada coment hal Feme coffin aku tak ada minat nak tahu. Pelik! Aku suka nak tahu tentang banyak benda tapi bila melibatkan Freemason..... aku jadi tak berminat. Aku sendiri pun pelik kenapa aku tak minat hal Freemason. Akhirnya aku tahu patutlah aku tak minat..... Hampehhh tul!


    Inilah yang dikatakan keranda untuk mengisi mayat. Mayat siapa?

    FEME coffin...... adakah ia satu rahsia?. Untuk apa coffin ini? Nak isi mayat.... mayat siapa? Kenapa pulak nak letak mayat dalam coffin. Siapa nak mssukkan mayat? Mayat nak masukkan mayat.... pelik!

    Aku ni susah nak percaya sesuatu walaupun ada video atau pun gambar serta cerita. Fremason sebagai contoh dikatakan rahsia. Knight Templer juga rahsia dan mereka lah yang menubuhkan Persatuan Underground yang mistik dan menakutkan kita. Ialah aku sendiri rujuk You Tube... buku-buku yang semuanya dari Barat. Kita tidak ada maklumat dari wakil kita sendiri dan siasatan tidak dibuat oleh kita. Semuanya dari Barat. Soalannya kalau rahsia kenapa kita tahu? Siapa bagi tau.... dia yang simpan rahsia yang bagi tau. Kenapa dia bagi tau? Sebab dah bertaubat dan masuk Islam. Ada terlalu banyak rahsia yang bocor. Yang peliknya ia bocor bersiri-siri. Lama-lama penuh satu failnya bocor. Tak tinggal seabuk pun rahsia yang sepatutnya rahsia. Macam-macm lah. Pelik!

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. Allah haramkan makan Babi..... itu aje.

    Allah cipta binatang yang namanya Babi. Untuk apa? jika sekadar ujian untuk umat Islam. Ujian dalam bentuk apa? Umat Islam.... nama babipun jika disebut dikhalayak ramai..... Pasti ramai yang marah. Sebut pun kita benci makan apatah lagi.

    Allah cipta babi bukan sekadar ujian untuk Islam. Babi haram untuk semua umat manusia kenapa? Babi binatang kotor. Babi makan semua kekotoran. Babi hidup dan membesar dalam kekotoran itu. Semua kekotoran yang ditelan babi jadi daging untuk Sibabi gemuk dan terus gemuk.

    Maknanya..... pemakan babi pasti makan semua kekotoran dari longkang yang busuk dan hanyir. Sama macam babi. Pemakan babi secara zahirnya telah pun menjadi babi.

    Allah tegah... Jangan makan babi itu aje. Satu soalan..... Babi yang ada hariini bersih dan putih. Kenapa ya? Sebab Babi diternak dengan molek serta bersih.

    Penternak babi zaman ini jaga bersih2 kandang babi. Daging babi jadi lebih enak dan halus.

    Babi sudah tidak kotor lagi. Babi dijaga dengan baik... kandang Hawa dingin 24 jam.
    Bersih dan terlalu enak daging babi sekarang.

    Bolehkah umat Islam makan babi yg sekarang ini. Babi sudah tidak kotor lagi. Bolehkah? Tidak boleh.

    Pasti Babi tidak boleh dimakan oleh seluruh umat manusia. Kenapa? Bukankah babi itu ciptaan Allah. Kenapa nabi Nuh susah2 bawak sepasang Babi jantan dan betina. Kenapa Nabi Nuh diberi tanggungjawap untuk naikkan atas kapal sepasang babi. Kenapa?

    Babi binatang yang Allah ciptakan bukan untuk dimakan. Allah cipta babi kerana babi adalah binatang yang segala apayang ada pada mnusia.. babi pun ada. Kita berbeza dengan babi cuma pada nama. itu aje! MANUSIA....... BINATANG.

    Allah ciptakan babi dari jenis daging yng hampir sama dengan manusia. Sedap... halus dan lembut.

    Perangai tamak dan gelojohnya Babi hampir menyamai manusia. Hidup cuma untuk makan dan bergembira. Manusia hampir menyamai Babi dalam banyak tinggkah laku yang umat Islam benci.. tapi itulah yang dilakukan.

    Soalannya kenapa Allah cipta Babi sampaikan Nabi Nuh diarahkan jangn lupa bawak babi sama naik kapal. Kenapa? Tidak boleh dimakan apa perlunya naik kapal... ikut rombongan Nabi Nuh.

