Friday 5 April 2013

Jaga dirimu baik-baik ya wahai Manusia...

winsloweliot.com

Aku titipkan Tuhan buat kamu semua.. 

Ingatkan semua pesan-pesanku di sini. Jaga dirimu baik-baik ya. Aku ini sebenarnya sayang pada kamu semua. Namun aku harus pergi. Jangan kamu semua khuatir, alam yang berantakan ini akan pulih seperti sediakala. Cuma aku mahu jangan sampai lupa sebab keberadaanmu di sini.

Hahahahahahaha....
Jumpa lagi....


6 comments:

  1. Slamat berehat...kejap ny kalo ada yg penting jgn lupa post lagi

    ReplyDelete
  2. mcmana aku boleh post entri ni? aku rasa dah save as a draft semalam..
    entahla cik anon 18:53...

    ReplyDelete
  3. Aku naik saksi bahawa Tiada Tuhan melainkan Allah dan Aku naik saksi bahawa Muhammad itu Pesuruh Allah.
    Sesungguhnya tiada Tuhan melainkan Allah dan benar Muhammad itu PesuruhNya.

    Tinggalkanlah semua yang samar-samar dan ambillah yang jelas,
    Yang Halal itu jelas dan yang Haram itu jelas.

    Wassalam...

    ReplyDelete
  4. Aku sebenarnya telah lama meninggalkan manusia dan kehidupan mereka lalu memilih untuk bersendiri. Aku tak mengerti mengapa aku begini. Mereka semakin lama terasa semakin jauh dari aku. Dan aku semakin lama semakin memencilkan diri. Aku tak pandai untuk hidup bersama mereka dan mengikut rentak mereka. Entah kenapa, semuanya terasa begitu asing sekali.

    Mulanya aku berfikir mahu berhenti dari menulis namun, hujung hatiku masih berpaut pada kamu wahai manusia. Sungguh kasihan kami melihat kamu. Entah kenapa, aku hairan mengapa Tuhan menyuruh makhluk yang lain tunduk sujud pada kamu. Ada sesuatu dalam diri kamu yang membuatkan kamu lebih dari yang lain. Hmm.. apa ya?

    Berkerut-kerut dahi dan keningku memikirkan perkara ini... Apakah jawapan untuk persoalan ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak mayang..

      maaf ya, bukan kah jawapannya sudah ada di dalam penulisan kak mayang ini sendiri.. kenapa masih mahu ditanya(berkerut kerut jugak dahi nih)..

      saya ini bukan lah orang yang berilmu dan banyak perkara yang saya tidak tahu.. tetapi saya suka jugak mmikirkan hal2 berkenaan penciptaan dan tujuannya..

      disini saya nak menganjurkan kak mayang mengkaji juga blok dibawah ini.. tujuan saya hanyalah untuk berkongsi sahaja dgn kak mayang.. mungkin ade sesuatu yang dapat kak fikirkan.. mungkin juga puzzle2 yang berterabur itu dapat dicantumkan dgn lebih elok dan kemas lagi.. :)

      http://makrifattokkenali.com/

      Delete
  5. Aku kini mengerti mengapa aku jadi begini... sehari-hari menangisi diri. Namun masih aku tak mengerti mengapa makhluk lain tunduk sujud pada manusia sedangkan mereka sering menumpahkan darah. Mengapa wahai Tuhanku? Aku tidak faham, tolong ajari aku. Benar aku tidak tahu.

    ReplyDelete