    Kerana apa? Kerana apa yang ada didalam darah babi... nanti jadi keperluan..... 2012

    ReplyDelete
    Replies
    1. quoted from jayanegara

      Monday, 4 June 2012

      Babi.... nak kemana tu.

      Delete
  27. Nama-nama Walisongo
    Meskipun terdapat perbedaan pendapat mengenai siapa saja yang termasuk sebagai Walisongo, pada umumnya terdapat sembilan nama yang dikenal sebagai anggota Walisongo yang paling terkenal, yaitu:
    Sunan Gresik atau Maulana Malik Ibrahim
    Sunan Ampel atau Raden Rahmat
    Sunan Bonang atau Raden Makhdum Ibrahim
    Sunan Drajat atau Raden Qasim
    Sunan Kudus atau Jaffar Shadiq
    Sunan Giri atau Raden Paku atau Ainul Yaqin
    Sunan Kalijaga atau Raden Said
    Sunan Muria atau Raden Umar Said
    Sunan Gunung Jati atau Syarif Hidayatullah
    Siapakah yang mengesahkan mereka ini wali..... yakni wakil dari Allah... siapa? Jawap soaalan aku? Siapa? Ramainya wakil dari Allah. Biar betul. Masakan kamu ini wakil dari Allah Tuhanku. Sebegini ramai lahir terus-terus aja tertumoih kedalam longkang serta membawa kamu bersama-sama. Pergila cuci badan kamu wahai wakil dari Tuhan bersama-sama pemuja kamu. Pergilah..... aku tidak tahan bau semuanya kamu. Busuk dan bodoh. Gila apa umat Indonesia ini. Wali songo kalau boleh dibarat cuma 'juadah' yang telah lama basi tapi masih dihidang kemerata Dunia Islam termasuk Malaysia. Ada ramai cucu-cicitnya diMalaysia.

    Indonesia negara yang kononnya satu ketika dahulu dilimpahi penerjun-penerjun tanpa payung terjun dari langit ketujuh. Indonesia hingga ke hari ini juga masih diterjuni wali-wali Allah. Salah seorang lelaki yang buta mata dan hati bernama Gus dur. Dia sudah meninggal dunia dengan jiwa yang tewas. Sdr Anwar Ibrahim yang dibebankan dgn salahlaku liwat adalah pemuja lelaki bodoh ini. Sdr Anwar Ibrahim juga telah buta mata dan hati.

    Aku mengesahkan semua tuduhan keatas Anwar Ibrhim sengaja diadakan oleh Dr Mahathir kerana Anwar Ibrahim ini membawa satu bala yang teramat besar yang akan menimpa rakyat Malaysia. Kamu boleh tanyakan hal ini pada Dr Mahathir. Gila apa Sdr Anwar Ibrahim. Dia juga mengatakan Gus Dus sibuta mata dan hati sebagai Wakil dari Tuhan. Wakil dari Tuhan yang bernama Ibliss pastinya.

    Setiap kali berbicara pasal Tuhan wali-wali Ibliss ini 'tangan' mereka ini pastinya ditunjukkan dengan jari dicucuh kelangit". Untuk memberitahu aku ini telah terjun dari tempat paling tinggi tu tak mati pun. Hebat bukan. Ialah hebat untuk sibodoh. Bukankah aku diutus oleh Tuhan kamu dari langit ketujuh.

    Disebabkan terjun dari tempat paling tinggi dan tidak mati selayak kamu anugerahkan aku wakil dari tuhan kamu. Tanpa dia sedari dia yakni wakil TUHAN itu bahwa dia ini cuma tidak mati tapi OTAKnya TELAH MERENG dan dia telah gila. Kegilaannya telah dianuti oleh kamu semua Islam-islam di Indonesia. Busuk dan bodoh.

    Gila..... ditempatkan tuhan bodoh mereka dilangit ke 7. Ugama apa ini. Dalam bodoh yang sebegini masih mahu jadi jaguh Dunia. SiBodoh ini dalam nada mengejek memperbodoh-bodohkan umat Kristian katanya......... " Jesus bukan anak Tuhan. Tuhan tidak beranak dan tak diperanakkan...
    "Katakanlah: "Dia-lah Allah, Yang Maha Esa. Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu. Dia tiada beranak dan tiada pula diperanakkan. Dan tidak ada seorang pun yang setara dengan Dia"." Maksud firman Allah Surah Al Ikhlas.
    Bodohnya kamu orang Kristian. Dalam kitab kami ada menyatakan dengan jelas.... cubalah baca surah AlIkhlas..... kamu ini amat dan menyesatkan sesat".
    Disuruhnya siKristian membaca Alquran yang mereka sendiri tidak benarkan sesiapapun ubah kebahasa-bahasa lain selain Arab. Siapakah yang bodoh telah tertmoih kedalam longkang.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. above quoted from jayanegara
      Saturday, 30 June 2012
      HIDUP DAN MATI....... apa yang dipertaruhkan.

      Delete
  28. kalian tak akan tahan dan tak akan faham tulisan khalil jika aku letak semuanya di sini. malah untuk membacanya juga aku pasti kamu akan sorok2 membacanya.

    tu sebab aku tapis dan huraikan satu persatu kerana bimbang kalian akan tercekik.

    ReplyDelete
  29. bila aku nyatakan sesuatu bukan aku minta dan merayu kamu untuk mempercayainya. buat apa. aku cuma suka membebel sorg2..lalalala~

    jom layan megashare...citer highlander...

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  32. Replies
    1. hihi...
      baru pas tgk citer Piranha...
      grr...amek ko..
      huhu...

      Delete
  33. Salam. Terima kasih publish semula Sebahagian tulisannya. aku tidak langsung kenal dia tetapi berdasarkan tulisan itu, secara peribadi aku rasa sedikit rasa kurang enak. Tp biarlah... Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu sbb aku malas nk bg org bc sume...
      amek yg positif jela.. nt kt ats aku hurai mana yg patut.
      bukan semua org leh hadam. tp hakikat dunia skrg mcm nilah..
      manusia dh sembah manusia lain. mcm wali lah... apalah.. biasa2 saja udahlah..

      Delete
    2. tp byk ilmu yg aku dpt bila aku bc tulisan dia. dia ckp benda yg betul tp susah org nk hadam sbb pukulan dia tepat direct. manusia zaman kini main paksa2 suruh kita percaya apa yg mereka percaya. mana boleh macam tu. nanti kepercayaan tu tak ikhlas. cuba bagi orang ruang dan peluang. citer elok2. ni tak. lepas tu kepercayaan islam sekarang banyak yang bermasalah ialah sebab copy paste. tak tahu hujung pangkal terus diimani yang lain tanpa soal. alasannya tuhan tak boleh dipersoal. jgn begitu. bila kita jadi pemikir yang kritikal kita akan menemui kebenaran yang kita cari samada cepat atau lambat.

      Delete
    3. manusia macam aku bukan aku seorang. kini dah makin ramai tanpa aku pengaruhi. macam kelahiran semula. jika kalian tak mahu imani itu terpulang namun semakin hari semakin ramai orang dapat ingatan mereka yang lama. lalu bagaimana manusia mahu tutup kebenaran ini? jika hukum alam ini suatu kebenaran lambat laun ia akan meliputi dunia. kerana semenjak 2012 umpama balang qarin dah pecah dan jin berkeliaran mencari tuannya. bagaimana kerajaan yang kononnya terlampau Islam satu dunia mahu menutupi hakikat kehidupan ini? tidak boleh. malah suatu saat nanti merekalah yang bakal dikalahkan kerana mereka tidak lagi memikul kebenaran dalam kapasiti yang besar.

      Delete
    4. aku lantang menyatakan kebenaran kerana apa? kerana aku tidak mampu menahannya dan memikul ini semua keseorangan. apakah syirik jika aku nyatakan kebenaran? kita masyarakat Islam tidak dapat comprehend Islam yang fitrah lalu janganlah sekat pemikiran umat Islam dan manusia lain yang dahagakan kebenaran. jika kalian mahu sangkal aku..aku tak kisah. kerana kalian bukan lawan aku. tapi aku bukan hipokrit yang menyimpannya semua dan berlakon seperti tiada apa.

      Delete
    5. alam ini pada suatu tahap ia hanyalah ilusi. alam akhirat juga satu ilusi. namun kabus2 ini sungguh berlapis2. pada suatu tahap semua tidak wujud yang wujud hanya jiwa dan Allah. namun mengapa kalian dambakan syurga dan bidadari2 di dalamnya? dambakanlah kasih sayang Allah dan jadilah makhluk yang benar2 cintakan Penciptanya. jangan dambakan nafsu sendiri. kenali diri anda sendiri kelak kalian akan mengenali Pencipta kalian. percayalah!

      Delete
    6. malaikat tidak punya jiwa. mereka tidak diuji. pada suatu tahap jika anda mampu tembusi pandangan mata hati anda pada malaikat.. anda akan dapat melihat bahawa mereka hanyalah umpama robot yang diprogramkan begitu. jika iblis dan syaitan pula ada yang ada jiwa dan ada yang tiada. ramai juga yang tiada namun mereka hanya punya ruh dan jasad tapi mereka sendiri tidak tahu dan dihijabkan. begitu juga dengan dajal. bukalah mata hati kalian dan renungkan dalam2 kata-kataku..

      Delete
    7. kamu lihat para blogger di luar sana yang begitu taksub menyediakan tapak pemerintahan untuk Imam Mahadi kesudahannya bagaimana? marilah kita buka mata dan jadi realistik dan berpijak di atas dunia yang nyata. Islam itu mudah maka permudahkan. Mengapa kalian pilih Islam yang rumit? Kenapa kalian merumitkan lagi Islam? Jika kalian lakukan perkara yang sedemikian maka kalianlah sebenar-benarnya musuh Islam kerana kalian salah faham terhadap Islam dan lebih teruk kalian menyebarkannya. Hentikanlah mencari Imam Mahadi dan berhentilah berangan menjadi tentera Panji Hitam.

      Apa yang kita harus lakukan sekarang ialah ambil ajaran Islam yang asas sahaja. Mulakan dengan rukun Islam yang lima. Kemudian di dalam blog aku ini ada juga point tentang isi rukun iman yang enam tu. Kalian jangan mendalam sangat sampai kaji Islam yang pelik2. Kemudian ada juga ilmu mengenal diri tentang siapa manusia di dalam blog aku ni. Maka fahamkan dan dalam masa yang sama... jalani hidup nyata kalian dengan realistik dan logik. pastikan graf kehidupan anda semakin hari semakin baik. maka pasti hidup kalian akan jadi lebih mudah. tak payah mengarut nak belajar ilmu nurmuhammadlah.. ilmu kasyaflah... ilmu nurmuhammad tu ilmu tentang simbol yin dan yang. ia adalah di antara peringkat di mana penciptaan itu bermula. aku ada juga hurai di post2 dan komen2 yang lama. jadi orang biasa je. tak payah nak sesak kepala otak nak scan2 orang jika anda tiada kemahiran. jadi manusia biasa yang cintakan Allah tahap gaban. pasti hidup anda akan lebih bererti. percayalah!

      Delete
    8. Macam aku lain. Aku memang ada juga kepakaran tentang ilmu berkaitan agama-agama lain dalam dunia kerana memang kelulusan aku Ilmu Perbandingan Agama dan Usuluddin. Aku siapkan diri aku dengan hujah yang mantap kerana aku punya tugas. Jika kalian orang yang biasa dan tiada kepakaran maka JANGAN MEMANDAI-MANDAI DALAM HAL AGAMA. Aku warning eh. Ada rezeki nanti aku nak sambung master dalam bidang falsafah Islamic Science and Thoughts pula. Nantilah tunggu banyak hal selesai.

      Delete
  34. maafkan aku atas kegilaanku...

    ReplyDelete
  35. kenapa aku begini...
    aku dah menyusahkan ramai orang...
    kenapa aku begini...
    nak mati pun tak boleh aku ada suami dan anak. juga keluarga dan kawan-kawan.
    rasa macam tak nak hidup pun ada.
    doctor....why should I live..

    ReplyDelete
  36. i am in between two extremes..
    oh god..

    ReplyDelete
  37. Rasa tidak enak itu bukan sebab apa yang disampaikan tetapi sikap penyampai. Secara zahir aku lihat seperti terlalu besar egonya. Tu yang aku tidak berkenan. Ramai orang sekarang cakap bukan main hebat tapi habuk pun takdak. Bersangka sangka sahaja. Macam tin kosong, ting ting ting, takdak apa. Itu zahirnya lah, kalau batin hanya Allah Yang Lebih Tahu. Maaf aku cakap mcm ni, aku dah jumpa berjumpa dgn ramai org dan sebahagiannya melebihi sebahagian yang lain termasuk dia tetapi mereka tetap rendah diri.

    tahun lepas tumpas, tahun ni tumpas, tahun depan pun kalau masih mahu ego semuanya tumpas. Sedangkan yang haq diakhir zaman tak penah tumpas. Nilailah diri sendiri. 'kelahiran semula' apa la sgt nak dibesarkan, semua ada dalam ilmu Nya yg luas, sebahagian hamba Allah memegang kuncinya.

    Islam itu sgt mudah tetapi diberat beratkan oleh ulama ulama jahat. Biarlah fitnah itu kembali pada mereka.

    Janganla tension sangat. Kamu patut tahu ada lagi orang lain seperti kamu dan ada orang lain yang melebihi kamu. Kamu tak keseorangan dalam keseorangan. Tinggal lagi mereka menunggu isyarat yang jelas dari Tuhan Sekalian Alam.

    ReplyDelete
  38. aku berusaha menahan diriku wahai anon. aku sakit. aku perlukan rawatan. tengoklah macamana... mungkin mahkamah boleh percepatkan hukuman. aku perlukan rawatan dan jagaan sebelum aku benar2 bersedia menghadap dan membantu masyarakat. tidakkah kalian nampak aku berusaha sedaya upaya menahan kegilaanku? kerana aku mahu berjaya. tahun lepas tumpas...tahun ini juga tumpas. namun aku dikira terselamat dan aku harus sembuhkan diriku sebelum menggalas tugas dengan berjayanya. doakan aku berjaya semua. demi kerana kasih dan sayang aku harus kuatkan diri. aku perlukan sokongan kalian juga kerana pada hakikatnya aku lemah walaupun kelihatan seperti aku ego. sebenarnya memang benar...pada zaman yang sungguh fragile ini kekerasan dan hidup berilusi tanpa logik dan realistik tidak dapat menyelesaikan masalah. akulah orang yang paling perlu waras dan stabil kerana aku tahu aku mampu memimpin ramai jiwa-jiwa nanti. maka...doakan aku semua wahai sahabat sekalian...

    kerana aku bukan tuhan..aku hanya makhlukNya yang lemah...

    ReplyDelete
  39. terima kasih anon kerana kamu ambil berat. maafkan aku semua atas kelancangan dan kemengarutan aku sepanjang perkenalan ini. doakan aku agar aku boleh bangkit semula.

    ReplyDelete
  40. terima kasih pada Allah sajalah... ada seorang wanita yang lebih lama menanggung derita dari kamu namun dia tetap tabah menghadapi ujian sehingga sekarang. jika kamu masih ada ibu dan suami, ibu dan suaminya sampai satu tahap menggelarnya sebagai anak syaitan. kamu masih punya ramai yang kasih pada kamu berbanding dia yang lebih banyak dibenci orang dan dikatakan gila. -bipolar disorder-

    jika kamu mahu penyembuhan dan faham melebihi semua, bacalah al Quran dengan cara taartilan, perlahan lahan satu demi satu. Setiap huruf, setiap baris, setiap cara bacaan, setiap perkataan, setiap suku kata, setiap ayat, setiap surah, setiapnya ada makna-makna yang berlapis-lapis. sehingga jika kamu sudah biasa dengannya, kamu tidak akan berminat lagi untuk mengikuti bacaan dari selain al Quran yang agung.

    Kalam Tuhan itu sungguh luar biasa, sungguh agung dan ia adalah ibu kepada semua kitab yang ada di dunia. tetapi jika betul-betul mahu faham, haruslah merendahkan diri serendah-rendahnya dan memandang agung setiap huruf dan bunyi yang ada pada al Quran. rendahkan hati pada Tuhan Sekalian Alam dan Dia akan mengajar tanpa had dan batasan dan menganugerahkan hikmah hikmah dan kefahaman yang luar biasa. Teringat aku pada seseorang... dia belajar bahasa arab melalui al Quran, pelik bunyinya tetapi itulah yang berlaku.

    semoga Allahu As Salam sentiasa mensejahterakan kamu di mana sahaja kamu berada





    ReplyDelete
  41. Quote Anon 14 Ogos 11:48

    "ada seorang wanita yang lebih lama menanggung derita dari kamu namun dia tetap tabah menghadapi ujian sehingga sekarang......menggelarnya sebagai anak syaitan..banyak dibenci orang dan dikatakan gila".

    Menyentuh hati. Semoga tabah & tenang selalu menghadapi ujian.

    t.a


    ReplyDelete
  42. HUHU Selamat kembali puan ke alam nyata, walaupun puan punya tugas yang berat maka seimbangkan antara nyata dan yang di sana. Dengan niat yang ikhlas hati yang juga suci tanpa dendam dan prasangka, dengan izinNya aku doakan puan berjaya mengharungi segala dengan tenang dan jayanya.
    Aku punya tugas lain yang perlu diselesaikan, perlu disusun dan diperlengkapkan agar islam kembali kepada fitrah indah dan mudah.

    ReplyDelete
  43. Ketenangan itu akan menghilangkan kesakitan yang puan tanggung. Kita semua sebenarnya sakit dengan dunia hari ini, tapi dengan ketenangan sakit itu dapat kita hindarkan. Kembali hidup berkasih sayang. Limpahkan kasih sayangmu kepada seluruh alam....Alam akan bersamamu menanggung penderitaan itu.

    ReplyDelete
  44. dalam aku hampir2 jatuh ke lembah yang sangat dalam RahmatNya datang menyelamatkan aku. buat masa ini aku mahu bertapa di atas gunung. kalian jaga diri baik2 ya.. nanti dah sembuh aku akan bawa hadiah untuk kalian semua. aku janji. kalau aku lupa dengan janji aku ini nanti ingatkan aku tau.

    ReplyDelete
  45. kalian siapkanlah kerja kalian ya. aku harap hukuman aku dipercepatkan dan dipermudahkan. selesai semua nanti aku mahu sambung belajar. doakan aku semua ya. nanti kita sama2 bangkitkan bangsa naga ini. katakan pada mereka 'Ibu Naga' ni nak bertapa dalam lebih kurang setahun. huhuhu...

    nanti kita semua jumpa lagi ya.
    salam sayang untuk semua...!

    ReplyDelete
  46. kirim salam kat semua naga. katakan pada mereka jangan terbang terlalu tinggi sampai tak mampu untuk mendarat ke bumi yang nyata dengan baik.

    ReplyDelete
  47. Selepas jatuh hukum aku mahu sambung master dalam bidang falsafah in Islamic Thoughts and Science. Aku akan buktikan secara ilmiah bahawa Kelahiran Semula itu benar kerana ini adalah kunci penyatuan seluruh umat manusia dan setelah itu umat Islam tidak lagi boleh menghina umat yang lain. Aku akan tegakkan kebenaran ini kerana Aku adalah Maya. Semua pendusta agama akan aku lipat2 kalian. Hahahahahahhaa.

    Science juga menyokong aku. Aku tahu kerana aku nampak jalannya. Tiada lagi Ilusi dan kita semua akan berdiri megah dengan kebenaran ini. Nanti kalian jangan lupa beli buku hasil penulisanku ya. Dan akan aku terjemahkan ke seluruh bahasa di dunia dan aku tidak akan berhenti memperjuangkan ini sehingga ke akhir hayatku. Akan aku sebarkan benih kasih sayang dan tiada lagi kebencian dalam hati umat Islam pada penganut agama yang lain.

    Marilah kita berpijak di atas bumi yang nyata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai pemegang-pemegang kunci sekalian ketahuilah bahawa selagi tugas kalian tidak selesai... kamu tidak akan mati. Setiap kita memegang kunci yang berbeza maka laksanakan tugas kita dengan baik. Marilah kita berarak dengan membawa panji-panji kebenaran yang berisi kasih dan sayang. Tegakkan panji-panji ini di serata alam.

      yeay!
      hu haq haq haq haq!

      Delete
  48. Sufi and Science. Inilah kuncinya. Aku akan tegakkan Kalimah Syahadah. Inilah dia perjuangan akhir zaman yang sebenar.

    Kalian doakan agar kes aku cepat selesai ya. Biar cepat jatuh hukum. Dan doakan juga aku pulih dari keserabutan ini dengan baik.

    ReplyDelete
  49. Dan manusia akan memanggil aku Maya setelah semua ini berjaya ditegakkan.

    ReplyDelete
  50. AMIN jika itu niatmu aku doakan.

    ReplyDelete